Mä vähän jankkaan vielä...Mikä siinä seka-vanhemmuudessa on parempaa, kuin sarja-vanhemmuudessa?

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Siis lasten sukupuolijakaumasta kyse, kun siihen mun eiliseen ketjuun oli kommentoitu , että tyttöjen ja poikien vanhemmuus, on parempaa, kuin "pelkkien" tyttöjen tai poikien tjsp. Haluaisin tietää, että mikä siinä on parempaa, niin tiedän harkita seuraavalla kerralla beckhameita, tai kotimaisittain selänteitä :D

Mä haluaisin tietää, että mistä ne 'pelkkien' tyttöjen/poikien vanhemmat tietää että on parempi olla pelkkien tyttöjen/poikien vanhempia?:xmas:

Ei sillä, että mitään mistään itse tietäisin. Mähän tein ne Selänteet.:vampire:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;24983213:
Mä haluaisin tietää, että mistä ne 'pelkkien' tyttöjen/poikien vanhemmat tietää että on parempi olla pelkkien tyttöjen/poikien vanhempia?:xmas:

Ei sillä, että mitään mistään itse tietäisin. Mähän tein ne Selänteet.:vampire:

Miten teit Selänteet? Siis sait tytön, luomusti? Vai jotenkin tarkoituksella...

en mäkään ymmärrä..itselläni on yksi poika ja kaksi tyttöä, mutten ole ikinä ajatellut sen kummemmin sen olevan parempaa/huonompaa.. mulla on kolme lasta, jokainen oma yksilönsä, joita ne olis vaikka kaikki olisivat samaa sukupuolta..
ei meillä kasvateta kuitenkaan poikaa erilailla kuin tyttöjä, vaan jokaista sen mukaan mitä ne on..

Meillä on 2 poikaa ja täysin erityyppisiä lapsia ovat. Sillä ei minulle ole väliä, mitä jalkojen välissä on, jokaisesta kun voi kasvaa ihan millanen tyyppi tahansa.

[QUOTE="hmm";24983234]Miten teit Selänteet? Siis sait tytön, luomusti? Vai jotenkin tarkoituksella...[/QUOTE]

Sain kolmen pojan jälkeen iltatähdeksi tytön ja ihan luomuna tuli. :)

Njaa.

Mä olen aina halunnut tytön ja pojan (tuossa järjestyksessä) joten oli toki aika hiton kivaa että niin myös kävi.

Jos mulla olisi 2 tyttöä tai 2 poikaa niin olisin "menettänyt" tiedon siitä, millaista on olla äiti eri sukupuolta oleville lapsille. Ja näin sekamutsina olen taas "menettänyt" tiedon siitä, millaista olisi olla äiti tyttö-/poikakatraalle. Ei sillä, että osaisin sitä tietoa edes kaivata. Mutta koska olen tosiaan aina halunnut sekä tytön että pojan, niin voisin kuvitella kaipaavani sitä toista sukupuolta olevaa lasta jos mulla olisi kaksi poikaa tai kaksi tyttöä. Ehkä. Emmä tiiä.

En kyllä osaa ollenkaan sääliä niitä, joilla on "vain" poikia tai "vain" tyttöjä. Paitsi ehkä sitten jos he itse ovat sitä mieltä että lapsista joku/jotkut on väärää sukupuolta...tai no joo, siinäkin tapauksessa säälisin lapsia enkä vanhempia.

Enkä kuvittele, että esim. 3 tytön äiti tekee neljännen lapsen siksi että on pakko saada poika - ellei tuo äiti sitten itse ole sanonut että haluaisi pojankin. Aika moni mun kavereista on halunnut 2-3 samaa sukupuolta olevan lapsen jälkeen vielä yhden sitä toistakin sorttia. Ihmeen moni on saanutkin.

