Maahanmuuton kustannuksia on näköjään laskeskeltu, mielenkiintoisia lukuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiintoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valitettavasti kaikki maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen liittyvät ilmiöt eivät ole pelkästään positiivisia. Ja niistä negatiivisistakin ilmiöstä pitää pystyä keskustelemaan järkevästi.

Yksi sellainen negatiivinen ilmiö on rakenteellinen rasismi. Maahanmuuttajien on vaikea työllistyä edes sellaisiin töihin, joihin riittäisi rajallisempikin suomen kielen taito. Hukkaamme siis valtavat määrät yhteiskunnan varoja sillä, että meille ei kelpaa maahanmuuttajien verotulot ja sillä, että työhön päästämisen sijasta mieluummin makuutamme heitä työkkärin tilastoissa tai kotiäiteinä.

[QUOTE="juu";26367391]Yksi sellainen negatiivinen ilmiö on rakenteellinen rasismi. Maahanmuuttajien on vaikea työllistyä edes sellaisiin töihin, joihin riittäisi rajallisempikin suomen kielen taito. Hukkaamme siis valtavat määrät yhteiskunnan varoja sillä, että meille ei kelpaa maahanmuuttajien verotulot ja sillä, että työhön päästämisen sijasta mieluummin makuutamme heitä työkkärin tilastoissa tai kotiäiteinä.[/QUOTE]

Ei meillä ole tällä hetkellä työpaikkoja kaikille halukkaille tarpeeksi, ulkomailta vyöryvä halpatyövoima senkun vain laajenee alalta toiselle. Tempputyöllistämisellä, nyrkkipajoilla tai työharjoittelulla ei tähän maahan luoda hyvinvointia.

Naisvaltaiset alat ovat muuten säästyneet aika hyvin tältä halpatyövoimalta, mutta näin ei tule olemaan tulevaisuudessa. Myös naisvaltaisille aloille on paljon halukkaita ja päteviä tulijoita ulkomailta. Saa nähdä muuttuuko senjälkeen ääni kellossa, kun vaikkapa espanjasta tulee naisia suomalaisten naisten tilalle. Kehitys on vääjäämätöntä kallis suomalainen työntekijä halutaan korvata halvemmalla.

[QUOTE="Niin";26367474]Niinhän se on se Homma ;)[/QUOTE]

Ihan tiedoksi sinulle, että en ole ikinä käynyt koko foorumilla. Eiköhän sinun kommenttisi kerro kaiken olennaisen ennakkoluuloistasi ja vainoharhoista. Näetkö natseja, persuja ja hommaporukkaa joka paikassa, luuletko että avaruusnatsit valloittaa koko maailman ?

Kannattaisiko ottaa yhteys lekuriin, ihan vain vinkkinä.

Ihan tiedoksi sinulle, että en ole ikinä käynyt koko foorumilla. Eiköhän sinun kommenttisi kerro kaiken olennaisen ennakkoluuloistasi ja vainoharhoista. Näetkö natseja, persuja ja hommaporukkaa joka paikassa, luuletko että avaruusnatsit valloittaa koko maailman ?

Kannattaisiko ottaa yhteys lekuriin, ihan vain vinkkinä.

:laugh:

No joo, myönnettäköön, että tämä palsta sekoittaa joskus ajatukset, sen verran paljon sekopäitä täällä on :D

[QUOTE="vieras";26366205]Niin laitoit, vitut täällä tajuta tuon taivaallista mistään. Tyhmiä kuin aidanseipäät ja vaativat perusteluita joka saatanan asiaan, oikeita, rehellisä kunnon tolloja koko porukka. :D[/QUOTE]

Kun ei enää osata esittää mitään järkevää tahi keskustella ylipäänsä, aletaan esittää solvauksia :)

[QUOTE="Niin";26367686]Kun ei enää osata esittää mitään järkevää tahi keskustella ylipäänsä, aletaan esittää solvauksia :)[/QUOTE]

näin, yllättävän älykkääntuntuisetkin keskustelijat sortuu tähän, heistä viisaimmat osaa sen tosin aika hyvin verhota mukanokkeliin tölväisyihin

Ei meillä ole tällä hetkellä työpaikkoja kaikille halukkaille tarpeeksi, ulkomailta vyöryvä halpatyövoima senkun vain laajenee alalta toiselle. Tempputyöllistämisellä, nyrkkipajoilla tai työharjoittelulla ei tähän maahan luoda hyvinvointia.

