Mä vaan oon miettiny että miten ne pärjää ketkä ei osta ollenkaan välikausivaatteita lapsilleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Kun täällä oon törmänny niihin jotka kirjoittaa ettei heidän lapsilla oo niitä ollenkaan. NIin ihan käytännön asiana haluaisin tietää että miten sellaiset pärjää? Onko niiden perheiden lapset aina sitte sisällä jos on kylmää ja märkää ja kulkevat autolla vaan vai millä lailla? Kun meillä ainakin kunnolliset vk haalarit ja takit ja housut on ihan välttämättömiä, ei mitenkää pärjättäisi ilman.

[QUOTE="vieras";24343985]En tiijä prkl! Tuota sanaakaan ei tunnettu 50-luvulla.[/QUOTE]

50-luvulla kun oli sadepäivä niin lapset istui visusti sisällä justiin sen takia kun ei ole varusteita mitä käyttää. Mutta nykyään on. me ainakin ulkoillaan säällä kuin säällä. Mutta istuuko nykylapsikin sisällä jos sillä ei oo vk vaatteita ja sataa tai on kylmä?Puhtaasta mielenkiinnosta haluaisin kuulla niiltä ketkä ei niitä vk vaatteita hanki.

Kesalla muo laitetaan niita talavivaatteita vahan vahemman ja sitte talavella kaikki kesavaatteet palle ja loput tuulenpuolelle kainaloon.
kevaalla ja sysylla sitte tieteski jotain siita valila.
Hyvin on onnistunut tahan asti.

Mä ostin vauhkona vaikka mitä välikausipukuja, haalareita ja takkeja enkä nyt tiedä millon niitä käyttäis. :D Sitä takkia käytettiin kaupungille mennessä kyllä mutta mitä me tolla superhaalarilla nyt oikeen siis tehdään? :D Ehkä se selviää tässä syksyn aikana. Keväällä tais olla kerran päällä... :laugh: Mutta on mulla intohimoni ja kivahan niitä on ostaa :whistle:

Mä en kans ymmärrä. Vk-pukua kun tulee ainakin meillä käytettyä suurinpiirtein aikavälillä huhtikuu-lokakuu. Nyt on ollut pari intiaanikesää, mutta ei se mitenkään harvinaista ole että kesälläkin saa vetää ihan takin päälleen. Villahaalarin kanssa vk-puku mene vielä pikkupakkasillakin.

Mä myönnän ihan tyytyväisenä sen, että minä en ulkoile lasteni kanssa jos sataa tai on liian kylmä.
Vaikka onkin kunnon vermeet lapsilla, itseä ei vaan kiinnosta jököttää pihalla sateessa/pakkasessa.

Mä ostin vauhkona vaikka mitä välikausipukuja, haalareita ja takkeja enkä nyt tiedä millon niitä käyttäis. :D Sitä takkia käytettiin kaupungille mennessä kyllä mutta mitä me tolla superhaalarilla nyt oikeen siis tehdään? :D Ehkä se selviää tässä syksyn aikana. Keväällä tais olla kerran päällä... :laugh: Mutta on mulla intohimoni ja kivahan niitä on ostaa :whistle:

no meillä ainakin kaks isointa rymyää pihalla tuntikaupalla joka päivä. jos ne syksyn huonoilla säillä on sielä farkut ja huppari päällä niin joutuvat vaihtamaan vaatteita vartin välein kun ovat aina märkiä ja likaisia.

Mulla on jäänyt lapsuudesta mieleen sana "ensteks"-kangas. En edes tiedä miten se kirjoitetaan. Oliko se jotain kosteudenpitävää ulkoiluvaatekangasta? Muistaako kukaan?

Meidän muksu kulki kevätkurat/vilpoiset puettuna bodyyn ja sukkiksiin, villahousuihin, -sukkiin ja -paitaan, saappaisiin, kurahaalariin, sadetakkiin, myssyyn, tumppuihin ja kurarukkasiin. Jos oli märkää, mutta ei kylmää, jätin villat välistä, joskus laitoin laitoin colleget tilalle. Jos oli kylmää mutta ei märkää, tarpeeksi sisävaatetta alle, fleecetakki ja ohuet tuulihousun tyyppiset päällihousut,

mä en oikeesti ees tiedä mitkä kaikki vaatteet on välikausivaatteita :whistle: no, enhän mä oo äiti ollut vasta ku 18,5 vuotta et kai mä sit joskus myöhemmin opin..=)

meillä on lapsilla ollut esim tuulipukuja, paksumpia huppareita, vuorellisia housuja ja neuleita, mut niitä on käytetty koko kesäkin jos kylmempää on ollut..onko ne niitä välikausivaatteita?

sadevaatteet toki omistetaan myös.

