Mä oon niin loppu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja >Väsynyt<
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

>Väsynyt<

Vieras
Siis v.t.u mä en enää kestä tota pentua! Olla nyt täällä ahtaassa luukussa tuon kakaran kanssa päivästä toiseen. Kukaan ei tuu auttaan, vaikka pyytänyt oon. Kokoajan saa.t.na pentu roikkuu mun jaloissa, ja kerjää huomioo kiljumalla. Kaikki omat työt on tekemättä eikä mitään voi tehä kun kukaan ei voi hetkeksikään viedä tuota nulikkaa johonkin helve..iin täältä! Uloskaan meno ei auta kun kukaan ei sillä aikaa tee täällä kämpillä niitä töitä mitä mun pitäs tehdä, jos vaan joku ottas tuon pennun joskus hoitoon luokseen. Kämppä on täynnä kaikkee tavaraa, ruokapöydälläkin laatikoita, eikä ukko saa aikaseksi meille isompaa kotia. Omien töiden lisäks joudun vielä tekeen ukon työt, eli viemään autoa huoltoon ja korjaileen tavaroita, ja poraileen seinään hyllyjä kiinni ym ym. Ei tässä enää jaksa muutakuin itkee ja toivoo et seuraava osoitteeni ois hautausmaa. Siis oikeesti, en jaksa enää!

Onko sulla työpaikkaa? Voisi tehdä hyvää päästä töihin ja saada lapsi hoitoon. Minkä ikäinen? Tiedän kokemuksesta että tuo jalassaroikkumisvaihe on veemäinen! En voi muuta auttaa. Puhu myös sille miehelle.

saisitko hoitajaa esim. mll:n kautta tai ainakin täällä 4h-nuorilta voi ostaa tilapäistä lapsenhoitoapua. Ei varmaan paljon lohduta, mutta täällä roikkumisvaihe oli vielä vähän aikaa sitten, menee jossakin vaiheessa ohi. Voimia!

Ei ole työpaikkaa. Lapsi vasta 1,5v. Oon puhunut miehelle, mutta se ei tee asialle mitään. Helppohan sen on olla, kun ei tarvi täällä luukussa käydä kuin muutamia öitä viikossa. Tuossa tuo pentu nytkin rääkyy jaloissa. Oon kysynyt soskulta oisko mahdollista saada se hoitoon niin että ois edes muutaman tunnin viikossa, mut eivät anna mitään vastausta. Vi.tut.taa niin paljon!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ei ole työpaikkaa. Lapsi vasta 1,5v. Oon puhunut miehelle, mutta se ei tee asialle mitään. Helppohan sen on olla, kun ei tarvi täällä luukussa käydä kuin muutamia öitä viikossa. Tuossa tuo pentu nytkin rääkyy jaloissa. Oon kysynyt soskulta oisko mahdollista saada se hoitoon niin että ois edes muutaman tunnin viikossa, mut eivät anna mitään vastausta. Vi.tut.taa niin paljon!

Etsi töitä ja lapsi hoitoon?

hei!
onko teillä kunnassa mitään perhetupaa, tms. mihin saisi lapsen joskus aamupäiväksi? tai soita neuvolaan ja kerro tilanteesta, jos saisit vaikka kodinhoitajaa hetkeksi? ja jos vähänkään epäilet kärsiväsi masennuksesta, niin se toki ensimmäisenä hoitoon.

itselläni on kokemusta elämästä vauvan kanssa taloudessa, jossa mies oli väkivaltainen ja peliriippuvainen, ja sen jälkeen kahden vauvan yksinhuoltajuudesta, joten tiedän, mitä on, kun on oikeasti loppu. mutta hain silloin itse avoimesti apua, ja sain, ja nyt on elämä aivan uusilla urilla, mutta se nyt ei enää liity tähän.

voimia!

sori, mut puhut aika rumasti...ajattele lastasi myös ja lähtekää ulos leikkimään. Lapset ovat vain sellaisia ja tuota vaihetta kestää vain hetksen. Jaksamisia sinulle ja lapsellesi.

1,5 v on just tollanen, meilläkin oli. Nyt 1v10kk ja jo pari kuukautta mennyt paljon paremmin. Olisko siellä jotain seurakunnan tms kerhoja joissa käydä? Kyllä sun täytyy jotenkin saada miehes tajuamaan ahdinko. Ei ne aina tosiaan tajua mitä on olla 24/7 lapsen kanssa kaksin. Voimia!

Täytyy varmaan kysästä neuvolasta, voisko sieltä joku tulla auttaan. Ei tosiaan tarvis kuin edes kerran viikossa jos saisin olla kaks tuntia yksin, niin se ois jo luksusta. Se ei ois hoitajalta paljon pois, mut antais mulle paljon lisää voimia.

Oisko teidän kunnassa niitä tarhan virikepaikkoja? Virikepaikalle ottavat lapsen 8 tunniksi viikossa, ja muistaakseni se ei edes maksa paljon. Meillä toi virikepaikka hoituu kunnan päivähoitotoimiston kautta tai sitten suoraan yksityisen päiväkodin ja kelan kautta.

No olisit miettinyt ennen kun teet muksun! Sorry mut kävi vituttaa toi sun asenne SUN omaa lasta kohtaan. Pieni ja avuton ja haluaa sun huomiota. Mitäs jos istuisit lattialle sen kans leikkimään....ja antaisit aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

sori, mut puhut aika rumasti...ajattele lastasi myös ja lähtekää ulos leikkimään. Lapset ovat vain sellaisia ja tuota vaihetta kestää vain hetksen. Jaksamisia sinulle ja lapsellesi.

