Mä oon niin kyllästynyt itteeni!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa nyt joku!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa nyt joku!

Vieras
Oon niin läski, läski, läski!!! :headwall:

Paino vaan koko ajan nousee ja vaikka inhoon itteeni näin läskinä, en saa laihdutettua! Arvatkaa vituttaako?? Joka päivä päätän, että tänään alkaa uusi elämä, pari päivää menee, niin jo oon takaisin vanhoissa tavoissani! :headwall:

Liikkumisestakin mennyt kaikki ilo. Alku vuoden oon kiitettävästi käynyt salilla ja erilaisissa jumpissa, sit tuli maaliskuun lopussa pieni tauko, enkä saa enää lähdettyä!

Mistä ihmeestä kaivais sen motivaation?? Ja mistä löytäis järkevän tavan laihduttaa? Niin, että tulos pysyis eikä vanhoihin tapoihin tarttis enää koskaan palata. Tiedän kyllä kaiken mahdollisen laihduttamisesta, oon lukenu siitä aiheesta tosi paljon. Ja mitä enemmän oon hankkinu tietoa, sitä enemmän oon menny sekaisin, että mikä on oikeesti hyvä tapa. Oon siis kokeillu kaikkea aina karppauksesta painonvartijoihin ja kiloklubeihin! Jokaisessa tulee sellainen mutta vastaan, johon homma sit kaatuu. Tai no, kerran oon onnistunut painonvartijoilla laihduttaan, mutta toinen raskaus toi sit kiloja kaksin käsin takas eikä se ruokavalio enää uudelleen toiminut.

sama täällä, olen tarkastanut ruokavalion ja se on ammattilaisenkin mielestä oikein. Paino ei vain putoa vaikka liikkuu ja syö kontrolloidusti. Totesin juuri että on tämä kun kumma että kun yrittää ihan tosissaan niin käykin päinvastoin. Välillä mietin että kannattaako elämää edes jatkaa kun kaikki menee päin mänytä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä myös:
sama täällä, olen tarkastanut ruokavalion ja se on ammattilaisenkin mielestä oikein. Paino ei vain putoa vaikka liikkuu ja syö kontrolloidusti. Totesin juuri että on tämä kun kumma että kun yrittää ihan tosissaan niin käykin päinvastoin. Välillä mietin että kannattaako elämää edes jatkaa kun kaikki menee päin mänytä.

Mulla oli sama juttu vuosia. Kaikkeni yritin, muttei paino tippunut lainkaan. Ei kyllä silloin vielä noussutkaan. Sit kyllästyin ja heitin hanskat tiskiin, siitä paino onkin sit noussut about 15kg! :headwall: Viime kesänä sain pudotettua 10kg, mutta ne ovat kaikki tulleet jo takaisin, korkojen kanssa tietty! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Lähde tanssimaan. Se on mukava harrastus. Et edes huomaa liikkuvasi, kun tunneilla on niin fiiliksissä. Kaikki lattarit ovat tehokkaita ja ihania.

No tanssi voisi ollakin kivaa. Mutta minne? Ei täällä perähikiällä oo mitään tanssikouluja... :(

että me itteemme inhoavat aletaan vaikka päivittäin tsemppaamaan toisiamme ja otetaan yhteisiä tavotteita (realistisia). luodaan oma rytmimme ja jaetaan niitä omia kokemuksia.
tehdään ns.oma treeniohjelma ja ruokalistaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja mammamammutti:
että me itteemme inhoavat aletaan vaikka päivittäin tsemppaamaan toisiamme ja otetaan yhteisiä tavotteita (realistisia). luodaan oma rytmimme ja jaetaan niitä omia kokemuksia.
tehdään ns.oma treeniohjelma ja ruokalistaa =)

Tää vois olla ihan hyvä idea! Kunhan sit ois tarpeeksi aktiivista, jotta hommasta tulisi jotain.

