mä tähdon tappaa itseni :´(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaaksi muutun ja pysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaaksi muutun ja pysyn

Vieras
Mä en enää jaksa. Apua olen yrittänyt hakea vaikka mistä. Mies on alkoholisti mutta jopa ammattiauttajat ovat laittaneet miehen juomisen mielikuvituksen tuotteeksi tai että mä provosoin miehen juomaan. Eilen mull repesi totaalisesti ja käskin miehen lähteä. No, tämä hajotti ensin lapsen nähden saunan oven ja haukkui mut huoraksi. Sitten soitti mun vanhemmille että mä en käy taas täysillä. Ja vanhemmathan uskoi. Olivat vaan naureskelleet että sellainenhan se on. Sitten soitti äiti mulle ja sanoi että voivathan he tytön heille hakea mutta itse saan kärsiä aiheuttamani sotkun... Mä en oikeasti nää kohta muuta vaihtoehtoa kun...

Miksi et hommaa itsellesi ja lapsellesi asuntoa ja muuta pois? Hae ainakin itsellesi keskusteluapua, perhe- ja kasvatusnla on hyvä paikka aloittaa. Tai soita jonnekin turvakotiin, sielläkin auttavat.

Mene osastolle vaikka yöksi, äläkä nyt jää yksin. Ei se ole mielikuvitusta, jos saunan ovikin on rikki. Sun ei ehkä kannattas olla sen miehen kanssa jos teidän kemia on tommonen.

kaikku kun on vaan saanu mut uskomaan että tää kaikki on mun vikaa, mä olen suvaitsematon kun en hyväksy sikspäkkiä illassa arkisin ja viikonloppuna vähän enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaikku kun on vaan saanu mut uskomaan että tää kaikki on mun vikaa, mä olen suvaitsematon kun en hyväksy sikspäkkiä illassa arkisin ja viikonloppuna vähän enemmän.

Ne "kaikki" on kyllä sitten ylisuvaitsevaisia :o
Ootko ite kokeilu käydä juttelemassa jossain, on sulla varmasti raskasta :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo ei, sä oot nyt oikeessa tässä asiassa, älä anna periksi.

Kovasti voimia! Ota lapsi kainaloon ja mene jonnekin turvataloon tai mihin vain! Parempi lapsen on sun kanssa kuin isänsä. Ja pyydä joku (poliisi) kattomaan sitä hajotettua saunanovea. Se ei voi ainakaan olla mielikuvitusta!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaaksi muutun ja pysyn:
Mä en enää jaksa. Apua olen yrittänyt hakea vaikka mistä. Mies on alkoholisti mutta jopa ammattiauttajat ovat laittaneet miehen juomisen mielikuvituksen tuotteeksi tai että mä provosoin miehen juomaan.

Millaista käytännön haittaa tästä miehen alkoholismista on? Siis paitsi että miehen terveys kärsii? Edes päiväittäinen alkoholinkäyttö ei itsesään tee ihmisestä kelvottoman vanhemman.

Taustalla lienee muutakin kun vakavasti harkitset eroa? Kannattaisi ehkä ennemmin mainita nämä muut epäkohdat silloin kun haet apua, eikä pelkästään tarttua siihen alkoholinkäyttöön..

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaaksi muutun ja pysyn:
Mä en enää jaksa. Apua olen yrittänyt hakea vaikka mistä. Mies on alkoholisti mutta jopa ammattiauttajat ovat laittaneet miehen juomisen mielikuvituksen tuotteeksi tai että mä provosoin miehen juomaan.

Millaista käytännön haittaa tästä miehen alkoholismista on? Siis paitsi että miehen terveys kärsii? Edes päiväittäinen alkoholinkäyttö ei itsesään tee ihmisestä kelvottoman vanhemman.

Taustalla lienee muutakin kun vakavasti harkitset eroa? Kannattaisi ehkä ennemmin mainita nämä muut epäkohdat silloin kun haet apua, eikä pelkästään tarttua siihen alkoholinkäyttöön..

Kyllä päivittäinen alkoholin käyttö varmasti on pois vanhemmuudesta. Se kertoo vahvasti sen, että henkilö on alkoholista (sixpack illassa) ja viikonloppuna vielä enemmän. Alkoholisti on itsekäs manipuloija jonka tärkein ja rakkain asia on alkoholi. Hän voi olla arjessa läsnä fyysiesti mutta psyykkisesti hän on poissa... millainen sellainen vanhempi on? Hän kieltää sairautensa viimeiseen asti ja hakee muista syyllisiä. Hän ei näe itsekkään tilaansa, koska kyseessä on itsensä kieltävä sairaus.

Ap:lle paljon voimia tehdä oikea ratkaisu. Hae apua itsellesi ja lapsellesi, ei kaikki voi uskoa että sinun ahdistuksesi on keksittyä. Esim. Al- anonista saat vertaistukea. Tiedän, että alkoholistin kanssa eläminen on äärimmäisen raskasta ja se sairastuttaa kaikki lähellä olevat myös. Toivon, että pääset irtaantumaan sairaasta suhteesta tai että tämä toinen osapuoli hoitaisi ongelmansa ja ottaisi täyden vastuun omasta toipumisestaan. Raittiin ihmisen kanssa asiat saattaisivatkin hoitua aivan eri tavoin. Halaus sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Kannattaisi ehkä ennemmin mainita nämä muut epäkohdat silloin kun haet apua, eikä pelkästään tarttua siihen alkoholinkäyttöön..

Kyllä päivittäinen alkoholin käyttö varmasti on pois vanhemmuudesta.

Alkoholismi on silti sairaus muiden joukossa. Alkoholin liikakäytöllä on hyvin yksilölliset oireet - kuten kuin monella muulla mielenterveyteen liittyvällä sairaudella. Näin sosiaaliviranomaisetkin ajattelevat, siksi kehotin listaamaan muut epäkohdat. En siis epäile ettei tässä tapauksessa olisi syytä erota.

soita poliisi jos miehesi riehuu siella. mita useammin soitat niin sita useammin tulee merkinta ja jos joudut huoltajuuskiistaan myohemmin niin miehesi on vaikea manipuloida muita talloin. turvakoti on myos hyva vaihtoehto. onko miehesi psykopaattinen tai narsistinen? ainakin nayttaa osaavan manipuloida muita.

Yhteistyössä