Mä tahtoisin siirtyä luomu-tuotteisiin, mutta kun ne ei kelpaa lapsille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Siis voitteko kuvitella!

Luomumaito on "yäk, maistuu ihan kermalle" ja luomukanamunat kuulema "haisee tosi pahalle, yök" jne. Kaikki luomu on niitten mielestä "yök". Mä en halua tukea tehotuotantoa enkä syöttää noille lisäaineita, mutta minkä mä teen kun puhdas ja luonnonmukaisesti tuotettu "maistuu kamalalta".

Ihme tyyppejä.
Ja siis kouluikäisiä kaikki.

Pitääkö mun alkaa näyttää noille kauheita videoita, joissa näytetään miten eläimiä kohdellaan ja miten ruokaa tehtotuotetaan?

Kananmunista tätä ei kyllä erota muuten kuin keltuaisen väristä - esim. munakas on voimakkaamman keltainen, mutta maku ei muutu.

Suuri osa luomuruoista ei eroa maun puolesta tehotuotetusta juuri mitenkään. Mutta esim. omenat, tomaatit, sitruunat jne voivat olla ulkoisesti vähemmän kauniita, kun kasvinsuojelumyrkkyjä ei ole käytetty.

Mistä ne lapset tietää, mitä munia niille tarjoat.
Luomumaidonkin voit kaataa tavalliseen maitotölkkiin, niin eivät varmasti huomaa eroa.

Lapset vaan on niin ennakkoluuloisia.

Sattuivat näkemään munakennon pöydällä, jossa lukee "luomu".
Tuota mä suunnittelinkin, että kaadan luomumaidon tavistölkkiin, mutta menis kyllä turhan hankalaksi sekin.

Ootteko tottuneet sitten juomaan rasvatonta maitoa, vai miten se luomumaito maistuu pahalle (sehän on kevyt)?

Mitä jos vaan et sano, et tää on nyt tätä luomua?

Oma kokemus on ainakin kananmunissa päinvastainen, eli luomumunat sekä vapaiden kanojen munat ovat maultaan paljon parempia.

Voit myös olla muutenkin syöttämättä lisäaineita sekä muita väriaineita, ei siihen varsinaisesti luomuruokaa tarvita. Teet vaan itse kunnon sapuskat. Mitä jos ne lapst tulis mukaan esmes kauppahalliin ostoksille, oisko siellä se fiilis siihen lihaan esimerkiksi parempi? En oikein tiedä mitä te sitten tähän mennessä olette syöneet, mutta kannattais vältellä valmisruokia ja muita mössöjä. Tekee itse kunnon sapuskat vain pakkaseen, jos tuntuu ettei aina ehdi. Kyllähän se makuaisti vaatii tottuakseen aikaa, jos on tottunut syömään eineksiä tai muita vastaavia.

Ehkä mä siirryn siihen taktiikkaan, että olkaa syömättä sitten.

Hah. Ehkä se sitten kompensoi kalliimpia rakka-ainekustannuksia, kun nuo ahmatit alkavat syödä vähemmän.

[QUOTE="pah";24841299]Kananmunista tätä ei kyllä erota muuten kuin keltuaisen väristä - esim. munakas on voimakkaamman keltainen, mutta maku ei muutu.

Suuri osa luomuruoista ei eroa maun puolesta tehotuotetusta juuri mitenkään. Mutta esim. omenat, tomaatit, sitruunat jne voivat olla ulkoisesti vähemmän kauniita, kun kasvinsuojelumyrkkyjä ei ole käytetty.[/QUOTE]

Ei pidä yleistää. Meillä päin ei edes mies kelpuuta lautaselleen muita kuin lattiakanojen munia tai luomumunia. Häkkimunat eivät kelpaa, ovat pahoja. Ehkä näitä syötetään paremmin. (Ja mies on ihan perusinsinööri, ei luomusta ym perusta).

Monestihan luomutuotannossa on se, että eläimiä ruokitaan laadukkaammin. Tämä voi ehkä enemmänkin olla syy, miksi monet tuotteet maistuvat paremmille (ainakin meillä ihan sokkotestissäkin kotona).

juovat rasvatonta, kotiin oon ostanut jo pitemmän aikaa noille kevytmaitoa. Tosin ovat alkaneet protestoimaan jo sitäkin vastaan, kuulema rasvatonta olla pitää! (Kauheaa tääkin, oikeasti. )

Ja joo, tiedän että lisäaineita voi vältellä muutenkin. Pyrin koostamaan ruokavaliomme joko luomutuotteista tai sitten muuten lisäaineettomista tuotteista.

Ei meillä tähänkään saakka kauheasti eineksiä olla syöty, eikä nuo siitä ruuasta niinkään valita, vaan just maidosta, munista, voista jne. (Koulussa rasvatonta, meillä kevytmaitoa/luomumaitoa, koulussa jotain kevytkeijua, meillä oikeaa voita jne)

[QUOTE="hmm";24841315]Ootteko tottuneet sitten juomaan rasvatonta maitoa, vai miten se luomumaito maistuu pahalle (sehän on kevyt)?

Mitä jos vaan et sano, et tää on nyt tätä luomua?

Oma kokemus on ainakin kananmunissa päinvastainen, eli luomumunat sekä vapaiden kanojen munat ovat maultaan paljon parempia.

Voit myös olla muutenkin syöttämättä lisäaineita sekä muita väriaineita, ei siihen varsinaisesti luomuruokaa tarvita. Teet vaan itse kunnon sapuskat. Mitä jos ne lapst tulis mukaan esmes kauppahalliin ostoksille, oisko siellä se fiilis siihen lihaan esimerkiksi parempi? En oikein tiedä mitä te sitten tähän mennessä olette syöneet, mutta kannattais vältellä valmisruokia ja muita mössöjä. Tekee itse kunnon sapuskat vain pakkaseen, jos tuntuu ettei aina ehdi. Kyllähän se makuaisti vaatii tottuakseen aikaa, jos on tottunut syömään eineksiä tai muita vastaavia.[/QUOTE]

[QUOTE="argh";24841273]Siis voitteko kuvitella!

Luomumaito on "yäk, maistuu ihan kermalle" ja luomukanamunat kuulema "haisee tosi pahalle, yök" jne. Kaikki luomu on niitten mielestä "yök". Mä en halua tukea tehotuotantoa enkä syöttää noille lisäaineita, mutta minkä mä teen kun puhdas ja luonnonmukaisesti tuotettu "maistuu kamalalta".

Ihme tyyppejä.
Ja siis kouluikäisiä kaikki.

Pitääkö mun alkaa näyttää noille kauheita videoita, joissa näytetään miten eläimiä kohdellaan ja miten ruokaa tehtotuotetaan?[/QUOTE]

Ei lapset päätä tollasia asioita. Sano, että meillä syödään nyt tällasia, koska en halua, että sairastutte. Luomumunat on sitä paitsi oikeesti parempia! Siis musta...

Yhteistyössä