Mä oon niin innoissani meidän kesälomareissusta, että tuskin maltan odottaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En jaksa odottaaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En jaksa odottaaaaaaa

Vieras
Reissun suunnittelu oli ihanaa, vielä ihanampaa on sen odottaminen ja kaikkein ihaninta on varmasti sitten olla sillä matkalla.

Mä olen niin innoissani tästä, että tuntuu kuin joulu olisi tulossa :D

Lapset ei tiedä minne mennään ja kauanko ollaan, ainoastaan tietävät että tiettynä päivänä auto starttaa kotipihalta klo 6.00.

Mun matkasuunnitelma on seuraava:
Päivä 1: Vaasaan Wasalandiaan, illalla kirjautuminen hotelli Kantarellikseen, jossa odottaa oma sauna ja poreamme!

Päivä 2: Kunnon aamiainen hotellilla, sen jälkeen päiväksi Tropiclandiaan. Ruokailu kylpylän seisovassa pöydässä. Yöksi taas Kantarellikseen, poreammeen ja saunan kautta puhtaisiin lakanoihin.

Päivä 3. Aamiaisen jälkeen suunnataan koko päiväksi Powerparkiin. Illalla kurvataan idylliseen B&B-majataloon, jossa emännän tekemä iltapala odottaa.

Päivä 4. Jälleen aamupalan jälkeen lähdetään liikenteeseen, tällä kertaa koukataan katsomassa Raippaluodon silta jonka jälkeen suunnataan auton nokka kohti Kalajoen hiekkasärkkiä. Perille päästyämme liotellaan varpaita kylpylä Sanin laineissa ja yövytään kylpylähotellin parhaimmissa huoneissa, jossa parvekkeelta näköala rantaan.

Päivä 5: Aamiaiselta suunnataan Jukuparkkiin, päivä menee leppoistasti eviä kasvatellen vuoroin kylpylässä, vuoroin Jukuparkin liukumäissä.. yöksi kömmitään vielä huoneeseemme ja nukutaan oikein makoisat unet.

Päivä 6: Masut täyteen aamupalalla, pulahdus vielä kylpylän altaille ja sitten puolen päivän jälkeen suunnataan kotia kohti.

Mä oon ihan varma, että tästä tulee aivan huippuloma meille kaikille!

Ja ihan pakko on hehkuttaa, tää on eka kerta kun ollaan noin monta päivää reissussa ja kierretään noin monta paikkaa. Oltais oltu vielä pari päivää pitempään, mutta teinin ripari aiheuttaa sen, että kotiin on palattava halusi tai ei.

Kuulostaapas oikein mainiolta paketilta :)! Varmasti olette saaneet ympätyksi sinne jokaiselle jotakin omaa luxusta/hemmotteluhetkeä yhteisen kivan keskelle. Vaasa kaupunkina on kesäaikaan jo yksistään hieno (tai ainakin mun makuun) ja muutoinkin teillä on mahtava maisemallinen kiertue edessä.

Nauttikaa täysillä hienosta lomaviikostanne :)!

omg. onpas paljon kohteita.

Siis millä rahalla te toteutatte noin monipuolisen lomamatkan? Onko paljon mukuloita matkassa?

Me kun meinattiin suunnata vaan tyyliin Puuhamaahan ja viikoksi mummolaan eri paikkakunnalle.. :)

Meitä on yksi aikuinen ja kolme lasta. Lapsukaiset ovat 9,11 ja 15v.
Uskon, että tykkäävät Wasalandiastakin vaikka se ei ns. perinteinen huvipuisto taida ollakaan. Nuo nuorimmat kävivät viime kesänä Puuhamaassa ja tykkäsivät siitä kovasti, joten sen perusteella tuo Wasalandiakin on oikein kelpo meidän perheelle.