Mä olen laihduttanut viime maaliskuusta reilut 17 kiloa. Parhaiten mulla on toiminut pitkässä laihduttamisrupeamassa se, että tahti on kilo kuukaudessa. Ensin lähti kahdeksan kiloa kolmessa kuukaudessa, mutta sen jälkeen on menty hiljakseen. Olen jojo-laihduttamisesta saanut tarpeeksi. Tuo ravintoterapeuttien suosittelema kilo kuussa kuulostaa tosi vähältä, mutta sitäkin kannattaa kokeilla.Hitaan tahdin keventymisessä ei tule niitä repsahduksia niin helposti ja raivofiilistä, ettei tästä mitään tule. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Rosmariini -74:
Mä olen laihduttanut viime maaliskuusta reilut 17 kiloa. Parhaiten mulla on toiminut pitkässä laihduttamisrupeamassa se, että tahti on kilo kuukaudessa. Ensin lähti kahdeksan kiloa kolmessa kuukaudessa, mutta sen jälkeen on menty hiljakseen. Olen jojo-laihduttamisesta saanut tarpeeksi. Tuo ravintoterapeuttien suosittelema kilo kuussa kuulostaa tosi vähältä, mutta sitäkin kannattaa kokeilla.Hitaan tahdin keventymisessä ei tule niitä repsahduksia niin helposti ja raivofiilistä, ettei tästä mitään tule. Tsemppiä!

Kuinka sä saat ton toimimaan? Mulla kun voi paino vaihdella päivässäkin jo pari kiloa?? Ja se hidas tahti on kyllä yksi motivaation tappaja, kun ei osaa ajatella niin pitkälle..

Mä oon "laihduttanut" 15 kiloa 1,5 vuodessa. 10 kiloa jäljellä, mutta tippuu kun on tippuakseen. Unohdin laihduttamisen ja halusin vaan elää terveellisesti. Siinä sit tippunut niinkuin itsestään pikkuhiljaa.

Oikeasti mitä pienemmillä muutoksilla sen pudotuksen saat tehtyä, sitä varmemmin se ei tule takaisin. Miksi ihmeessä vuosien aikana kerätyt kilot pitäisi saada tiputettua parissa kuukaudessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Sama vika. Tosin mulla ei enää ole paljon laihdutettavana mutta jotenkin motivaatio kadonnut ihan tyystin.

No mulla on tällä hetkellä about 40kg laihdutettavaa.. :headwall: Tuon määrän ajatteleminenkin on uuvuttavaa, saati että kantaa niitä kiloja mukanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiirettä:
Mä oon "laihduttanut" 15 kiloa 1,5 vuodessa. 10 kiloa jäljellä, mutta tippuu kun on tippuakseen. Unohdin laihduttamisen ja halusin vaan elää terveellisesti. Siinä sit tippunut niinkuin itsestään pikkuhiljaa.

Oikeasti mitä pienemmillä muutoksilla sen pudotuksen saat tehtyä, sitä varmemmin se ei tule takaisin. Miksi ihmeessä vuosien aikana kerätyt kilot pitäisi saada tiputettua parissa kuukaudessa?

Juu, oot ihan oikeassa. Mulle vaan käy aina niin, että kun unohdan laihduttamisen ja pyrin keskittyyn terveeseen elämään, on mulle tullut kuukauden sisään aina pari kiloa lisää.

Minulla ei riittäneet hermot kiloon kuukaudessa, reilusti lihavana (100+ kg) saan tuon kilon pois melkein päivässä jos itsekuri riittää ja siitä tulikin sitten ihan uudenlainen kannustin; oli niin mukavaa huomata että vaaka näyttää kiloa vähemmän kuin eilen (tähän mennessä yht- -14kg!) että sen syömisen sai pidettyä kurissa jotenkin.

Ihan tuli sellainen mieleen, et voisitteko innokkaat laihduttajat perustaa vaikka oman blogin? Eikös niitä käyttäjäoikeuksia voi jakaa sillein että sinne pääsee kirjoittelemaan ryhmän jäsenet? En tiiä tosta. Mutta se vois olla hyvä että vois päästä kirjoittamaan mitä tullut syötyä ja onko tullut liikuttua. Ehkä sitä kautta löytyis motivaatiotakin enemmän ja olis siinä se toisten tuki. Ja vois muutenkin purkaa niitä turhautumisia mitä väistämättä tulee jokaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemiä:
Minulla ei riittäneet hermot kiloon kuukaudessa, reilusti lihavana (100+ kg) saan tuon kilon pois melkein päivässä jos itsekuri riittää ja siitä tulikin sitten ihan uudenlainen kannustin; oli niin mukavaa huomata että vaaka näyttää kiloa vähemmän kuin eilen (tähän mennessä yht- -14kg!) että sen syömisen sai pidettyä kurissa jotenkin.

