Mä oon kauhee ystävä :(

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
mun kaveri, josta oon aiemmin täällä joskus kertonu, muutti toiseen kaupunkiin parinsadan kilsan päähän uuden miesystävänsä työharjoittelun ajaksi, eli syyskuuhun asti... Kaveri sai heti töitä, mutta ei hoksannut ajoissa hommata lapsille hoitopaikkaa. Nyt on sit käyny niin, että hoitopaikkaa ei oo, lapset on ollu isällään pari viikkoa, ja nyt on hakemassa lapset kotiin. Pyysi sitten kavereita ja sukulaisia, että olisko voinut joku tulla muutamaksi päiväksi sinne parinsadan kilsan päähän lapsenvahdiksi....kukaan ei suostunu.
Me ei olla nähty pariin kuukauteen, koska hänen miesystävänsä ei pidä minusta, ja nyt hän sitten pyysi apuani.
Suostuin osittain, sanoin että harkitsen. Olisi maksanut mulle 20e/pvä, eli 60e. En kuitenkaan suostunut, kun tiedän että olisi raskasta olla oudossa paikassa, ja kun sairastan paniikkihäiriötä, niin sekin painaa...
Kaveri suuttui...sanoi että ovat juuri täällä, hakisivat pojat isältään ja käyvät jossain ja sitten tulisivat hakemaan...
Eli perilläkin oltais oltu vasta 12 jälkeen yöllä...
Oliko sen nyt oikeutettua suuttua? Kun en luvannut, vaan lupasin harkita? Sanoi että saa potkutki kohta töistä kun en voi auttaa.
Itehän se tiensä valitsi, olis sillä täälläki ollu työpaikka ja hyvä asunto, vaan ku ei jaksanu olla täällä sitä aikaa kun mies on harjoittelussa...
Oonko mä nyt ihan kauhee ystävä? Mulla on kauheen paha mieli, mutta ku mulla on kumminki omaki elämä ja omia juttuja ja asioita mitä pitää hoitaa...

Ihan ymmärrettävää, ettet suostunut. Eikö ois helpompi tuoda ne lapset sulle kolmeksi päiväksi? Ihan hyvä, että laitetaan ihminen vähän miettimään, jos jollakulla menee hieman liian lujaa.

Buaaah...

Ei todellakaan ole sun velvollisuus sen lapsia hoitaa, ei vaikka asuisivat seinänaapurina. Kun ihmisillä on omakin elämä. Enkä minä kyllä myisi vapaa-aikaani vain 20 eurolla/päivä.

tai siis väärä ilmaisu tuo suostuin osittain, tarkoittanee oikeastaan samaa kuin harkitsen :D Kirjoitin niin nopeaa että sanat ja ajatukset ihan sekaisin...
Niin ja olis se ollu aika pieni korvaus siitä että lähden kauas hoitamaan lapsia...
Itekki mietin sitte että olishan pojat voinu tännekin tulla, vaan mies ei oikeen lämmenny ajatukselle, kun ovat aika villejä poikia :whistle:

[QUOTE="vieras";23981029]Tietenkän ei ole pakko mennä, muuta miksi ihmeessä ensin suostuin osittain?[/QUOTE]

Peesi tähän.. oisit voinut heti sanoa, että ei sovi...

Minusta "mietin asiaa" tai "harkitsen sitä" ei ole suostumista edes osittain, eikä sitä tulisi lupauksena ottaa.

aivan!
mulla OLI yksi kaveri joka vaan valitti ja valitti ja valitti ja valitti aina, koskaan mikään ei ollu hyvin ja kun se soitti niin tasan halus aina jotain.
ne kerrat kun EREHDYIN sanomaan, et "katotaan" tai "harkitsen" tms, niin otti lupauksena ja veteli sitten hernepeltoja nenään kun lopulta kieltäydyin.
eikä varmaan tarvii ees mainita et mitään vastapalveluksia hältä ei ikinä saanu (autoin siis tosi paljon häntä ) ja koskaan se ei mun murheita ja asioita jaksanu kuunnella vaan käänsi kaiken aina itseensä ja valivalivali. ja silläkin ihmisellä hittovie ihan epäloogiset vaatimukset ja oletukset, mutta perusasiat aivan kunnossa!!!
vieläkin sappi kiehuu kun ajattelen koko tyyppiä.
katkaisin välini joskus vuosi sitten....

aivan!
mulla OLI yksi kaveri joka vaan valitti ja valitti ja valitti ja valitti aina, koskaan mikään ei ollu hyvin ja kun se soitti niin tasan halus aina jotain.
ne kerrat kun EREHDYIN sanomaan, et "katotaan" tai "harkitsen" tms, niin otti lupauksena ja veteli sitten hernepeltoja nenään kun lopulta kieltäydyin.
eikä varmaan tarvii ees mainita et mitään vastapalveluksia hältä ei ikinä saanu (autoin siis tosi paljon häntä ) ja koskaan se ei mun murheita ja asioita jaksanu kuunnella vaan käänsi kaiken aina itseensä ja valivalivali. ja silläkin ihmisellä hittovie ihan epäloogiset vaatimukset ja oletukset, mutta perusasiat aivan kunnossa!!!
vieläkin sappi kiehuu kun ajattelen koko tyyppiä.
katkaisin välini joskus vuosi sitten....

Ihan ku tää mun ystävä :O

Nyt te käytätte sanaa "ystävä" hieman väärin, ei tuollaiset ihmiset ole ystävää nähneetkään.
Ehkä itse olen sitten tavallista kylmempi ihminen mutta itse en tuosta edes mitään omantunnon tuskia vetäisi.
Ystävä vapaaehtoisesti on laittanut itsensä tuohon tilanteeseen, olisi pitänyt ensisijaisesti järjestää lastenhoito eikä olettaa että muut juoksevat sitten pelastamaan.
Todellakin todellisuuteen herättämistä tuo "ystäväsi" kaipaakin.

Muutamaksi päiväksi voi ottaa MLLn hoitajan jos työt on siitä kiinni. Kyse on ilmeisesti säästämisestä kaverien kustannuksella.
Mitä se on olevinaan, että kysyy ja suuttuu jos toinen ei lähde. Sehän on käskemistä.

[QUOTE="vieras";23981581]Ei kelpaa kun sinä olisit tehnyt halvemmalla.. Nyt ottaa päähän kun joutuu hoitajalle maksamaankin.[/QUOTE]

Peesi! Paljonkos se maksaakaan MLL:n kautta, 8e/h plus matkakorvaus?!

Yhteistyössä