mä oon kehittänyt itselleni ongelman syömisestä, liikunnasta ja laihtumisesta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
heräsin tähän kun kaveri sanoi ihan nätisti että pitäisikö meidän mennä vaikka yhdessä juttelee jollekin tästä?

sain nimittäin itkuraivarin kun en ehtinyt juosta yhtä pitkää matkaa kun olin suunnitellut.

mulla on pakonomainen tarve laskea kaloreita, liikkua varmasti enemmän ja päivittäin jopa useana kertana hypätä vaa'alla. mulla on myös tarkka ruokapäiväkirja ja painokäyrät.

itse en ole nähnyt tätä ongelmana koskaan enkä myöskään ole missään nimessä liian laiha. paino ei ole suuri, mutta peili kertoo niin paljon enemmän.

en edes tiedä enää miksi kirjoitin...

No aloitetaan vaikka siitä, että laitahan mittasi näkyviin, niin voidaan objektiivisesti arvioida, missä mennään. Tai laita kuva itsestäsi, vaikka ilman päätä.

kyllä on mielestäni ihan hyvä idea hakeutua juttelemaan asiasta. Ei ole kyllä sun reagointi normaalia, jos kerta noin hermostut siitä et lenkki jäi suunniteltua lyhyemmäksi. Itse myös tasapainoilen painon, syömisten, liikunnan ja näiden tarkkailun kanssa. En kyllä hermostu vaikka lenkki jäis väliin tai syön herkkuja, aina on uusi päivä edessä ja voin tehdä toisin. En ruoski "itseäni", mutta toki harmittaa jos niin teen. Mene ystäväsi kanssa juttelemaan ammattilaiselle. Jos vaikka sitä kautta saisit lähetteen ravitsemusterapeutille joka tekisi sinulle sopivan ruokavalion tms.

heräsin tähän kun kaveri sanoi ihan nätisti että pitäisikö meidän mennä vaikka yhdessä juttelee jollekin tästä?

mulla on pakonomainen tarve laskea kaloreita, liikkua varmasti enemmän ja päivittäin jopa useana kertana hypätä vaa'alla. mulla on myös tarkka ruokapäiväkirja ja painokäyrät.

Ota kaverin sanat tosissaan ja menkää juttelemaan vaikka yhdessä lääkärille. Ihanaa, että sinulla on tuollainen ystävä, joka huomaa ja huolehtii.

mä sanoinki ettei paino oo ongelma mut lihomisen pelko mun kaverin mukaan ei oo normaalia. ja peilikuvassa se ongelma on! oikeestaan en haluaisi katsoa koko peilikuvaa, mutta se taas antaa motivaatiota jatkaa. ärsyttää vaan kun kaveri on nyt kehittänyt tästä itselleen ehkä isomman ongelman musta kun mikä olisi tarpeen...

Yhteistyössä