Naisvaltaiset alat ovat muuten säästyneet aika hyvin tältä halpatyövoimalta, mutta näin ei tule olemaan tulevaisuudessa. Myös naisvaltaisille aloille on paljon halukkaita ja päteviä tulijoita ulkomailta. Saa nähdä muuttuuko senjälkeen ääni kellossa, kun vaikkapa espanjasta tulee naisia suomalaisten naisten tilalle. Kehitys on vääjäämätöntä kallis suomalainen työntekijä halutaan korvata halvemmalla.

En tarkoittanut pelkästään halpatyövoimaa vaan myös koulutettuja ihmisiä, jotka pystyisivät koulutuksensa puolesta työskentelemään tutkimus-, suunnittelu- ja asiantuntijatehtävissä tai esim. lääkäreinä. Meillä on jo espanjalaisia sairaanhoitajia Suomessa ja pula terveydenhuoltohenkilökunnasta on nyt ja lähitulevaisuudessa on todellinen. Myös maatalousaloilla tarvitaan työntekijöitä. Naisvaltaisilla aloilla, esimerkiksi kaupan alalla, työskentelee jo nyt paljon ulkomaalaistaustaisia naisia.

En näe työllisyystilannetta kilpailuna suomalaisten ja ulkomailta tulevien kesken eivätkä Suomessa työpaikat mene alta uusjakoon tuosta noin vain, siitä ovat ammattiliitot pitäneet huolen.

En kyllä aio täällä enää ikinä keskustella näistä asioista, tämä on vain täysin väärä foorumi tälläiselle aloitukselle. Iltiksen foorumissa en muuten käy yleensä ikinä, sinne kun pistää jonkun vakavan tai järkevän aloituksen, niin ensimmäinen kommentti saattaa olla tyyliin: Haista vittu. Yksi tai kaksi järkevää kommenttia, loput ovat sitten sitä haistattelua tai jotain muuta täysin asiaan kuulumatonta.

[QUOTE="juu";26367727]En tarkoittanut pelkästään halpatyövoimaa vaan myös koulutettuja ihmisiä, jotka pystyisivät koulutuksensa puolesta työskentelemään tutkimus-, suunnittelu- ja asiantuntijatehtävissä tai esim. lääkäreinä. Meillä on jo espanjalaisia sairaanhoitajia Suomessa ja pula terveydenhuoltohenkilökunnasta on nyt ja lähitulevaisuudessa on todellinen. Myös maatalousaloilla tarvitaan työntekijöitä. Naisvaltaisilla aloilla, esimerkiksi kaupan alalla, työskentelee jo nyt paljon ulkomaalaistaustaisia naisia.

En näe työllisyystilannetta kilpailuna suomalaisten ja ulkomailta tulevien kesken eivätkä Suomessa työpaikat mene alta uusjakoon tuosta noin vain, siitä ovat ammattiliitot pitäneet huolen.[/QUOTE]

Harmaaseen talouteen ja veronkiertoon pitää puuttua paljon hanakammin, kaikkien pitää pelata samoilla pelisäännöillä jos tulevat Suomeen töihin, muuten suomalainen on eriarvoisessa asemassa työmarkkinoilla ja suomalaisen on täysin mahdotonta kilpailla tälläistä halpatyövoimaa vastaan.

Suurin este monien maahanmuuttajien työllistymiselle ja sopeutumiselle on kielitaidon puute, ne jotka oppivat Suomen kielen yleensä sopeutuvat maahan paljon paremmin. Englannin kielentaidostakin olisi huomattavaa hyötyä, jotkut jäävät lähes kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle kielitaidon puutteen vuoksi.

