Mä oon vaan niin väsynyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vauva puoli vuotta ja herää MONTA kertaa yössä syömään. Muuhun ei rauhoitu. Kiinteitä oon yrittänyt aloittaa, huonolla menestyksellä. Pulloa ei huoli, ei voi mies auttaa syötöissä. Makuullaan ei syö, istutaan öisin 15-20min/ syöttö sängyn reunalla. Muitakin lapsia on, päiväunet ei siten onnistu itsellä. Välillä vaan tuntuu ettei jaksa. Ja ei kiitos kommentteja, että mitäs teitte lisää. Yleensä jaksan ihan hyvin, nyt vaan tekee tiukkaa.

Lähdet muiden lasten kanssa vaikka äidillesi ja mies pysyy nuorimman kanssa kotonaan tai menee vaikka äidilleen pariksi yöksi ja homma on hoidettu.

Sen jälkeen ET imetä.

muistelin lukeneeni et vauvalla jossakin korvissa tms. vaivaa, kun ei makuultaan suostu syömään? Suostuuko päivällä syömään makuulta? Ehkä hampaita tulossa?

Pyydä apuja et saat nukuttua pahimmat univelat pois. Imettämistä ei ihan ykskaks pysty lopettamaan. Joudut pumppaamaan kuitenkin tai pyytämään lääkkeet. Itse imetin noin vuoden ja yösyömiset ei lisääntynyt puolivuotiaana. Kertoja 1-3 ja vieressä nukkui ettei tarvinnut nousta.

muistelin lukeneeni et vauvalla jossakin korvissa tms. vaivaa, kun ei makuultaan suostu syömään? Suostuuko päivällä syömään makuulta? Ehkä hampaita tulossa?

Pyydä apuja et saat nukuttua pahimmat univelat pois. Imettämistä ei ihan ykskaks pysty lopettamaan. Joudut pumppaamaan kuitenkin tai pyytämään lääkkeet. Itse imetin noin vuoden ja yösyömiset ei lisääntynyt puolivuotiaana. Kertoja 1-3 ja vieressä nukkui ettei tarvinnut nousta.
Tuo on kyllä niin loogista, että kävisin tsekkauttamassa korvat (y)

Ihan ekaksi toivottelen tsemppiä! Joskus tuntuu, ettei enää jaksais.

Jos yösyöttöjen totaalilopettaminen tuntuu liian rajulta, voisi pieni unikouluntapainen olla paikallaan? Selväähän on, ettei 6kk vauva enää tarvitse maitoa montaa kertaa yössä ja toisaalta olisi hyvä, että vauva oppisi rauhoittumaan ilman imetystä. Päättäisitte, että vauva saisi rintaa esim. 2 krt yössä (esim. "ei ennen puoltayötä" ja "ei ennen viittä) ja muina kertoina mies menisi rauhoittamaan vauvaa vaikka kuulosuojaimet päässä. Vaikka tuntuu, ettei vauva rauhoitu muuta kuin rinnalle, niin kyllähän se rauhoittuu ennen pitkää ja niin kauan kuin vauvaa ei yksin jätetä huutamaan tuntikausiksi, ei sillä ole mitään hätää. Ei se hätäänsä itke, SITÄ OTTAA PÄÄHÄN :D

Tämä vaatii tietysti selkeitä sääntöjä, päättäväisyyttä ja saumatonta yhteistyötä miehen kanssa, mutta en usko, että teidän tarvitsee montaa yötä taistella. Mua lohdutti se ajatus, että parissa yössä tuonikäiselle vauvalle voi jo luoda uuden totuuden siitä, mitä yöllä tapahtuu: maitoa ei saakaan joka kerta kun herää ja voipa olla, että yösyötöt jäävät pois kokonaan. 6kk iässähän suurin osa vauvoista pärjää jo fysiologisesti ilman maitoa öisin.

Voimia. Välillä on kamalan raskasta, mutta kyllä se siitä. Vaiheita vain...

Nukuttiin siis 8-10 tuntia yössä. Vauva tarvitsi hiukopalaa :) ja näin mentiin kahden lapsen kohdalla.

Yhteistyössä