mä tiedän että mies sanoo näin vain satuttaakseen minua mutta mä en silti jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuinen

Vieras
kuunnella sitä ja loukkaannun

eilenkin hän väitti minun olevan ihminen joka ei välitä asioista, en pidä kuria lapsilleni, hän on ainoa joka täällä siivoo työnsä ohessa, hän haluaisi nähdä miten sotkuista täällä olisi jos hän ei siivoaisi yhtään.

Eli tällä puheella sain ymmärryksen että en ikinä tee mitään, laiskottelen vain, olen huono äiti

On se niin kummaa, mä teen parhaani mukaan töitä täällä, koko ajan menossa ja tekemässä. Mä teen niin paljon kuin pystyn ottaen huomioon että kuljen myös julkisilla viemässä lasta eskariin, hakemassa neljän tunnin päästä, kauppareissut jne teen yksin julkisilla. Hän kun tekee niin autolla menee eikä hänen tartte ottaa lapsiamukaan.

Ja kehtaa valittaa. Kauanko mä jaksan katsoa näitä loukkauksia

Et kauaa, otappa ukkos puhutteluun että kuka täällä tekee mitäkin ja luettelet ne sille selvällä suomen kielellä! Sanot kaikki mikä painaa mieltäs ukolle päin naamaa ja katot tuumaako mitään jos ei välitä tuon taivaallista niin nosta kytkintä :)

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Et kauaa, otappa ukkos puhutteluun että kuka täällä tekee mitäkin ja luettelet ne sille selvällä suomen kielellä! Sanot kaikki mikä painaa mieltäs ukolle päin naamaa ja katot tuumaako mitään jos ei välitä tuon taivaallista niin nosta kytkintä :)

eilen koitin, hän vain sano että ei jaksa paskaa kuunnella
2kk olen jo puhunut. Nyt olen kahden vaiheilla mitä teen, toisaalta rakastan häntä toisaalta en jaksa tätä enää. helpommalla henkisesti pääsen jos asuisin yksin lasten kanssa

Kuulostaa hyvältä.Itse kohdallani ratkaisin asian niin että otin lapset ja erosin.
Sen jälkeen vasta ongelmat alkoikin.
Kun on täydellinen puoliso jossa ei ole mitään vikaa niin eroon ei välttämättä pääse vaikka muuttaisikin muualle.
Sen jälkeen alkaa se napina siitä ettet kykene huolehtimaan lapsista,mahdolliset soiton lastensuojeluun ja kiusanteko.
Ei ole kaksista sekään.

Tuo on toisen ihmisen alistamista miehen puolelta tuolla tekstillä millä kerroit. Älä anna alistaa itseäsi. Ei se tee hänestä kuningasta vaikka töissä käykin. Sinä teet töitä kotona ja tuskin hän haluaisi että joku tulee hänen työpaikalleen arvostelemaan hänen työntekoa tuollain.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kuulostaa hyvältä.Itse kohdallani ratkaisin asian niin että otin lapset ja erosin.
Kun on täydellinen puoliso jossa ei ole mitään vikaa niin eroon ei välttämättä pääse vaikka muuttaisikin muualle.
Sen jälkeen alkaa se napina siitä ettet kykene huolehtimaan lapsista,mahdolliset soiton lastensuojeluun ja kiusanteko.
Ei ole kaksista sekään.

ei mutta ei tämäkään.
mä teen kaiken aina väärin. mies tekee 3 vuorotyötä ja on välillä pois 3päivää niin että tulee illalla,menee nukkumaan ja herää seur aamuna klo 04 ja menee taas töihin. Mä olen kuin yh silloin. mun pienin sairastelee, mä olen sairas ja pitäisi levossakin olla vielä tämä päivä
Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä ja aina sitten vetoaa johonkin muuhun, esim purkaa stressiä joka johtuu laskuista, eilen se oli että ei saanut unta edellisenä yönä ja heräsi aamulla aikaisin, sanoin että kannattaisko ottaa niitä lääkärin määräämiä unilääkkeitä sitten, niin hän ei semmosia mömmöjä ota, vaikka kävi lääkärissä puhumassa tästä ongelmasta.

