Maahanmuuttoon liittyvää kirjausta muutetaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska rekrytointi voi kestää kauemmin kuin 3 kk. Ketään tuskin haittaa, jos varakas intialainen saa töitä 4 kk jälkeen Suomessa.
Suomessa ihminen saa kenkään sillä tavalla, että ensin käydään yt-neuvottelut ja sitten lomautellaan ja sitten käydään ehkä toinen kierros yt-neuvotteluita ja sitten irtisanotaan. Irtisanomisaika on vuoden työskentelyn jälkeen minimissään 1 kk. Se intialainen on ehtinyt hakea uutta työtä n. puoli vuotta ennen kuin työttömyys alkaa. Sen jälkeen olisi vielä 3 kuukautta aikaa eli yhteensä 9 kuukautta. Mutta ei sekään riitä koska ilmeisesti se huippuosaaja työvoimapulan paikkaaja ei olekaan niin huippu eikä työvoimapula olekaan niin kova.

Kovin sinisilmäinen olet, jos kuvittelet pointin olevan 3 kk vs. 4 kk.

Suomessa ihminen saa kenkään sillä tavalla, että ensin käydään yt-neuvottelut ja sitten lomautellaan ja sitten käydään ehkä toinen kierros yt-neuvotteluita ja sitten irtisanotaan. Irtisanomisaika on vuoden työskentelyn jälkeen minimissään 1 kk. Se intialainen on ehtinyt hakea uutta työtä n. puoli vuotta ennen kuin työttömyys alkaa. Sen jälkeen olisi vielä 3 kuukautta aikaa eli yhteensä 9 kuukautta. Mutta ei sekään riitä koska ilmeisesti se huippuosaaja työvoimapulan paikkaaja ei olekaan niin huippu eikä työvoimapula olekaan niin kova.

Asiaa!

Kenkää voi saada muullakin tavoin kuin yt-neuvotteluissa. Työsuhde voi olla määräaikainen tai työntekijä haluaa itse irtisanoutua. Pidemmästäkin irtisanomisajasta voidaan sopia, jos irtisanojana on työnantaja.

Vaikutat itse aika simppeliltä.

Tässäkin Kokoomus johtoisesti arvotetaan ihmisiä eri kasteihin ja tällä kertaa koulutus perusteena.¨

Mitenkä Suomi pärjää ilman matalapalkkamaahanmuuttajia, ei ole ilmeisesti tarvetta.
Ei siivousta, ei bussit kulje, ei ole hoitajia eikä tule kotiovelle ruokaa.
Ne työt varataan kantiksille. Tämä hallitus tekee kaikkensa jotta vain eliitin jälkeläiset voi lukea pitkälle ja heikennetään kansan mahdollisuutta opiskella poistamalla aikuiskoulutustuki, nostamalla avoimen yliopiston kurssien hintaa, opintotuki alas jne. Tänään näin uutisotsikon jossa sanottiin jo 85% amk opiskelijoiden olevan ulkomaalaisia! Siis mitä, verovaroja pumpataan näihin oppilaitoksiin ja niissä koulutetaan ulkomaalaisia. Samaan aikaan kotimaiset nuoret ahdistuu kun ei pääse sisään mihinkään ja komeroituu toimeentulotuella.

Kenkää voi saada muullakin tavoin kuin yt-neuvotteluissa. Työsuhde voi olla määräaikainen tai työntekijä haluaa itse irtisanoutua. Pidemmästäkin irtisanomisajasta voidaan sopia, jos irtisanojana on työnantaja.

Määräaikaisessa työsuhteessa sen uuden paikan etsimisen voi aloittaa heti, ei tarvitse odottaa sen loppumista, hyvin on aikaa. Jos irtisanoutuu itse niin miksi silloinkaan pitäisi antaa enemmän kuin se kolme kuukautta, silloinkin voi aloittaa sen etsimisen ja irtisanoutua vasta kun uusi pesti on löydetty.

Niin että nyt sitten se huippuasiantuntija erikoismies onkin saanut oleskeluluvan jollain lyhyellä määräaikaisella keikalla ja sitten pitäisi saada jäädä pitkäksi aikaa Suomeen hengailemaan kun uutta duunia ei löydykään? Kuulostaa siltä, että hallitus haluaa avata taas uuden reitin, jonka avulla oleskelulupasäädöksiä voidaan kiertää. Serkun vaimo palkkaa rakettikirurgin kolmeksi kuukaudeksi ja sen jälkeen jäädään hengaamaan.

Bottom line: keikkaduunarille riittää oleskelu- ja työlupa sen keikan ajaksi ja sen jälkeen himaan. Ja työn perusteella oleskeluluvan saaneen ei pidä irtisanoutua ilman uutta duunia, tai saa lähteä himaan.

Tietysti voi, mutta varmaan kaikki tässä keskustelussa oletti että jos potkujen syy on itse aiheutettu (ravaa vaikka röökillä monta kertaa tunnissa) niin silloin se kolme kuukauttakin on liikaa annettu, tervemenoa.
(y)

Palstapesu noudattaa sen sijaan persujen linjaa ja antaa loputtomasti anteeksi ja ymmärtää viimeiseen asti huippuosaajan ahdinkoa. Kuten todettu, ei mene kauaa kun nämäkin rajoitukset puretaan kun ovat niin epäinhimillisiä. :rolleyes:

Tämä termi erityisosaaja pitäisi jotenkin avata. Nämä kai ovat kovin korvaamattomia meille ja niitä ei suomesta löydy. Itse laittaisin näille minimipalkaksi 6000€ kuussa niin pystyisivät perheensäkin täällä elättämään.

Tietysti voi, mutta varmaan kaikki tässä keskustelussa oletti että jos potkujen syy on itse aiheutettu (ravaa vaikka röökillä monta kertaa tunnissa) niin silloin se kolme kuukauttakin on liikaa annettu, tervemenoa.

Riippuu kai alasta.

Määräaikaisessa työsuhteessa sen uuden paikan etsimisen voi aloittaa heti, ei tarvitse odottaa sen loppumista, hyvin on aikaa. Jos irtisanoutuu itse niin miksi silloinkaan pitäisi antaa enemmän kuin se kolme kuukautta, silloinkin voi aloittaa sen etsimisen ja irtisanoutua vasta kun uusi pesti on löydetty.

Kuten sanottua, riippuu alasta. Joissakin paikoissa rekry voi olla yli 3 kk.

Niin että nyt sitten se huippuasiantuntija erikoismies onkin saanut oleskeluluvan jollain lyhyellä määräaikaisella keikalla ja sitten pitäisi saada jäädä pitkäksi aikaa Suomeen hengailemaan kun uutta duunia ei löydykään? Kuulostaa siltä, että hallitus haluaa avata taas uuden reitin, jonka avulla oleskelulupasäädöksiä voidaan kiertää. Serkun vaimo palkkaa rakettikirurgin kolmeksi kuukaudeksi ja sen jälkeen jäädään hengaamaan.

Bottom line: keikkaduunarille riittää oleskelu- ja työlupa sen keikan ajaksi ja sen jälkeen himaan. Ja työn perusteella oleskeluluvan saaneen ei pidä irtisanoutua ilman uutta duunia, tai saa lähteä himaan.

Luuletko oikeasti, että erityisasiantuntijoille ei ole määräaikaisia paikkoja olemassa? Kyllä on, projektit eivät ole mitenkään epätavallisia.

Yhteistyössä