Mä sitten inhoan kun anoppi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunnustus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunnustus

Vieras
..ostaa lapsille vaatteita lahjaksi! Kun ne ei vaan yhtään ole mun makuun, ikinä. Värit on just päinvastaiset kun mistä itse tykkään ja tyyli myös. Tytölle kaikenmaailman rimpsua ja pojalle junttia ryssänsinistä.

Eipä siinä muuta, mutta kun ne jäävät täysin käyttämättä. Siellä ne kaapissa roikkuvat laput kiinni, kun ei vaan koskaan tule pistettyä niitä päälle - kun aina on puhtaana jotain kivempaakin.

Tämä tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta, jossa käskettiin pyytämään lapsille vaatteita lahjaksi. Joo, kamala kiittämätön miniä olen, mutta ei mahda mitään. Kiitos ja anteeksi... :ashamed:

Mulla on vähän sama ongelma anopin kanssa. Ihan hirveesti ostaa LIIAN ISOJA vaatteita, ja nyt todennäköisesti ei tartteta niitä ollenkaan sillä nää liian isot on kesävaatteita ja on sopivia varmaan ensi talvena... Ja sit hirveesti bodeja (1,5v:lle) joita me ei edes enää käytetä!

Mummoilla varmaan aika usein on vähän erilainen maku lasten vaatteiden suhteen. Me kyllä ollaan käytetty lahjaksi saatuja vaatteita, vaikken itse niistä niin kovin tykkäisikään.

Olisko se sitten niin kamalaa aukaista sitä suutaan ja vaikka sanoa, että kiitos vaan, mutta ei kiitos tälläisiä vaatteita meidän lapsille...? Tai vaikka kohteliaasti todeta, että onpa meillä erilainen maku lastenvaatteiden suhteen. :)

Miksei anopille voi kertoa minkälaisesta tykkää? tai vaikka ohimennen sanoa lapsen päälläolevasta vaatteesta et mä niin tykkään tosta mun vasta ostamasta vaatteesta kun se on nuin kivan .... värinen?

Mulla on sama ongelma mun äidin kans. Se on niin vanha ja sen tyyli on jotenkin kans... vanhahtavaa. Jotenkaan vaan ei natsaa yhteen meidän maut. Mä sit joskus sen mieliks laitan jotkut sen ostamat lapsille päälle, kun käydään sen luona. Ehkä mä vaan ammun siinä itseäni nilkkaan :) mutta mitäs sitten, mummolla on hyvä mieli!

No herran pieksut kai sä niitä kotioloissa voit lapsillas käyttää jos muuten ei kehtaa. Mä teen ainakin niin, nuo lapsoset kun on ihania oli niillä päällä öklöpinkkiä tai sähkön sinistä. Ne ei mun silmää hämää, eikä lasten ihanuus perustu vaatteisiin.

Olisko se sitten niin kamalaa aukaista sitä suutaan ja vaikka sanoa, että kiitos vaan, mutta ei kiitos tälläisiä vaatteita meidän lapsille...? Tai vaikka kohteliaasti todeta, että onpa meillä erilainen maku lastenvaatteiden suhteen. :)

No ei tuo nyt kovin kohteliaasti ole sanottu :D Mutta ehkä voisi vinkata omaa makuaan muuten, jos menisi sillä tavalla perille? Esim. näyttää itse ostamia uusia vaatteita ja kertoa kuinka tykkää juuri tästä väristä ja tämä sopii tosi hyvin sen ja sen kanssa. Ja jos sitten joskus mummo ostaa sopivan vaatteen niin sitä sitten kehua paljon ;)

[QUOTE="vieras";23546521]Mulla on sama ongelma mun äidin kans. Se on niin vanha ja sen tyyli on jotenkin kans... vanhahtavaa. Jotenkaan vaan ei natsaa yhteen meidän maut. Mä sit joskus sen mieliks laitan jotkut sen ostamat lapsille päälle, kun käydään sen luona. Ehkä mä vaan ammun siinä itseäni nilkkaan :) mutta mitäs sitten, mummolla on hyvä mieli![/QUOTE]

Minä teen ihan samoin eli mummoloihin monesti valitaan ne lahjaksi saadut vaatteet =)

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23546541]No ei tuo nyt kovin kohteliaasti ole sanottu :D Mutta ehkä voisi vinkata omaa makuaan muuten, jos menisi sillä tavalla perille? Esim. näyttää itse ostamia uusia vaatteita ja kertoa kuinka tykkää juuri tästä väristä ja tämä sopii tosi hyvin sen ja sen kanssa. Ja jos sitten joskus mummo ostaa sopivan vaatteen niin sitä sitten kehua paljon ;)[/QUOTE]

Joo, tätä mä oon hienovaraisesti tehnytkin, mutta ei mene perille.. Ja luulen, että anoppi on niin "jääräpää", että pitää oman makunsa, eikä voisi kuvitellakaan ostavansa sellaisia vaatteita jotka ovat minun makuuni.

