Mä pakotan ton ukon johonkin terapiaan!

Tuollainen on raskata, tiedän. Kun vein aikoinaan lapsen hoitoon (erityislapsi, oli siellä terapian takia), ja matkassa meni 30min, niin ex kuvitteli että olin käynyt hässimässä jonkun kanssa. Normaalisti kun aikaa meni vain 20min. Eli melko pikainen sessio oli. :snotty: Ja totta, paheni ja paheni vain. Oli skitsofrenian ensioireita.

Mitäs jos tekisitkin niin, että joka kerta, kun mies vinoilee sinulle sinun miespuolisista tutuista tai jotain sen suuntaista, tartutkin asiaan ja osoitat, että jatkuva epäileminen loukkaa sinua. älä anna sen huomautella ilman, että asiasta keskustellaan joka kerta oikein juurtajaksain. Kysy mieheltäsi, ajatteleeko hän sinun olevan epäluotettava, vai ajatteleeko hän itse olevansa jotenkin liian huono sinulle.

Ei kyseessä ole mikään luonnehäiriö, mitä ei voisi parantaa niin kuin joku ehdotti. Eikä jättäminen tosiaankaan ole ratkaisu kaikkeen. Mutta muuttumiseen tarvitaan ainakin se, että mies tajuaa ja myöntää oman käytöksensä. Sun pitäis jaksaa rauhallisesti selittää näkökantaasi. Mutta tajuan kyllä, että se on rasittavaa, kun hermot on menny asiasta jo monta kertaa. Voimia! :hug: Ja jos tilanne ei pitkänkään ajan kuluessa muutu, sit voi miettiä, jaksaako miestä enää.

anna ressukan lukea viestis jos se sitä helpottaa! eihän sulla ole mitään salattavaa!jospa se huomaisi ettei sulla ole mitään vispilänkauppaa kenenkään kanssa,ja rauhottuisi ajan kanssa.

Täällä myös yksi, jolla mustasukkainen ukko. Onneksi 'vaiva' on hiukan lientynyt 11 aviovuoden aikana. Mutta yhäkin tulee sanomista, jos laitan töihin lyhyen hameen, menen tyttöjen kanssa baariin, työmatkalle yön yli, laittelen sähköpostia jollekin miespuoliselle työkaverille jne. jne.

Ehkä hieman on auttanut, se, että olen ruvennut antamaan ukolle takaisin samalla mitalla. 'Aha, että pitää oikein partavettä töihin laittaa? Kukas tää Päivi on, jonka numero sulla on puhelimessa? Missäs olit näin myöhään?...'
Kai ukko huomas, kuinka naurettavaa tuollainen on.

Olen myöskin oppinut sulkemaan korvat epäilyiltä. Onneksi ukko ei koskaan missään tapauksessa ole ollut väkivaltainen tai edes uhkaillut. Enemmän tuo mustasukkaisuus ilmenee murjoituksena ja marisemisena.

Toivottavasti saat puhuttua miehesi kanssa asioista. Pahassa tilanteessa jonkinlainen pariterapia olis varmaan paikallaan. Voimia sinulle =)

ei pidäkään heti jättää mutta ymmärsin että on jatkunut jo vuosikausia. Ja milläs saa miehen ymmärtämään jos se on ihan vakuuttunut olevansa oikeassa. Ei pidä antaa kohdella itseään ihan miten tahansa...

Mä oon itse joskus vähän mustasukkainen. Mun mies tekee niin, että se rupeaa kiusallaan sanomaan mulle, että mitä sä tota katoit? tunneksä ton? Ottsä käyny paneen tota!!!? Älä Kato!!! sillon sitä tajuaa miten naurettava oikein on ja sit nauretaan yhdessä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja birdie:
Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
Tuollainen mustasukkaisuus ei ole enää täysin tervettä ja on raskasta varmasti teille molemmille. Miehelläsi on huono itsetunto ja epävarma olo. Tuollainen mustasukkaisuus monesti pahenee vain ajan kanssa. Sairaalloinen mustasukkaisuus saattaa johtua vaikkapa lapsuudesta, ei ole saanut tarpeeksi huomiota vanhemmiltaan, jäänyt vaikkapa sisarustensa varjoon. Googleta sana mustasukkaisuus, löydät paljon tietoa.