Jos mulla olisi 2 tyttöä tai 2 poikaa niin olisin "menettänyt" tiedon siitä, millaista on olla äiti eri sukupuolta oleville lapsille. Ja näin sekamutsina olen taas "menettänyt" tiedon siitä, millaista olisi olla äiti tyttö-/poikakatraalle. Ei sillä, että osaisin sitä tietoa edes kaivata.
Enkä kuvittele, että esim. 3 tytön äiti tekee neljännen lapsen siksi että on pakko saada poika - ellei tuo äiti sitten itse ole sanonut että haluaisi pojankin. Aika moni mun kavereista on halunnut 2-3 samaa sukupuolta olevan lapsen jälkeen vielä yhden sitä toistakin sorttia. Ihmeen moni on saanutkin.

:flower:

Mulla on tyttö ja poika, mutta tyttö+tyttö tai poika+poika olisi varmasti tuntunut ihan yhtä kivalta. :) Mun mielestä tuo on lasten lokerointia sanoa että on jotenkin erilaista olla tytön kuin pojan äiti. Meillä esimerkiksi tyttö on vauhdikas, kiipeilee puissa, ajelee pyörällä ilman käsiä, leikkii legoilla ja on muutenkin aika poikamainen... kun taas poika on ujo ja herkkä ja mielellään leikkii myös nukeilla. :D

En mä tiedä, mikä missäkin vanhemmuudessa on parempaa. Palstan mukaan mä en voi olla tyytyväinen lapsiini, elämääni ja perheeseeni, kun mulla on vaan kolme poikaa. Mun elämä on kuulemma vajaata, enkä poikien äitinä tiedä, kuinka paljon parempaa olisi olla tytön äiti jne. Ai niin, ja mä olen miesmäinen ja ruma nainen, sellanen rekkalesbokovis ja tunne-elämältäni vajaa, kun mulla on vaan poikia. Ja mun mies on kuulemma huono rakastaja ja meidän lapset saavat elää kuin pellossa, koska ovat poikia.

Kaikki tämä on siis palstalla päätelty ainoastaan siitä, että lapsemme sattuvat olemaan samaa poikia. Mielenkiintoista. :D

[QUOTE="Lissu";24983479]Mulla on tyttö ja poika, mutta tyttö+tyttö tai poika+poika olisi varmasti tuntunut ihan yhtä kivalta. :) Mun mielestä tuo on lasten lokerointia sanoa että on jotenkin erilaista olla tytön kuin pojan äiti. Meillä esimerkiksi tyttö on vauhdikas, kiipeilee puissa, ajelee pyörällä ilman käsiä, leikkii legoilla ja on muutenkin aika poikamainen... kun taas poika on ujo ja herkkä ja mielellään leikkii myös nukeilla. :D[/QUOTE]

Tyttö on tyttö ja poika on poika vaikka kuinka käyttäytyisivät "toisen sukupuolen tavoin" mitä se sitten ikinä tarkoittakaan...

ei sitten niin mikään!! :D
Minulla on 3 poikaa ja 1 tyttö, ja voi luoja kun saisi tuokin tyttö olla mieluummin poika! Tytöt niin paljon hankalampia ja yhä vaikeammaks ja ärsyttävämmiksi muuttuvat kun kasvavat.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiätkös:
Tytöt niin paljon hankalampia ja yhä vaikeammaks ja ärsyttävämmiksi muuttuvat kun kasvavat.
Mun tyttö ei ole :saint:

Jotkut on kyllä ihan hiton ärsyttäviä vinkuiitoja. Mutta aika moni myös kasvatetaan sellaiseksi.

Mun esikoinen on tyttö, ja toisesta odotin kovasti tyttöä myös. Nimikin oli jo valmiina. Poika sieltä kumminkin sitten tuli, mutta siinä vaiheessa kun lapsi syntyi ei enää ollut mitään väliä, kumpi. Rakkaita molemmat.

Lapsiani rakastavana äitinä en ollenkaan ymmärrä hapatusta lasten sukupuolen suhteen.

