mä sain lapselta vaipat pois sanomalla että tonttu ei tuo kun vauvan leluja jos on vaipat:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu

Vieras
2½v lapsi osaa olla kuiva jos haluaa mutta tykkää pitää vaippaa. nyt joulun aikaan olen sanonut jotta ei saa muita kun vauvan leluja jos tonttu kertoo pukille että hällä on vielä vaipat:) nyt siis ollut jo monta päivää päiväkuiva. tänään tuli 1 pissavahinko mutta aikas hyvin se on mielestäni kun yhtäkkiä otetaan vaippa kokonaan pois.

Aah, tuli mieleen, että piti pistää pyykkikone päälle. Meillä alkoi myös kokeilu ilman vaippaa ja parit pissivahingot tuli päivän aikana. Kiitos muistutuksesta! :)

Meillä ei ole millään konstilla kyllä houkuteltu, paitsi sanomalla, että isot pojat osaa käydä potalla. Saas nähdä koska oppii ilman vaippaa olemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Aah, tuli mieleen, että piti pistää pyykkikone päälle. Meillä alkoi myös kokeilu ilman vaippaa ja parit pissivahingot tuli päivän aikana. Kiitos muistutuksesta! :)

Meillä ei ole millään konstilla kyllä houkuteltu, paitsi sanomalla, että isot pojat osaa käydä potalla. Saas nähdä koska oppii ilman vaippaa olemaan...

meillä ei edes halau käydä potalla kun isovelikin käy pytyllä haluaa pikkuvelikin mennä pytylle. potta laitettiin siis kellariin.

Mikäpä siinä jos toimii. Sitä vain jäin miettimään et miten jos "uhkauksen" joutuis toteuttamaan niin moniko ois valmis hankkimaan niitä vauvanleluja pelkästään lahjaksi. Siis jos uhataan sellasella mitä ei käytännössä sitten kuitenkaan toteuteta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Mikäpä siinä jos toimii. Sitä vain jäin miettimään et miten jos "uhkauksen" joutuis toteuttamaan niin moniko ois valmis hankkimaan niitä vauvanleluja pelkästään lahjaksi. Siis jos uhataan sellasella mitä ei käytännössä sitten kuitenkaan toteuteta.

Niinpä. Meillä äiti aina uhkaili eikä se niitä ikinä toteuttanut. Yhtä tyhjän kanssa uhkailut ja se on opettanut sen etten aikuisenakaan osaa ottaa uhkailuja tosissaan.

Tohon uhkailuun -> toteutukseen välikommentti :)

Itse olin 5-6-vuotias, kun saatiin siskon kanssa joulupukilta pussillinen risuja. Saatiin kyllä normaalisti lahjat, mutta viimeinen kassillinen sisälsi jotain oksia = risuja. Oltiin kuulema tapeltu siskon kanssa sen verran paljon (mikä pitikin kyllä paikkansa, oltiin ihan mahottomia sillon pienenä!). Musta tänä päivänäkin hyvä opetus eikä oo (kait) mitään erityisempiä traumoja tosta jäänyt :D

Yhteistyössä