Noin mustasukkainen ei välttämättä näe käytöksessään mitään ihmeellistä. Mustasukkaisuus tekee suhteesta helve*tin ja tappaa pahimmassa tapauksessa suhteen. Onko miehesi väkivaltainen?

Olet varmasti väsynyt, mutta uskoisin, ettei miehellesikään ole helppoa jatkuva pelko, kontrollointi, epävarmuus. Ei varmaasti tee sitä sinua kiusatakseen ja hänellä voi itselläänkin hävettää ja haitata se päänsä sisällä.

Tästä lähtien kerro miehellesi muutamia asioita, jotka saattavat auttaa,

että et pidä, jos hän lukee viestejäsi. Jos hän haluaa lukea, hän voi pyytää luvan, näytät jos haluat
parisuhde on vapaaehtoinen, et olisi hänen kanssaan, jos et haluaisi olla ja häntä rakastaisi

et aio kuunnella mustasukkaisuuden kommentteja, koska sinulla on oikeus pukeutua kuten tahdot

sanot, ettei mustasukkaisuuteen ole aihetta

alat sanomaan joka mustasukkaiseen kommenttiin, että et kuuntele tuollaista puhetta, koska tuo ei ole totta

pysyt itse rauhallisena, mutta vakuuttavana, silti jämptinä. Älä syyttele miestäsi esim. hauku luulosairaaksi

pyrit elämään normaalia elämää ja näytät, ettei sinua alisteta tuolla tapaa- paitsi jos miehesi on väkivaltainen, hänet tulee ohjata ammattiauttajan luo esim. tk:sta lääkärintodistus väkivallan jäljistä ja tätä kautta.

Jos tuo jatkuu, teidän perhe-elämä tulee kärsimään, myös lapset. Lapset ehkä oppivat vääränlaisen käyttäytymismallin (matkivat vanhempiaan).

Olisi hyvä, jos saisit miehesi terapiaan ja hän saisi itsetuntonsa kuntoon. Mustasukkaisuudesta on vaikea parantua, mutta ei mahdotonta. on olemassa myös tiettyjä lääkkeitä, jotka joskus saattavat olla tarpeen, jotta ns. harhaluuloisuus saadaan hallintaan.

Suomalaisia miehiä on vaikea saada terapiaan. Jos miehesi kantti kestää, sano, että et jaksa enää pian tuota, koska tuo ei ole normaalia. Yritä puhua hänet terapiaan, lupaa vaikka lähteä mukaan. Kerro, että mustasukkaisuus on yleisempää kuin luullaankaan ja siellä ei häntä syyllistetä.

Voimia sinulle ja miehellesi.

No ei riitä ap:n lupa, kyllä lupa viestien lukemiseen täytyy tulla myös viestin LÄHETTÄJÄLTÄ! Jumankekka jos mun kavereiden miehet lukis mun heille lähettämiä viestejä, niin olisin kyllä iäksi loukkaantunut! |O

Siis kavereille pitää kertoa jos miehellä tuollainen tapa, niin tietävät ettei viesteihin voi laittaa mitään henkilökohtaisia asioita!

Siis eikö ketään muuta häiritse tämä seikka?! Kyllä mä olen ainakin tarkoittanut viestini/sähköpostini vain sille kelle olen sen lähettänyt! ja edelleen ap, sun on infottava kavereitas että miehes tekee näin.