Tietyistä maista tulevat ihmiset jotka tulevat tänne töitä paiskimaan, niin ei heillä ole mitään vaikeuksia tässä maassa. Ongelmat tuntuvat kasaantuvan tietyille maahanmuuttajaryhmille ja heidän pitäisi päästä tähän yhteiskuntaan paremmin sisään.

En kyllä aio täällä enää ikinä keskustella näistä asioista, tämä on vain täysin väärä foorumi tälläiselle aloitukselle. Iltiksen foorumissa en muuten käy yleensä ikinä, sinne kun pistää jonkun vakavan tai järkevän aloituksen, niin ensimmäinen kommentti saattaa olla tyyliin: Haista vittu. Yksi tai kaksi järkevää kommenttia, loput ovat sitten sitä haistattelua tai jotain muuta täysin asiaan kuulumatonta.

pusipusi ja paipai

:wave:

[QUOTE="vieras";26367940]pusipusi ja paipai

:wave:[/QUOTE]

Voipi olla, että sittenkin keskustelen. Tähän ketjuun ilmestyi yksi järkevä keskustelija. Jospa hän haluaa vielä jatkaa keskustelua, niin mikäpä siinä.

Harmaaseen talouteen ja veronkiertoon pitää puuttua paljon hanakammin, kaikkien pitää pelata samoilla pelisäännöillä jos tulevat Suomeen töihin, muuten suomalainen on eriarvoisessa asemassa työmarkkinoilla ja suomalaisen on täysin mahdotonta kilpailla tälläistä halpatyövoimaa vastaan.

Suurin este monien maahanmuuttajien työllistymiselle ja sopeutumiselle on kielitaidon puute, ne jotka oppivat Suomen kielen yleensä sopeutuvat maahan paljon paremmin. Englannin kielentaidostakin olisi huomattavaa hyötyä, jotkut jäävät lähes kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle kielitaidon puutteen vuoksi.

Tietyistä maista tulevat ihmiset jotka tulevat tänne töitä paiskimaan, niin ei heillä ole mitään vaikeuksia tässä maassa. Ongelmat tuntuvat kasaantuvan tietyille maahanmuuttajaryhmille ja heidän pitäisi päästä tähän yhteiskuntaan paremmin sisään.

Olen ihan samaa mieltä kanssasi.

Kerronko, miksi minäkin sorrun monasti ei-niin-järkeviin kommentteihin? Siksi, että kun olen itse yrittänyt järkevästi keskustella esimerkiksi nyt maahanmuutosta, sellaisten ihmisten kommentit, jotka eivät ajattele asioista ihan samalla tavalla kuin minä tai eivät käytä sellaista asiallista kieltä, joita soisi käytettävän näissä(kin) asioissa, ovat todella ala-arvoisia ja halventavia, niin toista keskustelijaa kuin vaikkapa tuntemattomia maahanmuuttajia kohtaan. Niinpä olen valitettavasti aina vähän tuntosarvet pystyssä, kun tulee tällaisia aloituksia, koska usein niissä ei käsitellä itse asiaa, vaan sorrutaan möläytyksiin "fantastista, taas mamut rikastuttavat kulttuuriamme" esimerkiksi kun on tapahtunut raiskaus. Ei puhuta itse raiskauksesta ja sen kammottavuudesta, vaan sorrutaan ivailuun, ja vähät välitetään itse uhrista. Sellainen ei ole mielekästä eikä rakentavaa kirjoittelua, ja keskusteluahan se ei ole.

Valitettavasti persumölisijät ovat vallanneet monet keskustelupalstat ja -osiot, eikä järkevää keskustelua oikein saada aikaan, ihan näkemyksistä ja puolueiden kannatuksista riippumatta.

Mutta tsemppiä sinulle nettikirjoitteluun, tiedän, kuinka turhauttavaa se voi välillä olla, ja toden totta olisi paljon mielekkäämpää keskustella monista asioista kasvotusten :)

Voipi olla, että sittenkin keskustelen. Tähän ketjuun ilmestyi yksi järkevä keskustelija. Jospa hän haluaa vielä jatkaa keskustelua, niin mikäpä siinä.

