MÄ tuun hulluks, pyyhkii..... pyyhkii....., vaihda vaipat .. kakkaa siel ja kakkaa tääl ! ! Poika 5v. juoksee jatkuvasti pissalla... ja myös pskl

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puolet päivässä pyyhkimässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puolet päivässä pyyhkimässä

Vieras
Keväällä alkoi tulla kakkaamis ongelmaa 5v.lle
, tai no ei varsinaisesti, mut jatkuvasti sain olla pyyhkimäs, ku pidättää kakkaa koko päivän päiväkodissa, ni iltapäiväl ja illalla ei tee muuta ku istu kakalla...

KEsällä juoksi pissalla tosi tosi usein, mut sit se meni ohi.

Nyt päiväkotin alkoi, alkoi kakka "ongelmat"... ku ei voi käydä päikkärissä kakalla.. ni kotona ei tee taaskaan muuta ku pasko ja pasko...

NYt on sit taas ollut pissa vaivaa.. juoksee välillä jopa 5 min välein pissalla..
sisällä varsinkin, mut myös ulkona...

Käytin pissatulehdus testissä, mut ei ollut mitään..

LApsesta varmaan rasittavaa, ku koko ajan pissattaa, ja mitään ei ees tuu..

JA mulla menee hermo kohta... ainakin ton paskomisen kanssa..

Mikä ihme voi olla syynä jatkuvaan pissamiseen? virtsaputken suun ärsytys... ummetus..

mut ei tolla periaatteessa ummetusta ole.. suoli kyl tyhjenee kotona..,, mut jos sitä kakkaa on sit niin paljon et painaa rakkoo?

Miten tilannetta vois parantaa? desi risiini öljyä aamulla, niiin et on pakko mennä päikkäris kakalle, ku muuten tulis housuun?

Ja tosiaan sit on toi 3v. joka ei myöskään kakkaa päiväkodis, ni se juoksee myös kakalla 3-4 kertaa ku tullaan kotiin.. eli 16.30-20.30 välisenä aikana käyn pyyhkimässä pyllyjä vähintään 10 kertaa ja sit vauvan vaipan vaihdot samalla.

Aika moni kakkaa vasta hoitopäivän jälkeen, joten siinä tuskin mitään ihmeellistä.Mutta tuon pissaamisen takia käyttäisin kyllä lääkärissä, jotta suljetaan pois tulehdus. Voi olla myös ikään liittyvää. Meilllä 5v. teki tuota pissajuttua keväällä, mutta meni ajan kanssa sitten ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja aika:
Aika moni kakkaa vasta hoitopäivän jälkeen, joten siinä tuskin mitään ihmeellistä.Mutta tuon pissaamisen takia käyttäisin kyllä lääkärissä, jotta suljetaan pois tulehdus. Voi olla myös ikään liittyvää. Meilllä 5v. teki tuota pissajuttua keväällä, mutta meni ajan kanssa sitten ohi.

On siis jo pois suljettu pissatulehdus. TOivottavsti helpottaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja aika:

On siis jo pois suljettu pissatulehdus. TOivottavsti helpottaa..

Onko suljettu pois myös diabetes?

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Miksi ihmeessä ei 5-vuotias pyyhi itse?
Eipä tarvitsisi sun vaivata päätäs ja käsiäs sillä :kieh:

Siis kyse on ehkä oikeesti siitä että olen huolissani et mikä lasta vaivaa.. tosinon tää aika ärsyttävääkin, 3viikkoo jaksoin.. nyt ei enää jaksais..

Sen kakka on sellaista siirappia, et jos pyyhkii ite on pitkin kannikoita...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Miksi ihmeessä ei 5-vuotias pyyhi itse?
Eipä tarvitsisi sun vaivata päätäs ja käsiäs sillä :kieh:

Siis kyse on ehkä oikeesti siitä että olen huolissani et mikä lasta vaivaa.. tosinon tää aika ärsyttävääkin, 3viikkoo jaksoin.. nyt ei enää jaksais..

Sen kakka on sellaista siirappia, et jos pyyhkii ite on pitkin kannikoita...

Lääkäriin siis! Ei toi kyllä normaalilta kuulosta :|

Kannattaa varmaan käyttää vielä lastenlääkärillä, ettei ole ihan oikeasti jotain sairautta kerran pissaa koko ajan ja kakka on ilmeisesti "outoa"

Tulee mieleen lähinnä esim. sokeritauti, jokin allergia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Kannattaa varmaan käyttää vielä lastenlääkärillä, ettei ole ihan oikeasti jotain sairautta kerran pissaa koko ajan ja kakka on ilmeisesti "outoa"

Tulee mieleen lähinnä esim. sokeritauti, jokin allergia yms.

siis ei se kakka silleen outoa oo, mut joutuu pyyhkii meikäläinen monta kertaa.. = olisko sit päivän pidätyksestä johtuvaa kovettumisvaivaa...

Mut ajattlein et jos ens viikko menee samal kaavalla ni sit vaadin lääkäriin pääsyä

Yhteistyössä