"No ei riitä ap:n lupa, kyllä lupa viestien lukemiseen täytyy tulla myös viestin LÄHETTÄJÄLTÄ! Jumankekka jos mun kavereiden miehet lukis mun heille lähettämiä viestejä, niin olisin kyllä iäksi loukkaantunut! |O

Siis kavereille pitää kertoa jos miehellä tuollainen tapa, niin tietävät ettei viesteihin voi laittaa mitään henkilökohtaisia asioita![/quote]"

En itse näyttäiskään kenellekään mitään "asiasisältö" viestejä. Eli en haluais näyttää. Jotkut kaverin laittamat ketjukirjeet voisin näyttää, tuskin ukkoa kiinnostas |O :D .

Mutta oon kyllä ihan samaa mieltä, että jos kirjoittaisin jotain henk. koht. asioita kaverille, en kyllä mukavaa tykkäis, jos ukollensa näyttäis :/ .

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
olet varmasti antanut aihetta ... ehkä et edes itse ole huomannut sitä.

Nimenomaan. Oon kököttänyt kotona kolme vuotta enkä koskaan käynyt missään ilman äijää. Enkä ole edes jutellut muille miehille. Sillä ei oikeasti voi olla mitään aihetta. Ellei sitten ole mustasukkainen mun ja tiskikoneen suhteesta :whistle:

nooh, mun lähituttavapiirissä on tapaus jossa nainen oli 7v ollu kotona lasten kanssa ja sitten lähti opiskelemaan itelleen ammattia. Mies ei tajunnut että naisella voi olla omaakin elämää (eikä edes mitenkään miespuolisien kavereiden kanssa, ihan tyttökavereiden kanssa joskus harvoin istuivat iltaa) ja että nainen kävi koulussa päivittäin ja hänellä oli taas omaa kaveripiiriä, johon mies ei ollut osallinen. Miehestä tuli niin mustasukkainen että eka vuoden jälkeen tuli ero siinä. Kannattaa ottaa syvälliseen keskustelun toi juttu, että mikä OIKEASTI kahertaa mieltä. Selittää ettei sinulla ole kiinnostusta suhteisiin yms, mutta tuntuu miehestä että se jää jostain paitsi nyt? jne... Ennen kuin menee tilanne sellaiseksi ettei keskusteluyhteyttä ole... :hug:

(en vöitä että olis sun syy, mutta minä ja mies ei nähdä tarpeelliseksi että meillä olisi eri sukupuolta olevia kavereita joiden kanssa käydään kahvilla yms...)

Kun se tulee tänne kohta lukemaan tätä ketjua (mä olen lähdössä koiran kanssa, että terveisiä vaan kotiin ukolle sitten kun se taas tulee tänne...), niin se ihastuu kun kuulee kuulostavansa muslimilta... :kieh:

Mutta joo, terveisiä vaan kotiinpäin... :wave:

Kun se tulee tänne kohta lukemaan tätä ketjua (mä olen lähdössä koiran kanssa, että terveisiä vaan kotiin ukolle sitten kun se taas tulee tänne...), niin se ihastuu kun kuulee kuulostavansa muslimilta... :kieh:

:D mun äiti oli naimisissa ylimustasukkaisen suomalaisen kanssa ja nykyään on muslimin kanssa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Onko sun miehes suomalainen vai kenties joku muslimi? Tulee muutaman tuttavan siipat mieleen... :whistle:

ööh... noita löytyy myös suomalaisista :whistle:

Varmaan löytyykin, mutta pahimmat mun tietämät tapaukset on olleet kotoisin ihan muualta kuin Suomesta :whistle:
Ja tajuan ihan omasta kokemuksestani toki senkin, ettei kaikki muslimit ole sairaalloisen mustasukkaisia vaimostaan. Oma siippakaan ei ole enää vuosiin jaksanut kiinnostua siitä, kenen kanssa tekstaan tai mesetän :D . Ihan alkuaikoina kyllä, mutta silloin se oli molemminpuolista, eikä tunnettu toisiamme vielä niin hyvin että oltaisiin osattu luottaa.

