Mä taidan olla miehen suvussa pahis, jolla lapsia pelotellaan.

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Tai ainakin miehen veljen vaimo pelottelee lapsiaan mulla, eli jos ei esim. heti halua pestä hampaita niin kysytään tuleeko haaskalintu-täti pesemään.

Eli mitä nyt sitten tapahtui: Meitä oli isompi porukka koolla ja lapset (6 kpl) piti saada syömään, yhdelle ei riittänytkään penkkiä. No olipa sitten odotusvuorossa se jolla oli lyhyin pinna, joten siitä alkoi huutokonsertti. Minä törkeänä ihmisenä puutuin asiaan siinä vaiheessa kun tämä 3,5 vuotias meinasi teloa itsensä siinä lattialla kiemurrellessaan, samalla melkein kaataen pöydältä kaikkien lasit (potki aika tehokkaasti pöytää ) ja häiriten muiden syömistä. Jätkä oli siis saanut huutaa siinä vaiheessa jo noin 10min ilman että vanhempansa olisivat mitenkään asiaan puuttuneet. Mä nappasin pojan syliini ja vein viereiseen huoneeseen, siellä sitten heijasin sylissä ja koitin selittää miksi pitää aina joskus odotella vuoroa jne. No poitsu rauhoittui ja siinä vaiheessa oli jo pöydässäkin tilaa. No jokatapauksessa nyt sitten häntä sitten uhkaillaan minulla jos ei heti tottele tms. Tuntuu ettei hänelle kotona aseteta juurikaan rajoja tai sit niistä ei jakseta pitää kiinni.

Mä en kyllä itte yhtään tykkää tästä roolista.

Olisko mun pitänyt antaa vaan olla, ja kattella vierestä kun yks raivoo turhaan (ei sillä huudolla yhtään tuolia saa tehtyä )? Vai miten te olisitte hoitaneet tollasen tilanteen?

Sulle on keksitty sitten oikeen kunnon lempinimi :laugh: No, ei toi kauheen hauskaa oikeesti oo.

Sähän toimit kuin aikuisen lapselle pitääkin eli just oikein.

Ihme vanhemmat pojalla. Sanoisin kyllä vanhemmille, että ei tarvii yhtään pelotella lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Mikä vanhempia oikeasti vaivaa? Kysyn minä vaan. Ei mitään tapoja lapsille ja kykaan muukaan ei saisi puuttua.

No tässä tapauksessa ovat kyllä iloisia kun joku muu jaksaa puuttua. Ja monasti se olen sitten minä kun mulla ei hermot kestä kattella vierestä, kun ne lapset siinä eniten kärsii. Esim. tää poika pienempänä puri kaikkia mistä tietysti seurasi se ettei hänen kanssaan kukaan halunnut leikkiä. Vanhemmat vaan väsyneesti huusi jostain kauempaa "XXX ei saa purra", eihän se mitään auttanut. Mä taas menin lapsen eteen kyykkyyn katsoin silmiin ja puhuin tiukasti asiasta, ja kuinka ollakkaan se pureminen loppui ainakin siksi aikaa kun olivat meillä.

Siis näillä vanhemmilla ei taida olla keinoja tai jotain, mutta en mä kuitenkaan osaa auttaa heitä. Joiskus oon koittanut neuvoa silleen vaivihkaa, mutta ei auta.

haaskalintu-täti :D

Vähän aiheen vierestä, mutta mun korvaan särähti tuo että kuusi lasta piti saada syömään ja yhdelle ei riittänytkään penkkiä joten piti odottaa... oliskos siinä kohtaa kannattanu laittaa vaikka ensin kolme mukeloo syömään ja sitten toiset kolme. Ei oo kiva yksin odottaa ja katella kun muut syö ja sen jälkeen yksin syödä

Alkuperäinen kirjoittaja Solle:
Luulis, että ne vanhemmat tajuis, että toi lapsen käytös saattais johtua vanhempien välinpitämättömyydestä!

Niinpä! Ymmärrän kyllä että joissain tilanteissa on hyväkin jättää huomioimatta epätoivottu käytös, mutta tossakin tilanteessa oli aikuisia paikalla enemmän kuin lapsia. Olis hyvin riittänyt jos heti alkuunsa olis pysäyttänyt lapsen ja selittänyt että: nyt on erikoistilanne (isompi porukka koolla) ja nyt ei asiat suju niin kuin yleensä, ja että aikuinen kyllä ymmärtää että harmittaa, keksittäiskö jotain muuta ja jos ei kelpaa esim. syödä piknik tyyliin lattialla istuen niin sitten on vaan odotettava.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
haaskalintu-täti :D

Vähän aiheen vierestä, mutta mun korvaan särähti tuo että kuusi lasta piti saada syömään ja yhdelle ei riittänytkään penkkiä joten piti odottaa... oliskos siinä kohtaa kannattanu laittaa vaikka ensin kolme mukeloo syömään ja sitten toiset kolme. Ei oo kiva yksin odottaa ja katella kun muut syö ja sen jälkeen yksin syödä

No siinä sattui pieni vahinko, eli porukkaa komennettiin syömään ja vasta sitten huomattiin ettei tuolit riitä. Tosin ei tää yksi olis yksin joutunut syömään vaan aikuisten kanssa. Leikeistä ei olis jääny paitsi koska kyseessä oli iltapala, josta sitten suoraan ruvettiin peseen hampaita ja patistaan sänkyyn.

Kolme/kolme jako ei oikein onnistu, mutta ens kerralla sitten viisaampana pistetään vaikka 2/4 jaolla lapset pöytään.

Yhteistyössä