Kannattaa jatkaa asialinjalla. Pari vuotta sitten täällä ei ollut yhtäkään maahanmuuttokriitikkoa, mutta nyt meitä on jo enemmistö, niin ne ajatukset muuttuvat, sitkeimmät mokufanaatikot eivät tietenkään vaihda mielipidettänsä minkään faktan takia, koska he ovat mamun kanssa naimisissa ja lapset sekarotuisia, heitähän kiukuttaa suunnattomasti se, kun ovat iskeneet kätensä ns paskaan, eli eivät saa muilta valintansa takia arvostusta vaikka ovat alunperin niin luulleet.

[QUOTE="Niin";26368051]Olen ihan samaa mieltä kanssasi.

Kerronko, miksi minäkin sorrun monasti ei-niin-järkeviin kommentteihin? Siksi, että kun olen itse yrittänyt järkevästi keskustella esimerkiksi nyt maahanmuutosta, sellaisten ihmisten kommentit, jotka eivät ajattele asioista ihan samalla tavalla kuin minä tai eivät käytä sellaista asiallista kieltä, joita soisi käytettävän näissä(kin) asioissa, ovat todella ala-arvoisia ja halventavia, niin toista keskustelijaa kuin vaikkapa tuntemattomia maahanmuuttajia kohtaan. Niinpä olen valitettavasti aina vähän tuntosarvet pystyssä, kun tulee tällaisia aloituksia, koska usein niissä ei käsitellä itse asiaa, vaan sorrutaan möläytyksiin "fantastista, taas mamut rikastuttavat kulttuuriamme" esimerkiksi kun on tapahtunut raiskaus. Ei puhuta itse raiskauksesta ja sen kammottavuudesta, vaan sorrutaan ivailuun, ja vähät välitetään itse uhrista. Sellainen ei ole mielekästä eikä rakentavaa kirjoittelua, ja keskusteluahan se ei ole.

Valitettavasti persumölisijät ovat vallanneet monet keskustelupalstat ja -osiot, eikä järkevää keskustelua oikein saada aikaan, ihan näkemyksistä ja puolueiden kannatuksista riippumatta.

Mutta tsemppiä sinulle nettikirjoitteluun, tiedän, kuinka turhauttavaa se voi välillä olla, ja toden totta olisi paljon mielekkäämpää keskustella monista asioista kasvotusten :)[/QUOTE]

Monilla on kuitenkin ihan aito huoli miten me tulemme pärjäämään tulevaisuudessa, huoli omasta työpaikasta ja tietenkin minkälaisen maan me jätämme tuleville sukupolville meidän lapsille.

En oikein tajua joidenkin hälläväliä asennetta. Jotkut ihan aidosti pyrkii keskustelemaan, etsimään vastauksia. Ei ihmisten huolesta pidä tehdä jotain omituista teatteria jossa mölistään suurinpiirtein jostain avaruusnatseista.

Vai vedetäänkö kaikki samalla tyylillä ja pistetään hommat ihan lekkereiksi, ruvetaan pelleilemään ja pelleiksi. Ehkäpä joidenkin on syytä edes yrittää ymmärtää mitä oikein tapahtuu ja mihin Suomi on menossa.

[QUOTE="Niin";26368051]Niinpä olen valitettavasti aina vähän tuntosarvet pystyssä, kun tulee tällaisia aloituksia, koska usein niissä ei käsitellä itse asiaa, vaan sorrutaan möläytyksiin "fantastista, taas mamut rikastuttavat kulttuuriamme" esimerkiksi kun on tapahtunut raiskaus. Ei puhuta itse raiskauksesta ja sen kammottavuudesta, vaan sorrutaan ivailuun, ja vähät välitetään itse uhrista. Sellainen ei ole mielekästä eikä rakentavaa kirjoittelua, ja keskusteluahan se ei ole.
Vähemmän/parempaa maahanmuuttoa, vähemmän kammottavia raiskauksia. Tätä monikulttuurifanaatikot eivät tajua, koska heille maahanmuuttoa on sellainen rikkaus, että raiskaukset ja tapot eivät tunnu missään vaan ne hyväksytään.