Ei han oikeasti muslimilta kuullosta..

:whistle:

Toivottavasti saisit tilaa hengittaa, syo kamalasti ihmista, jos ei ole tilaa edes... vaan olla... ilman syyllisyytta, :hug:

Semmonen juttu tuli vielä mieleen, että mun exän isä oli aika lailla tuon kaltainen. Jos vaimo tuli töistä 10 minsaa myöhemmin kuin yleensä, niin alkoi kamala kuulustelu että missäs sitä oltiin oltu tähän asti kysyn vaan häh. Kamala kyylä ja epäilijä.
Äijällä oli itsellään suhde...siksi se niin tarkkaan vaimoaankin kyttäsi |O

Onko sun miehes suomalainen vai kenties joku muslimi? Tulee muutaman tuttavan siipat mieleen... :whistle:

Varmaan löytyykin, mutta pahimmat mun tietämät tapaukset on olleet kotoisin ihan muualta kuin Suomesta :whistle:
Ja tajuan ihan omasta kokemuksestani toki senkin, ettei kaikki muslimit ole sairaalloisen mustasukkaisia vaimostaan. Oma siippakaan ei ole enää vuosiin jaksanut kiinnostua siitä, kenen kanssa tekstaan tai mesetän :D . Ihan alkuaikoina kyllä, mutta silloin se oli molemminpuolista, eikä tunnettu toisiamme vielä niin hyvin että oltaisiin osattu luottaa.

joo, ymmärrän, tiedän itsekin noita. Olen muslimi ja mies kanssa. Molemmat luotetaan toisiimme eikä tarvii olla mustasukkainen kun kummallakaan ei ole edes halua antaa ymmärtää että siihen olisi tarvetta. Mustasukkaisuus ei kuulu meillä oikeen parisuhteeseen silleen "oikeasti" :)

Mun yhden ystävän mies oli samanlainen. Epäili ihan kaikkea, mustasukkainen alkoi olla jo ihan kaikista, sekä mies- että naispuolisista ystävistä.

Syy tais olla lähinnä siinä, ettei äijällä itsellään ollut puhtaat jauhot pussissa. Jokaista entistään oli pettänyt, ystävääni myös :whistle:

joo, ymmärrän, tiedän itsekin noita. Olen muslimi ja mies kanssa. Molemmat luotetaan toisiimme eikä tarvii olla mustasukkainen kun kummallakaan ei ole edes halua antaa ymmärtää että siihen olisi tarvetta. Mustasukkaisuus ei kuulu meillä oikeen parisuhteeseen silleen "oikeasti" :)

Mun mies on muslimi, minä oon...ööö...ateisti-agnostikko :p
Mekään ei juuri jakseta olla mustasukkaisia toisistamme. Pidän toki omastani kiinni, jos joku yrittäisi viedä, mutta en todellakaan ala kyyläämään ja tutkimaan tekstiviestejä yms. Jos mies haluaa pettää, hän pystyy tekemään sen joka tapauksessa, vaikka kotona olisikin kontrollifriikki vaimo. Sama pätee toisinpäin. Kumpikin tietää suhteen rajat ja sen mitä niiden rikkomisesta seuraa, ja päätös siitä, noudattaako sääntöjä vai meneekö rajan väärälle puolen, jää molempien itsensä päätettäväksi.
Ihan suhteen alussa oltiin tosi mustasukkaisia ja epäluuloisia, asuttiin silloin eräässä Välimeren lomakohteessa (tavattiin kun olin siellä töissä) missä useimmilla ei ollut parisuhdetta vaan pari suhdetta, ellei enemmänkin kuin pari, ja siellä oli tosi vaikea tietää keneen voi luottaa ja keneen ei. Kun opittiin tuntemaan toisemme paremmin, uskallettiin jo luottaa ja mustasukkaisuuskin häipyi =)

Yhteistyössä