Mä taidan irtisanoutua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Simputti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Omista kokemuksistamme voin sen verran sanoa, että älkää hyvät ihmiset menkö reppufirmoille töihin. :/

Tarkenna!!!!!!

Meillä molemmilla miehen kanssa on käynyt niin, että ollaan jouduttu jopa liiton kautta hakemaan ylityökorvauksia/palkkoja kun eivät ole maksaneet ajallaan.
Työpaikka on saattanut vaihtua joskus ihan tunninkin varoitusajalla, lomia ei reppufirmoissa edes tunneta.

Mulla mennyt aina hyvin. Ja lomatkin saa pitää (siis annetaan päivinä jos ei halua rahana ). Kyllä vuokrafirman kautta töitä tekee, mutta irtisanominen on helppoa, joten ei sellaisessa epävarmassa firmassa jaksaisi vuokratyöntekijänä olla kun potkut voi tulla milloin vain.

Mä en ymmärrä tuota potkut hommaa... Sori! Siis millä perusteilla niitä potkuja saa, ihan vain siksi että pärstä ei miellytä. Käsittääkseni ilman syytä kun ei saa potkia pihalle

Niin siis jos sut laitetaan töihin vuokrafirman kautta esim hotellin respaan. Pomo ei susta tykkää siellä hotellissa niin potkut saat heiltä, sen enempää selittämättä. Tai siis selitys on tyyliin, ei oo tänne sopiva ja se siitä.

Samoin jos esim tuolla hotellissa on hiljaista tiedossa niin voivat sulle ti ilmoittaa ettei tartte tulla enää loppuviikosta. Ja ne ei maksa siltä ajalta palkkaa. Eli epävarmalla pohjalla koko hommeli.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta:

Mä en ymmärrä tuota potkut hommaa... Sori! Siis millä perusteilla niitä potkuja saa, ihan vain siksi että pärstä ei miellytä. Käsittääkseni ilman syytä kun ei saa potkia pihalle

Niin siis jos sut laitetaan töihin vuokrafirman kautta esim hotellin respaan. Pomo ei susta tykkää siellä hotellissa niin potkut saat heiltä, sen enempää selittämättä. Tai siis selitys on tyyliin, ei oo tänne sopiva ja se siitä.

Samoin jos esim tuolla hotellissa on hiljaista tiedossa niin voivat sulle ti ilmoittaa ettei tartte tulla enää loppuviikosta. Ja ne ei maksa siltä ajalta palkkaa. Eli epävarmalla pohjalla koko hommeli.

Niin just no nyt älysin

Itse tein mielestäni rohkean ratkaisun ja sanoin itseni irti vakituisesta työstä. Sain kaiken tuen perheeltäni.
Itse olen sellainen, että haluan aidosti nauttia työstä, tehdä sitä sydämellä..etenkin kun olen sosiaalialan ammattilainen.
Itselläni meni tilanne siihen, että työpäivän jälkeen istahdin kotitalon rappusille itkemään....
Olin saanut säästöön parin kuukauden palkan...joten nyt etsin sitten ahkerasti muita töitä.
Elämä on nautittavaksi ja työ ei saa olla elämän hallitseva voima....
Tartu hetkeen...Kyllä elämä kantaa;)

Alkuperäinen kirjoittaja nunnu:
Itse tein mielestäni rohkean ratkaisun ja sanoin itseni irti vakituisesta työstä. Sain kaiken tuen perheeltäni.
Itse olen sellainen, että haluan aidosti nauttia työstä, tehdä sitä sydämellä..etenkin kun olen sosiaalialan ammattilainen.
Itselläni meni tilanne siihen, että työpäivän jälkeen istahdin kotitalon rappusille itkemään....
Olin saanut säästöön parin kuukauden palkan...joten nyt etsin sitten ahkerasti muita töitä.
Elämä on nautittavaksi ja työ ei saa olla elämän hallitseva voima....
Tartu hetkeen...Kyllä elämä kantaa;)

Mulla nyt ei ihan noin ole asiat mutta ei mene kauaa kun on. Kiitos kannustuksesta. Jos saan vain mieheltä täyden tuen niin sitten lähden. Harmi vain kun mulla kuukauden irtisanomisaika.

mulla ei kyllä ollu koskaan mitään lomia!!
olin vuosikausia töissä vuokrafirmalla ja paikassa jossa olin töissä lupailtiin koko ajan vakiinnuttamista,sitten aina seliteltiin ettei ihan vielä,ensi keväänä..ensi keväänä jne.
tympäännyin siihen ja siihen että heti kun oli enempi kipeänä,kauemmin siis alettiin puhumaan että kohta ei ole töihin enää tulemista jos ei ala se saikku koht loppua.
kiva paine siinä sitten kun oli lapsi kipeänä..

Munkin tekis mieli mut kun maalla asuu ja matkaa isompiin taajamiin on yli 60 km niin lähempää ei töitä löydy ja nykyinen, kohta 10 v. ollut työ on ns. oman alan töitä ja alle 60 km matkaa niin ei hevillä teksi mieli. Sit kun on asuntolaina päällä ja siinä kiinteä kk erä seur. kolme vuotta niin ei pysty sitäkään pienentämään palkkatulon tiputtua.... Tekis mieli ottaa saikkua vähäksi ajaksi ja olla kotosalla... sen verran stressaavaa ja yksi työkaveri koko ajan piikittelee ja keljuilee. Nainen vielä ja vanhempi. Mun duuni on kirjavaa ja vastuullista, itse ei halua itelleen mitään ylimääräistä ja kun jollekin sanon jostain et eikö se vois sitä tehdä niin kommentti on et kun ei osaa. Ja kuinka ollakkaan kaikki tekniset jutut tulee sit mulle ja kukaan ei ota multa mitään pois. Nytkin olen lomalla ja nämä asiat pyörii päässä ja arvatkaa vaikuttaako jo kotioloissakin kun on veto pois ja ukko keljuilee sit kun en ole muka tehnyt sitä tai tätä. Eipä vaan löytynyt mol.fi sivuilta sellasta duunia johon olis voinut hakea. :(

Mä olen koulutukseltani merkonomi ja tehnyt aina noita sihteerin hommia. Jos noita paikkoja on avoinna, niin yleensä niihin niitä hakemuksia tulee todella paljon. Mä olen onneksi saanut nämä paikat aikanaan vähän tiskin alta. Täytyy vaan toivoa, että taas töitä löytyy, kun hoitovapaa on ohi...

Vuokrafirmaan en lähde, koska kaverillani niin huonoja kokemuksia (muistaakseni Eilakaisla tms.). Oli joutunut vaihtamaan vähän väliä firmaa ja lomat olivat hakusessaan yms.

Yhteistyössä