Mä voin todella huonosti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tarvisin terapiaa mitä en ole saanut koskaan. Oon ollut psyk.polilla vuodesta 2009. Oon nyt eläkkeeellä. Erosin vajaa puoli vuotta sitten. Mulla ei ystäviä. Viimeinenkin ystävä hylkäsi. Mulla olis iso tarve puhua vaivaamistani asioista

Puhu, kirjoita mieltäsi painavista asioista.
Kokemuksesta tiedän sen voivan auttaa vaikeissa elämäntilanteissa.
Olen muutamaan kertaan elämäni aikana aloittanut kirjoittamisen nimettömänä keskustelupalstoille, kertonut elämästäni rehellisesti, syöpähoidoistani, vakavasta masennuksestani ym. asioista joiden seurauksena hakeuduin työkyvyttömyyseläkkeelle mutta en lopullisesti menettänyt hallintaani omaan elämääni ja säilytin ainakin suurinpiirtein mielenterveyteni.

Mun lapsuudessa isälläni oli suhde. Tää kerrottiin mulle. Sanottiin ettei saa puhua. Ei viety terapiaan. Äitini purki huoliaan mulle. Vähän myöhemmin lukiossa jouduin koulukiusatuksi. Se oli maineeni pilaamista. Pojat kiusasi. Tytöt tavallaan oli kavereina mutta kukaan ei puuttunut siihen. En kertonut kun hävetti ja pidin itseäni syyllisenä. Mulla oli lisäksi sukulainen samalla luokalla ja hänkään ei puuttunut. En kertonut siis kotona. Mulla ei ollut ystäviä. Vanhempani ihmettelivät kun olin aina koulun jälkeen yksin. Koulu lopulta loppui ja kasvoin aikuiseksi. Sairastuin fyysisesti vakavasti. Vuoden olin sairaalassa eri kertoina. Välillä ei tiedetty mikä mulla oli. Tämän jälkeen tapasin netissä ex mieheni. Vaisto sanoi että älä nouse autoon mutta nousin autoon. Sitten ihastuin ja rakastuin. Suhde alusta asti kiivas ja toksinen, henkistä väkivaltaa. Voin huonosti ja ajauduin pettämään. Jatkettiin kuitenkin yhdessä vaikka molemmat voi huonosti. Saatiin lapsia, ongelmat jatkui. Hirveitä riitoja. Oltiin yhdessä kunnes lapset aikuisia. Tässä välissä sairastuin psyykkisesti ja musta tuli työkyvytön. Nyt erosta joitakin kk. Ei ole eka ero. Oon aina palannut takas. Nyt mut on hylännyt mun ainut ystävänikin joka oli sukua. Mut on siis syyllistetty sekä äidin että isäni puolen suvuissa, ei ystäviä. Oon vaan yksin, nukun huonosti, tarvisin terapiaa. En oikein tiedä miten mun pitäisi suhtautua sukuihin, vältellä vai näytellä että kaikki hyvin?

Yhteistyössä