Mä uskon kanssa, että reissun maisemat on upeita ja loma ikimuistoinen. Etenkin kun saa seurata lasten riemunkiljahduksia aina kun saavutaan uuteen kohteeseen ;)

Ajattele, miten hienoon paikkaan jonnekin ulkomaille olisitte päässeet tuolla rahalla! Sori, en taho olla ilonpilaaja. Ihana loma varmasti tulossa ihan kotisuomessakin :)
Aina toki pitää olla vähän kriittinen, ja omaan korvaan tuo kuulostaa liiankin suunnitellulta. Tosin oon ite ehkä vähän hetken mieli johteesta asioita tekevä, enkä tykkää varsinkaan lomia suunnitella liian tarkkaan etukäteen.. :)

Ajattele, miten hienoon paikkaan jonnekin ulkomaille olisitte päässeet tuolla rahalla! Sori, en taho olla ilonpilaaja. Ihana loma varmasti tulossa ihan kotisuomessakin :)
Aina toki pitää olla vähän kriittinen, ja omaan korvaan tuo kuulostaa liiankin suunnitellulta. Tosin oon ite ehkä vähän hetken mieli johteesta asioita tekevä, enkä tykkää varsinkaan lomia suunnitella liian tarkkaan etukäteen.. :)

Joo, ajattelin mä sitäkin, mutta nyt mennään näin ;) Elämä on valintoja, ja mä valitsin "luksusloman" lasten kanssa täällä Suomessa.
Kotioloissa lomilla me elellään ihan fiilispohjalla, ilman sen tarkempia suunnitelmia, mutta koska ollaan hotellien jne varassa, on pakko vähän suunnitella matkaa. Jos meillä ois vaikka asuntoauto, niin ei mulla varmastikaan näin tarkkaa ohjelmaa olisi. Nyt on pakko olla, ettei jouduta nukkumaan autossa öitä. Ja koska myös lomamatkan aika on rajallinen (viikko), on pakko senkin pohjalta vähän suunnitella että minne mennään jne.

Niin kökköä ilmaa ei tulekaan, että loma menis mönkään ;) Jos sataa, niin sitten sataa. Ei me sokerista olla, eikä mun lapset palellu herkästi. Mulle saattaa vilu tulla, mutta mä kestän sen kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja siiis täääh;28660284:
Kauhee määrä kylpylöitä!!!

Eihän siinä ole kuin yksi kylpylä?
Tropicario -no joo, onhan siinä kylpyläkin mutta enemmän siinä sitä vesipuistoa on (ja sen vesipuiston takia me sinne mennään päiväksi). Kaksi vesipuistoa, yksi kylpylä. Ei yhtään liikaa :D Me ollaan vesipetoja kaikki.

Ihan älytön reissu. Mitä järkeä mennä kökköön vssalandiaan, jos on menos powerparkin?
3 kylpylää ja vielä oma poreamme?
Teidän perheessä taidetaan pitää tiukasta aikatauluttamisesta? Jättäisin vaikka sen Sanin pois ja nauttisin vain Kalajoen luonnosta ja maisemista, oppis lapsetkin, ettei koko maailma ole tuollaista keinotodellisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Ihan älytön reissu. Mitä järkeä mennä kökköön vssalandiaan, jos on menos powerparkin?
Teidän perheessä taidetaan pitää tiukasta aikatauluttamisesta? Jättäisin vaikka sen Sanin pois ja nauttisin vain Kalajoen luonnosta ja maisemista, oppis lapsetkin, ettei koko maailma ole tuollaista keinotodellisuutta.

:D

Mun lasten mielestä Wasalandia ei ole kökkö.

Ei ollut kolmea kylpylää, oli vain yksi.

Mun lapseni näki Kantarelliksen mainoksen joskus muinoin telkkarista ja pyysi että mentäis joskus sinne, joten varasin sieltä meille huoneet. Sattumoisin vapaana oli huone jossa poreallas ja sauna -miksi en olisi ottanut sitä, kun oli saman hintainen kuin kaikki muut huoneet?

Mä haluan käydä lomallani kylpylässä, samoin lapseni toivovat semmoiseen pääsyä, joten miksipä ei mentäisi sitten Kalajoelle kylpylään kun ei siellä olla aiemmin oltu. Varsinkin, kun saan yhdistettyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla -kylpylän ja Jukuparkin, jonne oli muutenkin tarkoitus tänä kesänä mennä.

