MÄ oon niin h******n väsyny. Taas.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulpulummukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ulpulummukka

Jäsen
01.07.2007
449
0
16
Etelä-Pohjanmaa
Mä oon niin väsyny, fyysisesti. Lapset on taas kipeitä kaikki ja pomo ja työkaverit suorastaan vittuilee ja on ilkeitä. Minkä mä sille voin että ne on kipeitä?????????????????? Kaikki mahdolliset vitamiinit on syöty syksystä asti ja puettu säätilan mukaan. Kipeinä ei olla hoitoon menty mutta millä saa muut vanhemmat uskomaan että jos lapsi on vielä edellisiltana oksentanu oksennustaudin takia niin ei sitä todellakaan huomenna vielä hoitoon tuoda. Sama koskee kuumetauteja.

No, viime keskiviikosta asti nuorimmainen kuumeessa, kova yskä. Keskimmäinen tuli lauantaina kuumeeseen, on edelleen n. 39.2-40.3 välillä kuume. Vanhin piti hakea kesken päivän hoidosta koska oli sitten tullut se kuume yllättäen. Aamulla ei mitään viitettä. Tänään on jo isovanhemmat tulleet hoitoavuksi kun mulle sanottiin töistä että pitää sitten miettiä sitä työn jatkoa kesällä kun näyttää nyt niin vaikealta. Eli mun työsuhdetta ei jatkettaisi sen takia kun lapset on kipeinä???? Whaaat?

Mä haluan vain itkeä ja nukkua. Mua nyt niin ahdistaa kun töistä painostetaan vaikka kotonakin pitäisi olla lasten kanssa. Rahatilanne ei anna vain periksi.

Ja mä en nyt kaipaa saarnoja siitä kuinka kotihoidontuellakin ja lapsilisillä pärjää ihan hyvin. ME ei pärjätä, ainakaan näillä sairaskuluilla mitä nyt on ihan muistakin jutuista kuin flunssat yms...

Anteeksi tämä vuodatus--

Viimeksi muokattu:
Voi tiedän tunteen. :( Meillä oli kaksi todella sairaskierretalvea, en ollut vielä töissä silloin mutta monesti ajattelin että miten ihmeessä joku voi olla töissä pienten lasten kanssa kun ovat JATKUVASTI kipeinä. Tämä talvi on sitten ollut selvästi terveempi. En tiedä miksi, maitohappobakteereja syödään nykyään säännöllisesti ja d-vitaminia annan enemmän kuin ennen, olisiko sitten ollut vaikutusta.

Kyllä noi pomot osaa!! Yhdessä työpaikassa kävi näin, oltiin sovittu että mene kesätöihin, sovittiin että saan vapaaksi en päivän kun valmistun koulusta, no sitten pomo pyysikin töihin ja sanoin että en tule kun oltiin jo sovittu vapaasta. Pomo sanoi että jos et tule täytyy miettiä sitä töiden alkamaista sitten uudelleen!! Toisessa työpaikassa, kun olin juuri pari kuukautta sitten aloittanut työt ja tulinkin raskaaksi ja minulla oli ihan järkyttävät pahoinvoinnit ja jouduin siksi olemaan pois töistä ja ilmoitin kerran töihin etten voi tulla kun oksennan koko ajan. Pomo sitten töksäytti että mikä ihme sinua vaivaa, sanoin sitten että no se että olen raskaana. Pomo pillastui että tiesit tästä sitten jo silloin kun palkkasin sinut!! Vaikka tulin raskaaksi vasta kun olin jo töissä.

No mäkans viime syksystä oon vaihdellen merkkejä antanu maitohabboja, D-vitamiinia nestemäisenä sekä aikusten Sanasolia 5ml x1 kaikille lapsille. Ihot on hyvässä kunnossa ja hiukset kasvaa ja on kiiltävät mutta taudit ei anna periksi.

Syksyllä oli 3kk infektiokierre ja tuntui että mä hajoan. Oli vesirokot yms muut pikkutaudit. Jos tää pitkittyy niin mä oon pian työtön ja jossain mielisairaalassa.

Jos yhtään lohduttaa, niin meillä ainakin nuo tautikierteet kestivät juuri lokakuusta maaliskuuhun, ja nyt mennään maaliskuuta joten ehkä pian helpottaa.

Meillä myös nuo tautisimmat talvet alkoivat jollakin rajummalla taudilla (vesirokko, enterorokko) joten ehkä ne vaan vie vastustuskyvyn niin huonoksi.

Ja mun annettiin ymmärtää että mulle ei enää olisi kesäksi töitä vaikka piti olla. Kuulemma jo jouluna luvattu näille muille. (lapsettomille sinkuille).

Ja mua kosiskeltiin tonne töihin , että töitä on vaikka kuinka ja kahdeksi vuodeksi on varmasti töitä. Nyt ei töitä olisi kuin vappuun asti.

No ei se mitään, mä löydän kyllä töitä. Enemmän harmittää että joudun kestämään tuota vittuilua melkein kaksi kuukautta vielä.

Miksi toisen työkaverin lapsen sairastaessa murehditaan että miten se ja se jaksaa kun se lapsi on kipeänä mutta kun mun lapset on kiepitä niin vain vittuillaan suoraan päin naamaan ja tänään opiskelijalta kuulin että aika paljon puhutaan selänkin takana.

MÄ en kestä enää, mulla on muitakin murheita ku miettiä noita idiootteja tuolla.

Sijaisen elämä on vaikeaa. Jos olisi vielä vakipaikka niin ei olisi huolenhäivää mut kun... No, hakupaperit on vetämässä kouolutusta jatkamaan niin sitten on paremmat mahdollisuudet... Se on vaan lisää aikaa pois lapsilta jos kouluun menen mutta tulevaisuutta ajatellen...

mutta ajatelkaapa myös niitä työnantajia. Työnantaja maksaa palkan odottaen vastineena työntekijän työpanosta. Sairauslomat ja lapsien sairausvapaat tulee kalliiksi. Jos olisin itse pomoasemassa niin pakko olis miettiä noitakin juttuja.
Mitenkään en nyt kritisoi ap:tä ja yleensä järjestelmää, joka sallii vanhempien jäävän hoitamaan sairasta lasta, myös meillä on sairaiden lapsien hoitoa järjestelty paljon varsinkin ensimmäisenä hoitovuonna. Itse yrittäjänä en silloin juurikaan kipeitä lapsiani hoitanut vaan mies, koska oli vakituisessa työsuhteessa.

Yhteistyössä