Mä oon niin patalaiska ja saamaton, että en tiedä miten tästä sais suunnan muutettua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laiskamato"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laiskamato"

Vieras
Käyn kyllä töissä, maksan laskut, hoidan pakolliset asiat, mutta kaikki vapaa-aika menee sohvalla maatessa läppäri sylissä.
Aamuja vihaan kun olen aina niin väsynyt, viikonloppuisin voin helposti maata aamusta iltaan sängyssä tai sohvalla koko päivän.
En ole mikään järjestön läski, mutta sellanen 10kg ylipainoa ja olen aivan rapakunnossa. Kaikki lihakset (tai mitä niistä on jäljellä) ihan jumissa ja särkee niskoja ja joka paikkaa tämä makaaminen.
Mun lapsi on kuumeessa, joten olen kotona ja maannut koko aamun.
Pitäis pyykätä, pitäis käydä kaupassa... Ei jaksa. Meen päivä kerrallaan tällain siirtäen kaikkea mahdollista aina huomiseen.
Mulla ei ole mitään järjestelmällisyyttä ja kämppä onkin täynnä roinaa koko ajan. Eteisessäkin 3 roskapussia kun en ole jaksanut viedä roskiin.

Mä vihaan itseäni ja tätä saamatonta olemusta, miten mä voin muuttua kun ei mulla ole ketään joka tsemppais, joka lähtis vaikka lenkille mun kanssa.... Mä en ole eläissäni löytänyt itselleni sopivaa liikuntaharrastusta ja kokeiltu on vaikka mitä aina jossain tilapäisessä mielenhäiriössä ja sit olen lopettanut kun ei ole ollut kivaa.

Kertokaa nyt herranjumala mistä mä aloitan.... :ashamed:

aloita siitä että olet armollinen itsellesi! onko kukaan kärsinyt tosta,siis oikeesti? ja 3roskapussia,voi hyvänen aika.. viet ne sitte ku lähet ensikerralla ulos :D

mä en ole ikinä tykännyt liikkua liikunnan takia koska minusta se on supertylsää ajanhaaskuuta! enkä ymmärrä kun jotkut sanoo saavansa siitä mielihyvää?

no mulle tulee hyötyliikuntaa väkisinki tunti päivittäin..

niin kauan ku lapsi ei ole vaarassa, niin anna olla. turhaan sitä elämää hukkaa pelkkään suorittamiseen

sitten taas jos olet uupunut tai masentunut niin sitten tarttet ulkopuolista apua!

juu, ehkä sua väsyttää se että vaadit itseltäsi likaa. nyt kun lapsi on sairas voitte molemmat ottaa levon kannalta.
ja mullakin pysyy peruskunto ja hyvät lihakset vaikka teen pääasiassa kotitöitä, hikiliikuntaa (lenkki) ehkä kerta viikkoon.

Oletko aina ollut tuollainen vai oletko jossakin vaiheessa tullut tuollaiseksi? Onko sinulla masennusta?

Minulla on vähän samoja ongelmia. Koti sotkussa, enkä jaksa harrastaa likuntaakaan. Ärsyttää kaikki ja se miten elän. Haluaisin olla toisenlainen, mutta miten muuttua, mistä lähteä liikkeelle? Kai pitäisi vaikka aloittaa siitä liikunnasta. Ja lopettaa tietsikan käyttö, tai ainakin vähentää. Mutta mikään ei huvita.

Liikunta auttaa tuohon kaikkeen. Vaikka olisi masennuksenkin poikasta niin liikunnasta tulee sitä hyvää oloa, virtaa ja saat siinä tuokion omaa aikaakin.

Mä en oo koskaan tykännyt käydä salilla, mutta nytpäs aloitin uudelleen ja niillä jumppatunneilla on kivaa. Ohjaaja kertoo mitä tehdään ja miten, mä teen oman tasoni mukaisesti eikä mun tarvi murehtia oonko nyt sopivan hengästynyt, kauanko jatkan tällä tahdilla, milloin sykkeen annetaan laskea jotta liikunnasta on jotain hyötyäkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28150337:
Liikunta auttaa tuohon kaikkeen. Vaikka olisi masennuksenkin poikasta niin liikunnasta tulee sitä hyvää oloa, virtaa ja saat siinä tuokion omaa aikaakin.

Mä en oo koskaan tykännyt käydä salilla, mutta nytpäs aloitin uudelleen ja niillä jumppatunneilla on kivaa. Ohjaaja kertoo mitä tehdään ja miten, mä teen oman tasoni mukaisesti eikä mun tarvi murehtia oonko nyt sopivan hengästynyt, kauanko jatkan tällä tahdilla, milloin sykkeen annetaan laskea jotta liikunnasta on jotain hyötyäkin :)

miksi sä valehtelet että liikunnasta tulee hyvää oloa? no jos tykkää siitä olosta että utnuu puolikuolleelta niin ok..mutta jonkin sortin masokisti saa sitte olla. mä en ole ikinä saanut liikunnasta hyvää oloa! en ikinä.

Mutta esimerkiksi seksistä kyllä tulee aina hyvä olo, päänsärkykin häviää samantien :D

Mulla osittain sama. Vetämätön fiilis kun tulee töistä kotiin. Mutta toki ei ole noin paha kuin sinulla. Liikunta ehdottomasti auttaisi sinua jaksamaan paremmin. Onko jotain, jossa voisit korvata auton/bussin kävelyllä? Itse aloitin D-vitamiinien nappailun ja kummasti sain lisävirtaa kevääseen. Kannattaa myös miettiä mitä/kuinka syö. Ei liikaa kerralla, eikä liian rasvaista/suolaista. Ne väkisin jumittaa sohvalle. Paremmin jaksaa silloin työpäivän jälkeen kotona touhuta. Onko mahdollista tehdä kaupassa kerralla suuremmat ostokset ettei tarvitse joka päivä käydä. Siivoaminen kannattaa jakaa useammalle päivälle, ettei homma kaadu siihen ettei jaksa edes aloittaa kun hommaa niin paljon.

Jostain sinun nyt pitäisi saada se motivaatio, että saat itsesi liikeelle. Voisiko olla joku palkinto viikonloppuna kun koet itsesi onnistuneen hyvin. Itse tiedät että tunne siitä, että on onnistunut, on minulla paras palkintona. Motiivina se on ehkä huono. Tsempiiä sulle kevääseen. Toivottavasti saat täältä tai muualta inspiraation, kuinka saat lisävirtaa

[QUOTE="hellu";28150413]miksi sä valehtelet että liikunnasta tulee hyvää oloa? no jos tykkää siitä olosta että utnuu puolikuolleelta niin ok..mutta jonkin sortin masokisti saa sitte olla. mä en ole ikinä saanut liikunnasta hyvää oloa! en ikinä.

Mutta esimerkiksi seksistä kyllä tulee aina hyvä olo, päänsärkykin häviää samantien :D[/QUOTE]

No sitten sä oot kai vetänyt ihan vääränlaista rääkkiä jos olo on kuin puolikuolleella. Mutta uskon kyllä ettet nauti liikunnasta.

Muutan siis puheitani sen verran että yleensä liikunnasta tulee hyvä olo.
Faktana voin sen esittää että hikiliikunta vapauttaa endorfiinejä verenkiertoosi ja ne tuottaa sitä hyvää oloa.

Yhteistyössä