Mutta mä saan lähinnä kärsiä kun miehellä on vaikeaa, ei siin mitään, kunhan vaan jättäis mun haukkumisen sikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on toisen ihmisen alistamista miehen puolelta tuolla tekstillä millä kerroit. Älä anna alistaa itseäsi. Ei se tee hänestä kuningasta vaikka töissä käykin. Sinä teet töitä kotona ja tuskin hän haluaisi että joku tulee hänen työpaikalleen arvostelemaan hänen työntekoa tuollain.

hänen mielestään hän tekee kaiken paremmin.
vittuillu siitäkin miksen pese lattioita kun hän on töissä. hiton vaikeaahan tuo on silloin, pitää poika viedä eskariin, pitää pukea siis 3 lasta, mennään bussilla, odotetaan bussia takas, kahden lapsen lounaat, yhden lapsen päiväunet jotka kestää sen 30min. ja sitten taas takas hakee eskarilaista jne
tätä rataa joka päivä, tiskaan, pesen pyykkiä imuroin vien roskat, käyn kaupassa teen ruokaa ynnä muuta

mutta silti ei riitä

Teet niin että seuraavan kerran kun miehellesi sattuu tuo kolmen vapaa niin vaihdatte niin sanotusti osia eli otat auton ja poistut kotoa niin että mies hoitaa koko päivän nuo sinun normaalit jutut bussilla kulkeminen mukaanlukien :) Jospa sillä sitten aukenisi millaisia päiväsi ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja kävijä:
Teet niin että seuraavan kerran kun miehellesi sattuu tuo kolmen vapaa niin vaihdatte niin sanotusti osia eli otat auton ja poistut kotoa niin että mies hoitaa koko päivän nuo sinun normaalit jutut bussilla kulkeminen mukaanlukien :) Jospa sillä sitten aukenisi millaisia päiväsi ovat.

Puhumalla et selvästikään saa jästipää-miehellesi asiaasi selvitettyä, joten näytä hänelle konkreettisesti. Monet miehet uskovat vasta kun näkevät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

hänen mielestään hän tekee kaiken paremmin.
vittuillu siitäkin miksen pese lattioita kun hän on töissä. hiton vaikeaahan tuo on silloin, pitää poika viedä eskariin, pitää pukea siis 3 lasta, mennään bussilla, odotetaan bussia takas, kahden lapsen lounaat, yhden lapsen päiväunet jotka kestää sen 30min. ja sitten taas takas hakee eskarilaista jne
tätä rataa joka päivä, tiskaan, pesen pyykkiä imuroin vien roskat, käyn kaupassa teen ruokaa ynnä muuta

mutta silti ei riitä

Ja ylipäätään työnjakoa voisi miettiä, ihan vaikka paperilla, siitä näkisi mitä sinä teet ja mitä hän tekisi. Myös vois miettiä noita kauppareissuja, jos mies tekiskin ne kun on auto käytettävissä jne.

tsemppiä, on myös mahdollista että äijällä on nyt joku ihan oma stressi päällä, minkä purkaa sinuun...

Ei ole kaksista sekään.

ei mutta ei tämäkään.
mä teen kaiken aina väärin. mies tekee 3 vuorotyötä ja on välillä pois 3päivää niin että tulee illalla,menee nukkumaan ja herää seur aamuna klo 04 ja menee taas töihin. Mä olen kuin yh silloin. mun pienin sairastelee, mä olen sairas ja pitäisi levossakin olla vielä tämä päivä
Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä ja aina sitten vetoaa johonkin muuhun, esim purkaa stressiä joka johtuu laskuista, eilen se oli että ei saanut unta edellisenä yönä ja heräsi aamulla aikaisin, sanoin että kannattaisko ottaa niitä lääkärin määräämiä unilääkkeitä sitten, niin hän ei semmosia mömmöjä ota, vaikka kävi lääkärissä puhumassa tästä ongelmasta.

Mutta mä saan lähinnä kärsiä kun miehellä on vaikeaa, ei siin mitään, kunhan vaan jättäis mun haukkumisen sikseen.

Voi kuule, noin munkin mies käy töissä enkä koe olevani yh. Hän tuo sitä rahaa meidän yhteiseen käyttöön ja kun tunnen mieheni niin väsyneenä hänkin sanoo noita samoja asioita kuin sinun miehesi. Ja onhan se ainakin meillä totta: sotkuista on.. enkä jaksa paneutua siihen asiaan yhtään.:) Pistän toisesta korvasta ulos aina kun alkaa palautetta tulla, hän sit raivaa itse ja mulla on huono omatunto kun töiden jälkeen joutuu siivoilemaan.
Mut näin meillä.

