Mä tunnen olevani ihan loukussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "allukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"allukka"

Vieras
Mun miehelläni on selkävaivoja ja hän joutuu päivittäin syömään kipulääkkeitä. Tästä johtuen hän on ihan hirveen vihanen ja äkänen koko ajan. Hän purkaa muhun sen pahan olonsa kiukuttelemalla ja vittuilulla. Koskaan ei mikään oo hyvin, mä teen aina väärin hänen mielestään asiassa ku asiassa. Lapsille se huutaa myös eikä jaksa niitä hoitaa ja kaikki kotihommat on mun vastuulla kun hän ei jaksa.

Tää tilanne on kestänyt kohta vuoden. SElkäleikkaukseen hän ei suostu menemään vaan sitkuttelee eteenpäin lääkkeiden voimin. Mä oon ihan lopussa kun lastenhoito ja kodinhoito on mun vastuulla ja sen päälle vielä päivittäiset kiukuttelut ja huudot. Mikään ei riitä. Mies ei pysty osoittamaan mua kohtaan mitään muita tunteita kuin vihaa. Ja mä olen syytön sen kipuihin, ottaisin ne pois jos pystyisin.

Mä alotan syksyllä koulun ja huoli tulevaisuudesta on kova. Mä haluaisin muuttaa omilleni mutta mä olen ihan pa. En saa muuta kun lapsilisän ja kotihoidontuen. Syksyllä en saa edes opintotukea, sen olen selvittänyt. Töitä olen hakenut mutta ei ole tärpännyt.

Luottotiedot on kunnossa mutta en usko saavani mitään asuntoa kun ei ole tuloja. En pysty enää jäämään tähän tilanteeseen mutta en pääse eteenpäinkään. Mä olen masentunut ja uupunut seinät tulee vastaan joka suunnasta.

5 päivää sitten meillä oli iso riita ja kerroin kaiken tän hänelle mistä olen nyt kirjottanut. Hän lupasi että kaikki muuttuu mutta se muutos kesti vaan eiliseen asti. Hän oli kalassa koko päivän ja illalla kotona se alkoi taas. Kysyin että minkä takia hän tekee tän taas minulle niin vastasi vaan että ei olisi halunnut tulla ollenkaan kotiin.

Hän ei ymmärrä mitä tää tilanne tekee mulle, ei hän koe tekevänsä mitään väärää. Syyttelee vaan mua että mun hormoneista johtuu kaikki meijän ongelmat.

Hän on muuttunut ihan eri ihmiseksi tän vuoden aikana. Mä en tunne häntä enää enkä tunne mitään rakastavia tunteita häntä kohtaan. Vihaa ja sääliä vaan lähinnä.

[QUOTE="allukka";23961119]ei se suostu menee lääkäriin kun ei halua sairaslomaa kun pelkää työnsä puolesta.[/QUOTE]

Jos kerran työ on omaa terveyttä ja perhettä tärkeämpi et voi mitään. Sairausloma ei tarkoita työn menettämistä. Selän spragaaminen tarkoittaa - sekä työn että työkyvyn.

Luulen tietäväni jollain tasolla, millaista tuo on perheelle. Meillä äijä on sairastanut pari vuotta ja on jatkuvissa kivuissa ja kortisoni aiheuttaa lisää ärtyneisyyttä ja unettomuutta. Sitä ennen on tuollainen selkäkipu-juttukn käyty läpi..

Voimia! Jos tilanne ei muutu, velvollisuutesi on tehdä päätöksiä lastenkin parhaaksi.

Mä en pysty keskustelemaan sen kanssa kun ei se johda mihinkään, se on todettu monet kerrat. Vika on aina minussa. Tulee vaan paha mieli. Haluaisin lähteä mutta en voi elättää kahta pientä lasta sillan alla.

[QUOTE="allukka";23961175]Mä en pysty keskustelemaan sen kanssa kun ei se johda mihinkään, se on todettu monet kerrat. Vika on aina minussa. Tulee vaan paha mieli. Haluaisin lähteä mutta en voi elättää kahta pientä lasta sillan alla.[/QUOTE]

Moniko Suomessa on kuollut nälkään nykyaikana?

[QUOTE="viiraska";23961187]Anna sille vaihtoehdot että lääkäriin vai pariterapiaan... kummastakin varmaan olisi kovasti apua.[/QUOTE]

Pariterapia ei selkää paranna...

Kun tän koko tilanteen aiheuttaja on noi selkävaivat. Jos ukon selkä ois kunnossa niin en usko että tähän oltais ikinä ajauduttu. Nyt on koko parisuhde ja perhe-elämä yhtä helvettiä.

Kyllä mä uskon että se on kipee mutta mä en jaksa enää sitä että kaikki on mun vastuulla ja mitään hyvää sanaa ei miehen suusta tule.

[QUOTE="allukka";23961238]Kun tän koko tilanteen aiheuttaja on noi selkävaivat. Jos ukon selkä ois kunnossa niin en usko että tähän oltais ikinä ajauduttu. Nyt on koko parisuhde ja perhe-elämä yhtä helvettiä.

Kyllä mä uskon että se on kipee mutta mä en jaksa enää sitä että kaikki on mun vastuulla ja mitään hyvää sanaa ei miehen suusta tule.[/QUOTE]

Ei sinun tarvitsekaan. Sano miehelle, että muutat lasten kanssa erilleen kunnes selkä on kunnossa, et voi antaa lasten oppia, että omassa kodissaan on jatkuvasti pelättävä omaa perhettään.

Oletteko naimisissa? saisitko elatustukea jos muutat omillesi? Mutta juu, eihän sekään iso raha ole. Entäs opintoraha? Toimeentulotuki? Itse olen yhden lapsen yksinhuoltaja, rahaa ei runsaasti ole mutta me pärjätään. Kyllä nyt kaupungilta saa vuokra-asunnon, sossu voi auttaa takuuvuokrassa ja kenties muutenkin!

Mä sanoin sen viimesimmän riidan yhteydessä että mä muutan pois jos tää touhu ei ala loppuu. Mutta ei se usko. Totesi vaan taas jotain typerää mun hormoneista ja sivuutti asian sillä. Ei se varmaan usko ennen ku yks kaunis päivä olen häipynyt.

Mua niin raivostuttaa ku ei se ota mua todesta, ei pidä mun tunteita arvokkaina. Se taitaa vaan haluta että mä siivoan sen kodin ja hoidan lapset, pääseepähän helpommalla. Ei sillä tunnu olevan muuta motiivia tän meijän "suhteen" jatkumiselle.

Mä en ymmärrä mihin se ihana mies kadonnut, johon rakastuin ja jonka kanssa halusin lapsia. Enkä usko että se palaa, kun ei se ilmeisesti halua palata. Mikään ratkaisu ei ole hyvä hänen mielestään. Kaikki yhtä huonoja.

[QUOTE="allukka";23961324]En ole naimisissa. Opintotukea en saa.[/QUOTE]

Elatustukea sitten varmaan saisit. Jos mies ei maksa niin Kela maksaa ainakin siltä ajalta kun asiaa käsitellään. Mulla tosiaan yksi lapsi ja Kelalta tulee se 142 euroa kuussa, en tiedä miten se menee jos on useampi lapsi mutta kelan sivuilta varmaan selviää.

Yhteistyössä