Vai vedetäänkö kaikki samalla tyylillä ja pistetään hommat ihan lekkereiksi, ruvetaan pelleilemään ja pelleiksi. Ehkäpä joidenkin on syytä edes yrittää ymmärtää mitä oikein tapahtuu ja mihin Suomi on menossa.

Kusessahan me ollaan jo parissa vuodessa: velaksi eläminen loppuu, sossutuilla eläneiden pitäis mennä paskahommiin ja mamuja rahdataan eläteiksi kiihtyvään vauhtiin. Tässä ei hyvät heilu ja moni tulee vielä kaipaamaan takaisin aikaan joilloin Suomi oli vielä Suomi ja poliitikot ajattelivat suomalaisten parasta.

[QUOTE="vieras";26368175][QUOTE="Niin";26368051]Niinpä olen valitettavasti aina vähän tuntosarvet pystyssä, kun tulee tällaisia aloituksia, koska usein niissä ei käsitellä itse asiaa, vaan sorrutaan möläytyksiin "fantastista, taas mamut rikastuttavat kulttuuriamme" esimerkiksi kun on tapahtunut raiskaus. Ei puhuta itse raiskauksesta ja sen kammottavuudesta, vaan sorrutaan ivailuun, ja vähät välitetään itse uhrista. Sellainen ei ole mielekästä eikä rakentavaa kirjoittelua, ja keskusteluahan se ei ole.
Vähemmän/parempaa maahanmuuttoa, vähemmän kammottavia raiskauksia. Tätä monikulttuurifanaatikot eivät tajua, koska heille maahanmuuttoa on sellainen rikkaus, että raiskaukset ja tapot eivät tunnu missään vaan ne hyväksytään.

Kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Mutta väittäisin, että tuo viimeinen lause on kyllä ihan persiistä.

[QUOTE="vieras";26368222][QUOTE="vieras";26368175][QUOTE="Niin";26368051]Niinpä olen valitettavasti aina vähän tuntosarvet pystyssä, kun tulee tällaisia aloituksia, koska usein niissä ei käsitellä itse asiaa, vaan sorrutaan möläytyksiin "fantastista, taas mamut rikastuttavat kulttuuriamme" esimerkiksi kun on tapahtunut raiskaus. Ei puhuta itse raiskauksesta ja sen kammottavuudesta, vaan sorrutaan ivailuun, ja vähät välitetään itse uhrista. Sellainen ei ole mielekästä eikä rakentavaa kirjoittelua, ja keskusteluahan se ei ole.

Kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Mutta väittäisin, että tuo viimeinen lause on kyllä ihan persiistä.[/QUOTE]

80 prosenttia maahanmuutosta on työperätöntä, vain 20 prosenttia on työperäistä. Tämän voit tarkistaa Migrin sivuilta.

Viimeinen lause on persiistä, mutta totta: pahimpiakaan raiskareita ei karkoiteta vaikka laki antaisi siihen mahdollisuuden.

[QUOTE="vieras";26368175]Vähemmän/parempaa maahanmuuttoa, vähemmän kammottavia raiskauksia. Tätä monikulttuurifanaatikot eivät tajua, koska heille maahanmuuttoa on sellainen rikkaus, että raiskaukset ja tapot eivät tunnu missään vaan ne hyväksytään.[/QUOTE] Tässä oli taas tämä sinulle (?) tyypillinen kommentti, jossa sivulauseessa dissaat vastapuolen porukaksi joka ei ymmärrä asioita ja liität heihin vielä määreen, joka heihin ei yleensä sovi. Enpä ole tässä ketjussa huomannut yhtään "monikulttuurisuusfanaatikkoa" (mutta ehkä et viitannut tähän keskusteluun tai edes tähän palstaan). En myöskään ole huomannut sellaista, etteivät raiskaukset tunnu missään! Niissä "mamu rikastutti" -ketjujen aloituksissa korkeintaan - niitä kun ei selvästikään tehdä siksi että raiskaus kauhistutti aloittajaa tekona ja uhri säälittää, vaan siksi koska Linkittäjä haluaa pitää älämölöä jokaisesta löytämästään mamuihin liittyvästä negatiivisesta asiasta.