Ahaa, eli siitäkin voi olla jotain iloa että oma mies on patalaiska. Jos meillä on sotkuista niin sille ei tule mieleenkään siivota, mutta ei se kyllä mullekaan kehtaa rutista.

Mutta vakavasti puhuen, ei tuollaista puhetta tarvitse sietää. Ellei selittämiset lapsiperheen arjen pyörityksestä mene perille, niin kyllä harkitsisin lähtöä. Tuohan on henkistä väkivaltaa jos sitä jatkuvasti joutuu kuuntelemaan. Satunnaisesti kaikilla on tietysti huonoja päiviä ja silloin voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta jos tuo on pysyvä tilanne, niin en kyllä näe mitään syytä jaksaa sitä ikuisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei ole kaksista sekään.

ei mutta ei tämäkään.

Voi kuule, noin munkin mies käy töissä enkä koe olevani yh. Hän tuo sitä rahaa meidän yhteiseen käyttöön ja kun tunnen mieheni niin väsyneenä hänkin sanoo noita samoja asioita kuin sinun miehesi. Ja onhan se ainakin meillä totta: sotkuista on.. enkä jaksa paneutua siihen asiaan yhtään.:) Pistän toisesta korvasta ulos aina kun alkaa palautetta tulla, hän sit raivaa itse ja mulla on huono omatunto kun töiden jälkeen joutuu siivoilemaan.
Mut näin meillä.

Hölmö olet jos tätä kuuntelet ap. Ei ole normaalia parisuhteessa että toinen haukkuu. VAIKKA kuinka käy töissä. Jos perheessä on lapsia niin lastenhoito on sinun TYÖSI päivisin eikä tarvitse kuunnella haukkumisia keneltäkään mitä vielä pitäisi tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei ole kaksista sekään.

ei mutta ei tämäkään.

Mut näin meillä.

meillä mies ei joudu siivoamaan työpäivinään, mutta hän osallistuu kodin siivoukseen vapaapäivinään.
et siis tunne olevasi yh, no se on hyvä sinulle.
Mutta minäpä tunnen, voin olla pitkään ihan yksin, vastuussa kaikesta. suunnittelen elämäni miehen mukaan, hän saa nukkua niin pitkään kuin haluaa koska hän kuitenkin tekee töitä. Minä olen vastuussa lapsista yksin kun hän on kolmen päivän putkellä töissä. Minä hoidan kaiken kuten olisin yh.
Otetaan tähän sitten mukaan lapseni tulehduskierteet ja oma vaikea nivelreumani, niin revi siitä sitten.
Minä tuon melkein yhtäpaljon rahaa tähän perheeseen kuin mieheni, joten se ei ole siitä kiinni että hän tuo enemmän.
Mä tiedän sen että perheessä on selkeä työjako. minä en vaadi mieheltäni liikoja, mutta hän vaatii minulta. minä tiedän että hän tekee raskasta työtä ja annan hänelle mahdollisuuden levätä ja nukkua. Joten yölläkään en saa nukuttua, lapseni sairastaa.
Olen itse zombie tällä hetkellä. en edes nauti elämästäni.
Suostutko sinä siihen että annat miehesi purra kiukkunsa sinuun, annatko edes samalla mitalla takaisin

Minä annan aina välillä ja lopputulos on masentunut itsesääliin keriytynyt mies, eli jos olen suuttunut jostakin ihan kunnon syystä, ja puran sen mieheeni, hän menee itsesääli tilaan ja koen että minä joudun häntä sitten tsemppaa vaikka hän oli juuri se jolle vihainen olin.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta tuo otsikko jo on surullinen, eikö se ole jo paha, että sanoo jotain toista loukatakseen, ei se ole mitään "vain"

Minä myös kiinnitin huomiota tuohon "vain" sanaan.

Sanat voivat lyödä joskus paljon, paljon pahemmin kuin fyysinen kontakti!!! Sanoissa ei ole mitään vaita! (en toki missään nimessä hyväksy myöskään fyysistä lyömistä).

Sanat vain ovat joskus niin ovelia, että niitä ei vain huomaa.

Yhteistyössä