Ja pitihän tähänkin ketjuun pakollinen idioottitekopyhyyskortti vetää :) Ei TIETENKÄÄN sellaiset äidit rakasta lapsiaan jotka kehtaavat mielipiteensä kertoa. Ja aatella jos joku on kehdannut toivoa tiettyä sukupuolta niin kyllä vähintään pitäs lapset huostaanottaa laitokselta :O

Minulla ei ole yhtään lasta, mutta välillä tuntuu kyllä hirveältä se jos joku on oikein todella pettynyt lapsensa sukupuoleen tai siihen, että miten monta lasta hänellä on samaa sukupuolta. Mielestäni on normaalia toivoa tiettyä sukupuolta ja ehkä pettyäkin siihen, mutta jos siitä ei pääse yli vaan suree asiaa koko ajan niin mielestäni se on todella inhottavaa lasta kohtaan. Kaikki eivät saa lasta ollenkaan tai jos saavat lapsen, niin menettävät hänet tai lapsi voi syntyä vammautuneena, niin tuntuu kyllä todella kohtuuttomalta se, että jos pitää toisen sukupuolen lapsia parempana tai toisenlaista lapsiyhdistelmää parempana kuin jotain toista.

Siinä vaiheessa kun itse tajusin, että Suomessakin syntyy vuosittain parisenkymmentä lasta, joilla ei ole selkeää sukupuolta, niin tuntuu kyllä todella hirveältä se, että toiset pettyvät lapsensa selvään sukupuoleen. Sukupuoleton lapsi kohtaa niin paljon vaikeuksia elämässään (jos siitä alkaen mille puolelle menee koulun liikunnassa jne.) niin itse ainakin aion olla tyytyväinen jo ihan siihen, että jos joskus saan lapsen, jolla on selvä sukupuoli tiedossa heti syntymässä.

Heinekeeni, saako sitten toivoa tervettä lasta? :) Eikös se ole sitten loukkaus kaikkia vammaisia lapsia kohtaan jos on toivonut tervettä lasta?

Itselläni on yksi tyttö ja oikeastaan tahtoisin toisen tytön :) Ennen tämä tunne oli vahvempi, sittemmin keskustelin siitä (mm täällä yhdessä ketjussa aikoja sitten - kiitokset siitä anatolialle vielä!) enkä enää usko kauheasti pettyväni siitä, että saisinkin pojan. Mutta siis se mikä minua jännitti oli sellainen pelko, että en osaa "olla" poikien maailmassa. Vaikka itse suhtaudun aika rennosti sukupuolirajoihin enkä kasvata tytöstä prinsessaa tms niin muu maailma vaikuttaa lapsiini PALJON. Tuo leikki-ikäinen tyttö on jo täysi prinsessa jolle kaikki vaaleanpunainen on ihanaa jnejne... Onneksi olen ujuttanut muitakin vaikutteita sinne sekaan ;)

Mutta siis, mihin olinkaan tulossa: Poikien maailma, se mitä kaupoissa myydään ja medioissa markkinoidaan, se vaikuttaa kovin synkältä, värittömältä ja hieman pelottavalta. Onneksi pojan elämä voi olla muutakin, mutta hieman vieraalta se kuitenkin vielä tuntuu.

Paremmuus puhuttaessa vanhemmuudesta käyttäen arvokriteerinä lasten sukupuolta särähtää korvaani.
Olen "sarja-vanhempi" enkä osaa ajatella sitä parempana tai huonompana vaihtoehtona kuin "sekavanhemmuus".
Elämä olisi varmaan jollain asteella erilaista, jos meillä olisi poikiakin... ehkä vähemmän draamaa, ehkä enemmän toimintaa. Tiedä sitä. Kolme tyttöä on ja hyvä niin. Hyvä se olisi vaikka, joku heistä olisi poikakin, tai vaikkapa kaikki.

[QUOTE="joy";24984386]Mutta siis, mihin olinkaan tulossa: Poikien maailma, se mitä kaupoissa myydään ja medioissa markkinoidaan, se vaikuttaa kovin synkältä, värittömältä ja hieman pelottavalta. Onneksi pojan elämä voi olla muutakin, mutta hieman vieraalta se kuitenkin vielä tuntuu.[/QUOTE]
Voihan pojat; poikien maailma on täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita, mielenkiintoisia juttuja, suurta egoa, tekniikkaa ja koneita, kilpailuviettiä, ja erityisesti myös kaikenlaista ällöttävää (hyönteisiä, toukkia, matoja ym.)

Yhteistyössä