Mä VIHAAN noita uusia energiansäästölamppuja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
siis noihan on helvetin kalliita eikä niitä voi mun olkkarin lamppuun laittaa kun ne on muodoltaan rumia, eikä varsinkaan lastenhuoneen plafondiin kun ne on liian isoja :headwall:
yritin tänään kiertää josko vielä jostain löytys normi hehkulamppuja mut ei, sitten perehdyin tosissaan niihin eslamppuihin mut mikään vaihtoehto ei mulle sopinut. lähteekö noi halogeenilamputkin jossain vaiheessa vaihtoon? toivottavasti ei |O

Peesi. En kans tiä löytyykö mun olkkarin lamppuun nyt sopivia mistään sitten.. ennen siihen oon laittanu 5 semmosta suippomallista..
Voi vittu. Viel en oo perehtyny.. mut ne on kauheen isoja mitä oon kaupas kattellu noi uudet.

Meillä on tossa ruokailuhuoneen lampussa niitä suippoja lamppuja ja 2 noista on energialamppuja, että kyllä niitä löytyy ihan samannäköisiä kuin hehkulamputkin, ei ne kaikki ole niitä ihme korkkiruuveja.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Meillä melkein kaikki on himmenninkatkaisijoita, eikä niihin sovellu säästikset :(

älä nyt, just tänään ostin himmentimellä olevan yövalon pojille :headwall: miksei sovi?

Himmenninlamppuihin pitää olla omanlaisensa energiansäästölamppu joka onkin sit´ten vielä kalliimpi kuin ne tavalliset es lamput.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Meillä on tossa ruokailuhuoneen lampussa niitä suippoja lamppuja ja 2 noista on energialamppuja, että kyllä niitä löytyy ihan samannäköisiä kuin hehkulamputkin, ei ne kaikki ole niitä ihme korkkiruuveja.

lasten huoneeseen tartten ohutkantaisen pienipäisen 40w lampun, kaupassa ei vastaavia ollut...
olkkariin norm perus hehkulampun näköisen samean 40w, en löytänyt muita kuin korkkiruuveja tällä wattimäärällä :headwall:

Meillä melkein kaikki on himmenninkatkaisijoita, eikä niihin sovellu säästikset :(

älä nyt, just tänään ostin himmentimellä olevan yövalon pojille :headwall: miksei sovi?

Jostain luin. Niitä ei suositella niihin käytettäviksi ja plaaplaaplaa se oli :D. Ja jotain oli just tuosta, että pitäisi ensin kyetä tekemään valmiiksi ne asiat, mitkä tavislamppukin on hoitanu.. Ajatus/sanat/ajatuksenkulku tökkii :D

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Himmenninlamppuihin pitää olla omanlaisensa energiansäästölamppu joka onkin sit´ten vielä kalliimpi kuin ne tavalliset es lamput.

Ah, mun tieto on jo vanhentunutta siis. Pitääpä kytätä kaupasta nuita _kalliimpia_ lamppuja :/

Meillä kans. Mutta, niihin kuulema sopii sellaiset säästikset, jotka maksaa 30-50 euroo kipale. Että revi siitä! Meillä menee omaisuus noihin helvatan lamppuihin!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kiva iskee eteisessä energialamppu päälle kotiin tullessa valaisuteho on nolla alussa ja on jo ehtinyt riisua ja tehdä ruuan ennenkun se valaisee mitään

saman huomasin kaverin luona jolla on vessassa, kerkesin paskalla istua 10min ja silloinkin oli vielä niin hämärää että yökerhoissakin enemmän valoa :|

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kiva iskee eteisessä energialamppu päälle kotiin tullessa valaisuteho on nolla alussa ja on jo ehtinyt riisua ja tehdä ruuan ennenkun se valaisee mitään

Meilläkin oli ennen noin kun katossa oli Ikean energialamppu. Onneksi on tehty testejä (mm. Kuluttaja-lehdessä), ja niiden perusteella löysin nopeasti syttyvän ja kirkkaasti valaisevan lampun. Osram se on merkiltään, mutta niidenkin eri malleissa on eroja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä kans. Mutta, niihin kuulema sopii sellaiset säästikset, jotka maksaa 30-50 euroo kipale. Että revi siitä! Meillä menee omaisuus noihin helvatan lamppuihin!

:o :o :o :o :o
mihin voi tästä päätöksestä valittaa? eikai vaan oo taas eu ollu säätämässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:o :o :o :o :o
mihin voi tästä päätöksestä valittaa? eikai vaan oo taas eu ollu säätämässä?

EU:han se sääti, että hehkut pitää häipyä siihen ja siihen mennessä.
Miksei hanipöökultuihQuttaja ole kanavalla?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Saahan noita normaalin näköisenäkin jos haluaa
http://www.airam.fi/tuotesivut%20html/lamput/valintaopas.html

kävin kodin ykkösessä ja cittarissa tän lamppuasian tiimoilta, näillä tavarataloilla ei ollut tarjota mulla "normaalin" näköistä 40wattisena eikä ohutkantaisena...

olis se pitäny arvata |O
mä oon ukon läppärillä, onko irkki edes päällä tuolla pöytäkoneella ollenkaan? :D

olis se pitäny arvata |O
mä oon ukon läppärillä, onko irkki edes päällä tuolla pöytäkoneella ollenkaan? :D

Eipä oo irkki päällä! Ellet sit tarkoita sitä 'oikeaa' irkkiä. Siis galtsua :>

Mie oon pari päivää tutissu, kun ukko kehtas suatana jättää mut rahatta! (melkein )

Eipä oo irkki päällä! Ellet sit tarkoita sitä 'oikeaa' irkkiä. Siis galtsua :>

Mie oon pari päivää tutissu, kun ukko kehtas suatana jättää mut rahatta! (melkein )

http://www.youtube.com/watch?v=NnuruSv3UDc :laugh:
mä yritän su laittaa päälle, nyt 2 yötä putkeen töitä joten ei kerkiis olemaan siellä :(

Oulun Anttilassa oli näitä normi lamppuja tiistaina kun kävin siellä, ja tietty ostin useamman paketin jemmaan ku myyjä niitä siinä vielä lisää hyllyyn laittoi.

Yhteistyössä