Mä tein ehkä päätökseni mut pitää keskustella vielä miehen kans..

Mahoton mirri

Aktiivinen jäsen
06.07.2004
6 962
0
36
Eli oon täällä puhunutkin et jätettii kumiukot pois miehen kans ja toinen muksu saa tulla jos on tullakseen. Näin ilman ehkäisyä on vasta toinen kierto menossa.

Mut nyt sitten eilisen tytön munuaiskontrollin jälkeen ollutkin sellainen olo etten jaksaisi vielä toisen kanssa kun neidillä tulee nyt keväällä munuaisleikkaus eteen ja tulee olemaan henkisesti rankkaa aikaa varsinkin näin ahdistuneisuushäiriöstä kärsivälle ihmiselle. Varasinkin itselleni lääkäriajan ens viikolle jos saisin pillerit tai jotain vähäksi aikaa jotta tuo tytön leikkaus olisi ohi ja saisin muutenkin itseni kuntoon jotta jaksaisin sitten toisenkin kanssa paremmin.

Mulla on jotenkin haikea olo ja tuli olo et petän nyt miehenkin jos perun tämän yritysprojektin n. puoleks vuodeks eteenpäin.. Tuli sellainen olo et oon liian aikaansaamaton jos en jaksaisi mut siltä vaan nyt tuntuu.. :'(

Varmasti oikea päätös! :hug: Oma jaksaminen on kuitenkin tärkeä juttu ja jos tuntuu, että ei jaksa, pitää odotella, että tulee aikoja jolloin jaksaa. Ja varmasti miehesi ymmärtää ja tukee sinua päätöksessäsi!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Sä tunnet itsesi ja voimavarasi parhaiten! Eikä puoli vuotta nyt _niin_ pitkä aika ole. Uskon että miehesi ymmärtää, vai onko miehellä kova vauvakuume?

Meillä molemmilla on vauvakuume mut toisaalta luulen, että mies on sisimmässään samaa mieltä, hermoilee tuota tytön leikkausta enemmän kuin minä.. Jotenkin vaan tuntuu tyhmältä olla näin "voimaton" :D

Tärkeintä on kuitenkin jaksava äiti! Anteeksi, mutta mikä tytön munuaisessa on? Kiinnostaa, kun meidän 3kk pojalla on vaan yksi munuainen, tai siis toimiva. Toinen laajeni odotusaikana ja synnytyksen jälkeen ultrattu ja varjoainekuvattu ja isotooppikuvattu, on surkastunut niin, ettei mitään toimintaa ole.

Et oo aikaansaamaton, oot viisas tyyppi kun ymmärrät omat voimavarasi. Kyllä varmasti kannattaa odottaa tuo leikkaus kun kovasti hermostuttaa. Saatte sitten rauhassa alkaa odottamaan ilman lisästressiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Tärkeintä on kuitenkin jaksava äiti! Anteeksi, mutta mikä tytön munuaisessa on? Kiinnostaa, kun meidän 3kk pojalla on vaan yksi munuainen, tai siis toimiva. Toinen laajeni odotusaikana ja synnytyksen jälkeen ultrattu ja varjoainekuvattu ja isotooppikuvattu, on surkastunut niin, ettei mitään toimintaa ole.

Meidän tyttö on nyt 1v1kk ja sairastui 3kk iässä pissatulehdukseen joka meni vajaassa vuorokaudessa niin pahaksi et meinas mennä tajuttomaks ja piti lähtee ambulanssilla sairaalaan. Siellä osastolla oltii kaks viikkoo ja oli tulehdus menny munuaisiin, toiseen munuaiseen kehittänyt märkäpesäkkeen ja sitä kautta tuli myös yleinen verenmyrkytys. Tutkimuksissa selvis sitten et vasen munuainen pullistelee ja syyksi löyty ahtauma munuaisen ja virtsajohtimen yhtymäkohdasta joka nyt täytyy leikata kun ei ole vuoden aikana muuttunut miksikään. :/ Estolääkitys mennyt nyt kohta vuoden päivät. Meillekin tehtiin tuo isotooppikuvaus ja varjoainekuvaus.

Alkuperäinen kirjoittaja anastasia:
No tuo ei varmaan ole kovin suuri leikkaus?

En mä muuta tiiä kuin et leikkauksessa laitetaan tytölle joku letku tuonn virtsaputkeen mikä pitää olla siellä pari viikkoo ja otetaan sitten nukutuksessa virtsatietähystyksellä pois.. Ei kait se varmaan mitenkään iso leikkaus ole mut sairaalassa pitää varautua olemaan vajaa viikon päivät vähintään ja en mä tykkää katsella omaa tyttöö kipeenä vaik pakkohan se on.

Noniin, eilen kerroin miehelle tuntemuksistani ja hän suhtautui ihanasti, oli tukena mulle ja sopii hälle et otan jonkin ehkäisyn vähäks aikaa. Ihana mies. :heart: Jokseenkin helpottunut olo nyt kun tietää et saa keskittyä tuohon tytön tilanteeseen nyt ja laittaa itsenikin kuntoon, ajattelin laihduttaa ennen toisen yrittämistä ja jos sais tuon ahdistuneisuushäiriönkin vähän kontrolliin.

Yhteistyössä