Maahanmuuton positiivisia puolia ei saisi nostaa esille lainkaan. Siitä mistä kaikesta pinnan alla tuntuu että "ei saa puhua" en edes jaksa nyt ryhtyä kirjoittamaan.

Minä olen vuosia täällä kirjoitellut näissä mamuketjuissa(kin) ja jotenkin on mennyt kyky yrittää normaalia keskustelua, koska ... No te muut tähän tottuneet tiedätte. Sanoja vääristellään, taustoja epäillään ja lopulta leimataan verikommariksi tai ituhipiksi tai suvisfanaatikoksi - vaikka on vain eri mieltä kuin eräs äänekäs harmaa. Vaikka olisi mielipiteiltään hyvin neutraali, mutta eri mieltä. Ai että täällä on saanut kestää paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26368339:
Tässä oli taas tämä sinulle (?) tyypillinen kommentti, jossa sivulauseessa dissaat vastapuolen porukaksi joka ei ymmärrä asioita ja liität heihin vielä määreen, joka heihin ei yleensä sovi. Enpä ole tässä ketjussa huomannut yhtään "monikulttuurisuusfanaatikkoa" (mutta ehkä et viitannut tähän keskusteluun tai edes tähän palstaan). En myöskään ole huomannut sellaista, etteivät raiskaukset tunnu missään! Niissä "mamu rikastutti" -ketjujen aloituksissa korkeintaan - niitä kun ei selvästikään tehdä siksi että raiskaus kauhistutti aloittajaa tekona ja uhri säälittää, vaan siksi koska Linkittäjä haluaa pitää älämölöä jokaisesta löytämästään mamuihin liittyvästä negatiivisesta asiasta.

Maahanmuuton positiivisia puolia ei saisi nostaa esille lainkaan. Siitä mistä kaikesta pinnan alla tuntuu että "ei saa puhua" en edes jaksa nyt ryhtyä kirjoittamaan.

Minä olen vuosia täällä kirjoitellut näissä mamuketjuissa(kin) ja jotenkin on mennyt kyky yrittää normaalia keskustelua, koska ... No te muut tähän tottuneet tiedätte. Sanoja vääristellään, taustoja epäillään ja lopulta leimataan verikommariksi tai ituhipiksi tai suvisfanaatikoksi - vaikka on vain eri mieltä kuin eräs äänekäs harmaa. Vaikka olisi mielipiteiltään hyvin neutraali, mutta eri mieltä. Ai että täällä on saanut kestää paljon.

Rauhoitu hyvä ihminen.:D

Luettelepas nyt niitä maahanmuuton hyviä puolia.:)

Monilla on kuitenkin ihan aito huoli miten me tulemme pärjäämään tulevaisuudessa, huoli omasta työpaikasta ja tietenkin minkälaisen maan me jätämme tuleville sukupolville meidän lapsille.

En oikein tajua joidenkin hälläväliä asennetta. Jotkut ihan aidosti pyrkii keskustelemaan, etsimään vastauksia. Ei ihmisten huolesta pidä tehdä jotain omituista teatteria jossa mölistään suurinpiirtein jostain avaruusnatseista.

Tuossa yllä näetkin jo juuri niitä keskustelu- tai kommenttiesimerkkejä, joiden vuoksi en vaivaudu keskustelemaan TÄLLÄ foorumilla enempää, koska se ei ole enää aitoa vuoropuhelua, vaikka kuinka haluaisin.

Huoli on ihan aito, ja siihen liittyy monia asioita ja ulottuvuuksia. Jatka sinä, minä en viitsi, em. syistä.

Yhteistyössä