50-luvulla kun oli sadepäivä niin lapset istui visusti sisällä justiin sen takia kun ei ole varusteita mitä käyttää. Mutta nykyään on. me ainakin ulkoillaan säällä kuin säällä. Mutta istuuko nykylapsikin sisällä jos sillä ei oo vk vaatteita ja sataa tai on kylmä?Puhtaasta mielenkiinnosta haluaisin kuulla niiltä ketkä ei niitä vk vaatteita hanki.
Onko sulla jotain näyttöä tästä että lapset istu 50-luvulla sisällä kun sato vettä?

Mä myönnän ihan tyytyväisenä sen, että minä en ulkoile lasteni kanssa jos sataa tai on liian kylmä.
Vaikka onkin kunnon vermeet lapsilla, itseä ei vaan kiinnosta jököttää pihalla sateessa/pakkasessa.

Ei muakaan kiinnosta, ja meillä sadesään ulkoilu tyssääkin siihen ettei minulla ole sopivaa päällepantavaa. (Vaikka olisikin. VIHAAN sadeta.)

Lapsella on tec-housut ja kumpparit ja vaikka mitä.

Onneksi lapsi on vielä niin pieni ettei puhu, joten sadesäällä ei osaa vaatia ulospääsyä. :D KAtsoo sitten ensi keväänä jos on itsenkin pakko liikua ettei seinälle kiipeillä.

Kun täällä oon törmänny niihin jotka kirjoittaa ettei heidän lapsilla
No he eivät vaan tunne termiä välikausivaate, saattavat "tyhmänä" puhua kesä (tosin tänä kesänä ei ole ollut tarvetta), kevät tai syksy ulkovaatteista, kun toiset puhuvat välikausivaatteista :laugh: Veikkaan, että kaikilla, jotka sanovat ettei ole välikausivaatteita lapsille, löytyy kuitenkin joku toppavaatetta ohuempi vaate ulkotakiksi ja useimmilla housutkin tai sitten haalari, ei välttämättä kosteussuojattu, mutta jokin kuitenkin.

Ei mun lapsilla ole oikeastaan ollu mitään välikausivaatteita koskaan. Hyvin pärjättiin.
Nyt sälli kulkee hupparilla ja tuulitakin suostuu aamusin laittaan päälleen sitten, kun mittari näyttää suurinpiirtein nollaa aamuisin. Sit ku on tarpeeks kylmää se lyö päälleen toppatakin. Helteillä se on kulkenu lipokailla ja kouluun se menee skeittarityyppisillä popoilla. Niillä se sitten kulkee tonne toukokuun loppuun asti.
On se ainaki viel henkissä.

Pitäiskö mun mennä ostaan sille välikausikuteet :O

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24344052:
mä en oikeesti ees tiedä mitkä kaikki vaatteet on välikausivaatteita :whistle: no, enhän mä oo äiti ollut vasta ku 18,5 vuotta et kai mä sit joskus myöhemmin opin..=)

meillä on lapsilla ollut esim tuulipukuja, paksumpia huppareita, vuorellisia housuja ja neuleita, mut niitä on käytetty koko kesäkin jos kylmempää on ollut..onko ne niitä välikausivaatteita?

sadevaatteet toki omistetaan myös.

Peesi :D Mä oon mamma ollu 17v.

Minäpä olen pohtinut samaa asiaa toisinpäin, eli mitä ihmettä niillä välikausivaatteilla tehdään??
Kaksi lasta, pihalla ollaan kaksi kertaa päivässä lähes säällä kuin säällä eikä omisteta ainuttakaan vk asua. Asutaan toki pohjois-suomessa että lieneekö se sitten selitys. Kylmällä on talvihaalarit, villapuvut ja kerrasto. Sitten kun lämpiää vähän vedetään villapuku välistä pois ja taas maistuu meno. Sitten on käytössä kerrasto ja sadeasu jos oikein on märkää tai vedetään sadevaatteet haalarin päälle tms. jne jne

[QUOTE="vempula";24344054]Onko sulla jotain näyttöä tästä että lapset istu 50-luvulla sisällä kun sato vettä?[/QUOTE]

kyllä on. siltä ajalta on olemassa esim kirjoja jossa annetaan vinkkejä mitä voi tehdä sadesäällä kun ei voi mennä ulos.

Ei minusta välttämättä tarvitse välikausihaalareita. Tavallisia vaatteita voi pukea sen verran, ettei tule kylmä, ja märällä kelillä kurahaalarit vaan siihen päälle. :)

Yhteistyössä