[QUOTE="Niin";26368051]Olen ihan samaa mieltä kanssasi.
Kerronko, miksi minäkin sorrun monasti ei-niin-järkeviin kommentteihin? Siksi, että kun olen itse yrittänyt järkevästi keskustella esimerkiksi nyt maahanmuutosta, sellaisten ihmisten kommentit, jotka eivät ajattele asioista ihan samalla tavalla kuin minä tai eivät käytä sellaista asiallista kieltä, joita soisi käytettävän näissä(kin) asioissa, ovat todella ala-arvoisia ja halventavia, niin toista keskustelijaa kuin vaikkapa tuntemattomia maahanmuuttajia kohtaan. Niinpä olen valitettavasti aina vähän tuntosarvet pystyssä, kun tulee tällaisia aloituksia, koska usein niissä ei käsitellä itse asiaa, vaan sorrutaan möläytyksiin "fantastista, taas mamut rikastuttavat kulttuuriamme" esimerkiksi kun on tapahtunut raiskaus. Ei puhuta itse raiskauksesta ja sen kammottavuudesta, vaan sorrutaan ivailuun, ja vähät välitetään itse uhrista. Sellainen ei ole mielekästä eikä rakentavaa kirjoittelua, ja keskusteluahan se ei ole.
Valitettavasti persumölisijät ovat vallanneet monet keskustelupalstat ja -osiot, eikä järkevää keskustelua oikein saada aikaan, ihan näkemyksistä ja puolueiden kannatuksista riippumatta.
Mutta tsemppiä sinulle nettikirjoitteluun, tiedän, kuinka turhauttavaa se voi välillä olla, ja toden totta olisi paljon mielekkäämpää keskustella monista asioista kasvotusten

[/QUOTE]
Monilla on kuitenkin ihan aito huoli miten me tulemme pärjäämään tulevaisuudessa, huoli omasta työpaikasta ja tietenkin minkälaisen maan me jätämme tuleville sukupolville meidän lapsille.
En oikein tajua joidenkin hälläväliä asennetta. Jotkut ihan aidosti pyrkii keskustelemaan, etsimään vastauksia. Ei ihmisten huolesta pidä tehdä jotain omituista teatteria jossa mölistään suurinpiirtein jostain avaruusnatseista.
Vai vedetäänkö kaikki samalla tyylillä ja pistetään hommat ihan lekkereiksi, ruvetaan pelleilemään ja pelleiksi. Ehkäpä joidenkin on syytä edes yrittää ymmärtää mitä oikein tapahtuu ja mihin Suomi on menossa.