Mä purkaudun nyt teille ryhmiksen toiminnasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Musta se toiminta siellä on ihan outoa. Tänään vein lapsen 7 jälkeen hoitoon ja tietysti, kun pyörällä vien niin hänellä oli päällään pitkät housut ja pitkähihainen paita ja sukat sandaaleissa. No, en yhtään yllättynyt, kun hain lapsen kolmen aikaan niin oli samat vaatteet päällä. Ja tosiaan siellä on hänelle varavaatteina parit kappaleet housuja, shortseja, t- paitoja ja pitkähihaisia paitoja ja jajaja sukkia ja alushousuja yms.. Eli kaikkea löytyy. Mutta eivät ole vaihtaneet hänelle lyhyempää päälle!! Kerran olen asiasta maininnut ja sanoivat, että jos on lämmin ilma niin sitten tietysti laittavat toiset vaatteet. Tänään 25 astetta lämmintä ja ei mitään ollut tapahtunut! Huomenna vien varavaatteet pois ja taidan sanoa, että kerta näitä ette käytä hyödyksi niin tuon joka aamu ne vaatteet joita käytätte! Mua niin ottaa päähän, kun lapsi vastassa ihan hikisenä ja sukat märkinä.

Samoiten heidän arestien käytäntö ihmetyttää. Mun lapsi on kuulemma ollut ihan kauhea tänään. Voin kyllä uskoa, että niin onkin ja hyvä että kuria pitävät. Mutta näin omin silmin, että lapseni laitettiin jäähylle, mutta toinen osapuoli sai jäädä leikkimään. Kyse siis oli ollut kiljumisesta. Eli toinen sai kiljua, mutta minun lapseni istui oven edessä heitellen kenkiä jalasta. Olin jo vähällä mennä itse sinne pihalle kyselemään, mikä siellä on tilanne ja oisin samalla voinut vaihtaa lapselle toiset vaatteet. Mutta mun on vain pakko luottaa heidän toimintaansa.

Syöminen siellä on sellaista, että jos ei maistu niin lusikallinen ikävuotta kohden pitää mennä ja sit saa leivän. Nykyisin lapseni sitten yrittää samaa kotona. Haluaisi vain syödä leipää, vaikka on sellaista ruokaa mitä on ennen syönyt oikein mielellään. En mä osannut arvata, että lapsessa tapahtuu n. viikossa näin kauhea muutos, kun tarhaan meni. Hän on siis ollut ennen suht rauhallinen ja harvoin joutui arestiin, mutta nykyisin kotonakin meno käy todella hurjaksi. Sanokaa, että tämä on ohimenevää? :) Lapsi siis on 3- vuotias. Normaaliin tapaan vilkautta on ja kiellot menee kuuroille korville. Mutta ne mitä täällä kotona oltiin opittu, niin on viikossa jo täysin ns. unohtunut! Tuntuu, että kaiken aloitan taas siintä, mitä oli kun hän oli 2- vuotias.

Aika normaalia taitaa kuitenkin olla että lapsi "heittäytyy hankalaksi" kun päivähoito alkaa, se on lapsen tapa reagoida muutokseen ja osoittaa mieltään vanhemmilleen. Menee kyllä ohi kun vaan jaksat pysyä johdonmukaisena, kotona on samat säännöt kuin aina ennenkin. Lapsi taitaa kaivata enemmän syliä ja läheisyyttä.

No ei kuulosta elämää suuremmilta asioilta. Joskus nyt vaan on vaikea päättää, mikä on kelin mukainen vaatetus. Joskus nyt vaan rangaistus lankeaa vain toiselle. Toisella kertaa on sitten ehkä sinun lapsesi vuoro päästä erheessä kuin koira veräjästä. Ja hyvä etteivät pidä nälässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Dusk:
voi näitä teidän ongelmia :laugh:

No saa kai täällä kertoa tälläisestäkin ns. ongelmasta!! Itse olen ollut ryhmiksessä töissä ja tuollaiseen menoon siellä en törmännyt. Niin kai se alkaa väkistenkin kummasuttamaan.

Tuo ei kuulosta minusta kummoiseltakaan "menolta" ;) Oman lapsen kohdalla sitä on hieman herkillä. Mutta saa ollakin. Kunhan välillä osaat hieman katsoa tilanteita kauempaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Dusk:
voi näitä teidän ongelmia :laugh:

No saa kai täällä kertoa tälläisestäkin ns. ongelmasta!! Itse olen ollut ryhmiksessä töissä ja tuollaiseen menoon siellä en törmännyt. Niin kai se alkaa väkistenkin kummasuttamaan.

Jos olet portin takaa nähnyt kun lapsesi joutuu jäähylle, niin et voi tietää koko tilannetta ja sitä miksi vain sinun lapsesi joutui jäähylle. Jospa hän oli ennen kiljumista tehnyt muutakin ja siksi jäähyllä?

Vaatteista kannattaa sanoa tarkempaan kun osa vanhemmista haluaa että lapsilla on paljon päällä, osa vähemmän vaatetta ja jos lapsi on uusi, ei hoitajat välttämättä vielä tunne häntä tarpeeksi hyvin tietääkseen mitä lapselle pitäisi pukea milläkin säällä. Senkin oppii ajan kanssa.

Syöminen kuulostaa ihan normaalilta, jos ei maistu tai ei jaksa niin hyvä ettei pakoteta syömään lautasta tyhjäksi, mutta kannustetaan maistamaan uusia makuja. Mikä tässä oli vikana?

Kotona voitte pitää omat säännöt ruokapöydässä ja on varmasti ihan luonnollista, että lapsi testaa päteekö samat säännöt kotona kuin hoidossa, tilanne on uusi hänellekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Sä siis näet jostain sinne pihalle? Ooksä kotona ja hoitopaikka samas pihapiiris?

En. Onneksi se ei ole noin. Jos oisin asunut vanhassa asunnossa, niin oisi ollut näköyhteys koko ajan. Mä siis olin käymässä kaverillani kylässä, joka asustelee siinä ihan näköyhteyden päässä.

Sä siis näet jostain sinne pihalle? Ooksä kotona ja hoitopaikka samas pihapiiris?

En. Onneksi se ei ole noin. Jos oisin asunut vanhassa asunnossa, niin oisi ollut näköyhteys koko ajan. Mä siis olin käymässä kaverillani kylässä, joka asustelee siinä ihan näköyhteyden päässä.

Sulla on lapsi hoidos ja sä hengaat kavereilla! :o

Joo... Ymmärrän sua ap. Mä pidän mieluummin lapseni kotona niin kauan kuin mahdollista ja siis kunnes kouluun menevät. En todellakaan luota tarhatäteihin ja niin monen muun lapsen seurassa lapset riehaantuu ihan totaalisesti. :/ Eihän sille mitään voi...

:o peesi

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

No mitä sitten?? Olen koulutuksessa, mutta sattumoisin tänään oli etä päivä. Ja sellainen on vielä huomennakin! Lapsi kuulemma pitää olla hoidossa joka päivä. Jopa he haluaisivat pitää pidempää silloin, kun mun laittama aika. Mitä tuota asiaa nyt käydä ulkopuoliset ihmettelemään yhtään, kun eivät asioista edes tiedä mitään.

Yhteistyössä