No tuo on varmaan tosi hienoa, jos oot saanu kahdessa viikossa 14kg pois! Kuinka sen teit?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No tuo on varmaan tosi hienoa, jos oot saanu kahdessa viikossa 14kg pois! Kuinka sen teit?

Kiitoksia! :) Koska mulla on niin paljon ylipainoa, riitti että kalorit rajoitti jonnekin 800-1000 pintaan. En pysty juuri liikkumaan (kevyttä kävelyä lukuunottamatta) polveni takia, eli puhtaasti ruokavaliolla saatu nuo muutokset. Olen karsinut etenkin pastat ja leivät melko minimiin (en kuitenkaan karppaa), yritän juoda vettä säännöllisesti ja pysyn kaukana maitotuotteista (eivät sovi vatsalle ja aiheuttavat makeanhimoa). Normipäivänä syön aamiaiseksi vaikkapa hedelmän, lounaaksi kanasalaatin, välipalaksi vähän pähkinöitä (n.20-25g), päivälliseksi kotiruokaa pieni annos+rehuja ja iltapalaksi jotain mikä mahtuu kaloreihin. Katson etteivät mene yli 1200, muuten on syöty liikaa (= paino ei putoa).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitoksia! :) Koska mulla on niin paljon ylipainoa, riitti että kalorit rajoitti jonnekin 800-1000 pintaan. En pysty juuri liikkumaan (kevyttä kävelyä lukuunottamatta) polveni takia, eli puhtaasti ruokavaliolla saatu nuo muutokset. Olen karsinut etenkin pastat ja leivät melko minimiin (en kuitenkaan karppaa), yritän juoda vettä säännöllisesti ja pysyn kaukana maitotuotteista (eivät sovi vatsalle ja aiheuttavat makeanhimoa). Normipäivänä syön aamiaiseksi vaikkapa hedelmän, lounaaksi kanasalaatin, välipalaksi vähän pähkinöitä (n.20-25g), päivälliseksi kotiruokaa pieni annos+rehuja ja iltapalaksi jotain mikä mahtuu kaloreihin. Katson etteivät mene yli 1200, muuten on syöty liikaa (= paino ei putoa).

Minä taas en visi hylätä maitotuotteita vaikka tiedän kyllä niiden haitoista keholle. Ketuttaa, kun ei saa itseään niskasta kiinni!

Minäkö sen tein tuon aloituksen ;-) Ihan kuin mun kynästä. Tänään taas aloitin...

Ja sama homma, en tiedä pitäiskö laskea pisteitä, syödä kuten "kutri" vai karpata. Täysimetän kohta 5 kk ikäistä vauvaa eli sekin rajoittaa (ja seli seli)...

Nyt oon kyllä lueskellut partasen kirjaa "olet mitä syöt" (mähän oon sitten tosi herkku... ;-) ja ajatellut että paras varmaan syödä kohtuullisesti kaikkea, lisätä kasviksia ja hedelmiä ja vähentää leivän mussutusta....

Joku ryhmälle suljettu salasanallinen blogi vois olla jees...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Minäkö sen tein tuon aloituksen ;-) Ihan kuin mun kynästä. Tänään taas aloitin...

Ja sama homma, en tiedä pitäiskö laskea pisteitä, syödä kuten "kutri" vai karpata. Täysimetän kohta 5 kk ikäistä vauvaa eli sekin rajoittaa (ja seli seli)...

Nyt oon kyllä lueskellut partasen kirjaa "olet mitä syöt" (mähän oon sitten tosi herkku... ;-) ja ajatellut että paras varmaan syödä kohtuullisesti kaikkea, lisätä kasviksia ja hedelmiä ja vähentää leivän mussutusta....

Joku ryhmälle suljettu salasanallinen blogi vois olla jees...

Minen uskalla edes aloittaa, kun kuitenkin epäonnistun. Etenkin tänään kun kaapissa on eilistä kakkua jäljellä. En uskalla siis syödä edes aamupalaa, kun tiedän että siitä se mättö sit taas alkaa!

Yhteistyössä