Joo, toivottavasti se hetkinen ois kohta ohi.
Lasta tässä yritänkin ajatella. Jos saisin nämä tekemättömät työt joskus tehdä, niin voisin keskittyä paremmin tuohon lapseen, mut nyt vaan roihuu tulet sisällä eikä tosiaan jaksa muutakuin itkee tälle tilanteelle.
Ja ois se lapsellekin kivempi jos joskus pääsis muiden kaa leikkiin ja olemaan, kuin kokoajan vaan äidin jalas roikkua ja seurata mitä äiti tekee. Yhtä hyllyä äsken yritin siivota niin siinä se vaan vieres notkui ja katsoi mun puuhia, ja tietenkin sabotoi vähän väliä. Keksis joskus edes jotain omaa tekemistä!

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

Joo, toivottavasti se hetkinen ois kohta ohi.
Lasta tässä yritänkin ajatella. Jos saisin nämä tekemättömät työt joskus tehdä, niin voisin keskittyä paremmin tuohon lapseen, mut nyt vaan roihuu tulet sisällä eikä tosiaan jaksa muutakuin itkee tälle tilanteelle.
Ja ois se lapsellekin kivempi jos joskus pääsis muiden kaa leikkiin ja olemaan, kuin kokoajan vaan äidin jalas roikkua ja seurata mitä äiti tekee. Yhtä hyllyä äsken yritin siivota niin siinä se vaan vieres notkui ja katsoi mun puuhia, ja tietenkin sabotoi vähän väliä. Keksis joskus edes jotain omaa tekemistä!

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
No olisit miettinyt ennen kun teet muksun! Sorry mut kävi vituttaa toi sun asenne SUN omaa lasta kohtaan. Pieni ja avuton ja haluaa sun huomiota. Mitäs jos istuisit lattialle sen kans leikkimään....ja antaisit aikaa.

Joskus sitä voi olla niin väsynyt ettei oikein jaksa antaa sitä aikaa ennen kuin saa hetken olla yksin. Ja jos ap sai sanomalla ton täällä "ääneen" purettua vähän pahaa oloaan niin ei se sitä lasta satuta. Pitää vaan sit muistaa että lapsi tosiaan on viaton ja varmaan haluaakin vaan huomiota.

Edellä mainittujen ehdotusten lisäksi voisit ottaa yhteyttä oman alueen seurakunnan diakoniatyöntekijään. Joissakin seurakunnissa on mm lapsenhoitopalveluja, joita voisivat tarjota. Siis ei kerhoa vaan ihan hoitoa.

Tulee kieltämättä pelko puseroon pienen lapsesi puolesta! Miten kohtelet häntä, kun kiroatkin pikkuressua noin rumasti?

Etkö ymmärrä, että juuri tuohon ikävaiheeseen kuuluu äidissä roikkuminen? Tarvitaan vielä hellyyttä ja huomiota, eikä osata vielä leikkiä.

Ryhdistäydy hyvä ihminen, leiki lapsesi kanssa, ulkoile ja kyläile. Ei sen ole pakko olla noin surkeaa!Hommia voit tehdä, kun lapsesi nukkuu päivällä tai illalla. Niin minäkin teen enkä ruikuta! Mulla on siis yksi-vuotias lapsi ja toinen tulossa!!

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:

Joo, kyllähän tämä oli tiedossa että vaikeita aikoja on edessä kun pennun tähän maailmaan tekee, mutta tyhmänä kuvittelin, et mies ois ollut sen verran MIES, että ois omalle perheelleen hommannut isomman kodin, eikä tällasta kaupungin vuokraluukkua! Tänne sekoo!

Seurakunnan kerhot on aika hyvä paikka tuulettua. Sieltä vois saada uusia tuttavuuksiakin, joita tapaamalla päivät menis nopeammin ja helpommin.

Teidän kodin kunnosta älä stressaa yhtään enempää kun on ihan pakko ja välttämättömyys. Aina ei tartte olla ihan tiptop siistiä ja tavaroita saa lojua siellä missä ei pitäis (vaikka sekin tottatosiaan osaa olla rasittavaa).

Ja mojova potku sille miehelleis persauksille, ohan se nyt hemmettiläinen jos ei ihe saa autoa huoltoon tai muulla tavoin auttele :headwall: Elä ainakaan tee ennää hänen hommia hänen puolestaan. Jutelkaa mieheis kanssa oikeen kunnolla ja pura hälle mieltäsi, jos siitä ois apua ja mieheis ymmärtäis?

Vuan miten tahansa ottaakin päähän, muista: se pieni lapsesi on täysin viaton (kaikessa ajoittaisessa ärsyttävyydessäänkin :D ) ja rakastaa sinnuu eniten maailmassa, elä siis pura häneen pahhaa oloa.

Mut siis ulos sieltä luukusta, ihmisten ilmoille! Jaksua!

Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Tulee kieltämättä pelko puseroon pienen lapsesi puolesta! Miten kohtelet häntä, kun kiroatkin pikkuressua noin rumasti?

Etkö ymmärrä, että juuri tuohon ikävaiheeseen kuuluu äidissä roikkuminen? Tarvitaan vielä hellyyttä ja huomiota, eikä osata vielä leikkiä.

Ryhdistäydy hyvä ihminen, leiki lapsesi kanssa, ulkoile ja kyläile. Ei sen ole pakko olla noin surkeaa!Hommia voit tehdä, kun lapsesi nukkuu päivällä tai illalla. Niin minäkin teen enkä ruikuta! Mulla on siis yksi-vuotias lapsi ja toinen tulossa!!

Sulla on ruikuttava asenne kaikkeen! Laita itse asuntohakemus menemään perheenne puolesta. Ja todellakin tee niitä hommia, kun lapsi nukkuu.

Yhteistyössä