Mulla on todella etäiset välit anoppini kanssa, eli ei, en todellakaan voi sanoa hänelle asiasta suoraan. Toisin kuin omalle äidilleni.

Ja tää oli just tää pointti, että kun ei tule käyttöä näille vaatteille edes kotioloissa - kun on niin paljon itseostettuja nättejäkin vaatteita, ne vaan tulee aina valittua siitä pinosta... :ashamed:

Ja vielä; kun mä joskus itse olen anoppi, en varmasti osta oman makuni mukaisia vaatteita vaan kysyn mistä tykätään..! ;)

[QUOTE="alkup.";23546753]Joo, tätä mä oon hienovaraisesti tehnytkin, mutta ei mene perille.. Ja luulen, että anoppi on niin "jääräpää", että pitää oman makunsa, eikä voisi kuvitellakaan ostavansa sellaisia vaatteita jotka ovat minun makuuni.

Mulla on todella etäiset välit anoppini kanssa, eli ei, en todellakaan voi sanoa hänelle asiasta suoraan. Toisin kuin omalle äidilleni.

Ja tää oli just tää pointti, että kun ei tule käyttöä näille vaatteille edes kotioloissa - kun on niin paljon itseostettuja nättejäkin vaatteita, ne vaan tulee aina valittua siitä pinosta... :ashamed:

Ja vielä; kun mä joskus itse olen anoppi, en varmasti osta oman makuni mukaisia vaatteita vaan kysyn mistä tykätään..! ;)[/QUOTE]
Salli mun epäillä, nytkin tuntuu olevan kovin vahva mielipide mikä on nättiä ja mikä ei ...voit olla varma että tuut tekeen "anoppisis" sinäkin =)

Meillä yks sukulainen ostaa aina lahjaks jotain halpahallirättejä jotka on vielä harvinaisen rumia. En ole vaan lapsilla pitäny ja sit pistäny kirpparille myyntiin samantien kun ei enää muka mahdu päälle. Sama sukulainen tuo omien lastenlastensa todella vanhanaikaisia vaatteita meidän lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja halolla päähän;23546527:
No herran pieksut kai sä niitä kotioloissa voit lapsillas käyttää jos muuten ei kehtaa. Mä teen ainakin niin, nuo lapsoset kun on ihania oli niillä päällä öklöpinkkiä tai sähkön sinistä. Ne ei mun silmää hämää, eikä lasten ihanuus perustu vaatteisiin.

Just näin :flower:

Käytä vaikka askarteluvaatteina tai jossain muussa sotkuisessa hommassa. Ei mene vahingossakaan ne sun valitsemat kivammat vaatteet pilalle :) Meillä käytössä paljon "kasarivaatetta" joilla ei sitten ole niin väliä vaikka tahraisiksi tulisivat eikä lapsen tarvitse varoa sotkemasta. Lisäksi pihavaatteina kesällä ovat ihan huippuja. Ruohotahroja ei yleensä saa millään pois.

Ja ennenkaikkea - SANO anopille millaisia vaatteita sun lapsille pitää ostaa jos et niistä nyt tykkää! Miten se muuten tietää mitä kuuluu ostaa??

Alkuperäinen kirjoittaja halolla päähän;23546527:

Mulla on eri maku vaatteiden suhteen kuin anopilla = lasteni ihanuus perustuu vaatteisiin? Ok :D

Ihan sama! Meidän pojille 1v ja 4v ostaa aina jotain oksettavia robotti- ja autovaate -hirvityksiä ja tytölle 12v ostaa jotain pinkki-oransseja markettineuleita, JOLLAISIA TYTTÖ EI TOSIAAN KÄYTÄ. Viime synttäreillä taas kysyi, että millaista vaatetta tyttö haluaisi ja vastasin ihan suoraan että "mekään ei osata ostaa sille mitään, eli joku lahjakortti vaateliikkeeseen olisi ehkä mieluinen" Hän vastasi ok ja osti jonkun vaal.punaisen velour-asun. Siis mitä hel vettiä! Niitä ostoksia sitten laahaan kirpparille tai varavaatteiksi päivähoitoon