Mä oon tosi pettyny noihin uimakouluihin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkut

Vieras
Meillä on melkoisen arka 5-vuotias, joka hädin tuskin uskaltaa laittaa naamaa veteen. Ollaan kuljeteltu ahkeraan uimakouluissa ja käyty muutenkin uimahallissa että vesipelko tuosta helpottaisi. Luotin noihin uimaseurojen järjestämiin uimakouluihin kun ajattelin että siellä on ammattitaitoiset ohjaajat jotka osaa just näitä arkoja lapsia opettaa. Kissan villat. Seurasin eilistä uima"koulua" ihan ihmeissäni lasin takaa. Porukka oli jaettu kahtia taitojen mukaan, oma tyttöni siinä arempien lasten ryhmässä. Ohjaajalla oli vain 4 tenavaa opetettavana muttei siitäkään näyttänyt tulevan yhtään mitään. Lapset hortoili pitkin allasta ihan kuutamolla tietämättä mitä piti tehdä, opet jutteli keskenään ja antoi lasten riehua. Kerran tsemppasivat meidän lasta kastamaan naamaa veteen sillä aikaa kun muu ryhmä sukelteli taustalla. Sen jälkeen ei lapseen kiinnitetty enää huomiota ja siellä se sitten palelikin altaan reunalla ja puuhasi omiaan. Ja tuosta sitten piti vielä maksaa. :(

Mulla taas ihan päinvastaiset tunnelmat. Meidän nuorempi ei uskaltanut irroittaa reunatankosta käsiä aluksi, mutta nyt on käyty n1,5v ja nyt 6vuotiaana ui 10m myyrää ja selkää. Todella tyytyväinen olen. Ota ihmeessä yhteyttä seuraan, jossa käytte sillä se tosiaanki maksaa aika paljon, joten täytyy myös löytyä vastinetta!

Kiitos tiedosta. Enpä taida sitten laittaakaan arkaa tyttöäni uimakouluun. Varsinkaan, kun vanhemmat eivät pääse edes lasin takaa katsomaan, miten siellä sujuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ryhmän etu menee yksilön edun edelle!

Siis tällä yhdellä opella oli 4 muksua ohjattavana. Eikä se kehenkään niistä kiinnittänyt juuri tuon enempää huomiota. 4 muksua ja 30 minuuttia allasaikaa, luulisi siinä ehtineen tehdä yhden lapsen kanssa muutakin kun dipata nenän veteen.

Samanlaisia kokemuksia. Meidän 5v poika kävi uimakoulun viime syksynä. Poika on perusrohkea muuten, mutta pelkää vettä, kun ei ole kellukkeita. Ajattelin myös, että siellä saavat rohkaistua, mutta ei mitään muutosta tapahtunut! Koulun lopuksi oli "taitojen esittely" jota siis vanhemmat sai seurata. Poika ei uskaltanut tehdä mitään, ei siis yhtään mitään!! No oli siellä joku muukin arkajalka, mutta harmitti silti.

Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Mulla taas ihan päinvastaiset tunnelmat. Meidän nuorempi ei uskaltanut irroittaa reunatankosta käsiä aluksi, mutta nyt on käyty n1,5v ja nyt 6vuotiaana ui 10m myyrää ja selkää. Todella tyytyväinen olen. Ota ihmeessä yhteyttä seuraan, jossa käytte sillä se tosiaanki maksaa aika paljon, joten täytyy myös löytyä vastinetta!

Täällä meillä päin noi koulut on semmosia lyhyitä kursseja, 5 päivää peräjälkeen ja maksaa 30?. Jos siinä ajassa et opi sitä mitä pitää niin sama kurssi uudestaan ennen kun seuraavalle pääsee. Joillekin toi ehkä sopii mutta näköjään meidän hitaasti lämpiävälle ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maija:

Täällä meillä päin noi koulut on semmosia lyhyitä kursseja, 5 päivää peräjälkeen ja maksaa 30?. Jos siinä ajassa et opi sitä mitä pitää niin sama kurssi uudestaan ennen kun seuraavalle pääsee. Joillekin toi ehkä sopii mutta näköjään meidän hitaasti lämpiävälle ei.

Juu näitä täälläkin on kaupungin toimesta, mutta me ollaan ihan uimaseuran jäseniä ja siellä käydään kerta viikkoon harjoittelemassa. Me yritettiin kanssa ensin näillä "lyhyt" kurseilla, mutta ei toiminut!

Mulla taas tosi positiiviset kokemukset paikallisesta uimakoulusta! 5-vuotias melkein oppi uimaan. Tosin tykkää vedessä lillumisesta. Viimeksi uimassa oikein pelästyin kuinka kauan se sukelsi..

Yhteistyössä