Ja niin, kyllä tämä on ihan oikeaa todellisuutta eikä mitään virtuaalielämää, joten keskity sinä hengittämiseen niin minä keskityn ihanaan lomaan ihanien lasteni kanssa :heart:

Hyvää reissua teille, varmasti tulee mukava matka. Aina löytyy näitä negatiivisia kilkan kalkattajia, mutta älä niistä välitä. Sinä olet rakentanut teidän perheelle sopivan reissun, nauttikaa siitä :) :)

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:

No ettet nyt ihan liitoksistasi repeä, niin Kantarellis on halpa hotelli poreammeineen ja saunoineen, meilläkin tytöt haluaa ihan vaan sen hotellin takia sinne, saa nähdä lähdetäänkö tänä kesänä vai jääkö ens kesään niinkuin olen uhkaillut, ollaan menossa särkänniemeen. Ja kolme leiriä että siinäkin olis ihan riittävästi.

Kuulostaa siltä, että ap tulee nauttimaan matkastaan. Ei ehkä oma valintani unelmalomaksi, mutta meitä on erilaisia.

Ja kyllähän jotkut tekevät kylpyläreissuja, jolloin ollaan useampi päivä _samassa_ kylpylässä, miksi siis useampi kylpylä/vesipuisto samalla reissulla on joillekin noin kauheaa? Kyllä mäkin hotellissa lillun ammeessa joka ilta jos siihen on mahdollisuus. :D

Kuulostaa ihanalta luksuslomalta, ihanaa lomaa koko perheelle! <3 kyllä mäki voisin vesipuistoja ja kylpylöitä kiertää vaikka kuinka.. Ja oma poreamme!! Eipä nuista kateellisista nurisijoista kannate välittää.. :)

Ja varsinkin se että lapsille kaikki tulee yllärinä ja paljastuu vasta aina pihassa on musta niiiin mahtava idea, muistan pentuna kun vanhemmat vei ulkomaille niin et saatiin vasta kentällä tietää.. ja joku laivareissuki tehtiin niin et ajettiin vaan satamaan.. mahtavia muistoja <3

Aivan ihanalta vaikuttaa! :)
Enkä mitenkään halua olla tylsä, mutta miksi 4 päivänä lähdette vielä härmästä siltaa katsomaan, kun olette menossa Kalajoelle?
Joka tapauksessa ihanaa lomaa. Juuri samanlaisen voisin kuvitella itsekin valitsevani. (tosin ehkä muualla kuin Vaasassa ;) )

[QUOTE="vaasalainen";28660440]Aivan ihanalta vaikuttaa! :)
Enkä mitenkään halua olla tylsä, mutta miksi 4 päivänä lähdette vielä härmästä siltaa katsomaan, kun olette menossa Kalajoelle?
Joka tapauksessa ihanaa lomaa. Juuri samanlaisen voisin kuvitella itsekin valitsevani. (tosin ehkä muualla kuin Vaasassa ;) )[/QUOTE]

Juu muuten, etteköhän te sen kerkiä tehdä noina vaasapäivinä, taitaa tulla 200 km koukkaus kun Härmästä lähette Vaasaan ja sieltä Kalajoelle. Härmästä pääsee suoraan ylöspäin lyhyintä reittiä ja rantatietä pohjoiseen.

Ei kun kai me se silta katsotaan siinä kohtaa kun lähdetään Vaasasta pois Powerpakkia kohti. Fiksumpaahan se niin on. Meidän Powerpark-päivän yöpymiskohde on Kokkolassa, joten turha kiertää Vaasaan takaisin.

Powerparkissa ollaan käyty aiemmin, mutta muuten nuo kaupungit ja paikat on meille ihan uusia nähtävyyksiä.

Ja kiitos, tää on meidän näköinen reissu ja meidän perheelle sopiva :) Mä nautin kun lapsille riittää ihania ylläreitä päivästä toiseen ja kun saan seurata sitä riemua :heart: Ja tietysti mä nautin myös meidän matkakohteista, vaikka huvipuistolaitteisiin mua ei saakaan..

4.päivän kulkureitiksi suosittelen 7 sillan tietä Pietarsaaresta Kokkolaan, joka kulkee merenrantaa. Jos aikaa olisi niin kannattaisi Kokkolan Vesiveijarissa käydä pulahtamassa myös. Se on Suomen kattavin uimahalli, jota voi kylpylöihin verrata ja jossa on myös ulkoaltaita. Silti vain uimahallimaksulla. Ehkä teidän paluumatkalla, jos palaatte 8-tietä samoja jälkiä Etelään päin? :)

Yhteistyössä