Mä oon ihan pulassa tuon 4v. kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äsken puistossa ei mennyt kiellot perille. Kerran sanoin kauniisti, kerran uhkasin peruuttaa uimaretken illalta jos ei usko ja kolmannella kerralla sanoin, että uimaan ei lähdetä ja piste.
Tyttö huusi ja lähti puistosta omin päin pois, juoksi n. 500m matkan kotiin katsomattakaan taakseen tai varomatta autoja. (yhden tien ylitys) Tytön lisäksi mulla on 2,5v poika ja maha-asukas rv 35 joten en ehdi perään juosta. Kun päästiin kotiin ei tyttöä näkynyt missään, oli ehtinyt näköetäisyyden ulkopuolelle vaikka kuinka kiirehdin.
Tyttö löytyi lopulta takapihalta josta minut nähtyään lähti juoksemaan vielä kauemmas kodista!! Itku kurkussa JUOKSIN tytön kiinni ja poika joutui odottamaan yksin kotipihalla.
En edes keksi tarpeeksi kovaa rangaistusta nyt tuolle tytölle... En ymmärrä mikä hänelle on tullut. Enhän minä voi enää ulos mennä ilman miestä! En saa tuota kiinni jos vielä karkaa ja jää vaikka auton alle :´(
Auttakaa, onko tämä itsenäistymisvaihe vai mikä?

En tiedä, mikä teillä auttaisi, mutta kokemusta samanlaisesta tilanteesta on. Meidän neiti 4-v rupesi harrastamaan katoamistemppuja kaupoissa. Uhkailut ja rankaisutoimet eivät omaan lapseeni niinkään tehoa. Mutta perinpohjainen selittäminen kyllä. "Sinä et voi lähteä kaupassa omille teillesi, koska saatat eksyä ja sitten äidille tulee kova hätä, että mihin olet mennyt". Myös kaikenlainen (liikenne)sääntöjen opettelu ja jatkuva selittäminen tehoaa meillä aika hyvin. Tyttö on ylpeä, kun osaa toimia ihan itse tilanteissa ja pysyy sillä tavalla helpommin ruodussa, melkein aina ;). Hän esim. muistaa pysähtyä suojatien eteen ja katsoa, ettei tule autoja, osaa painaa oikeaa numeroa hississä ne.

Yhteistyössä