mä oon ihan puhki ja vasta rv 32 menos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narina

Vieras
kolmas raskaus ja oon ihan poikki...kahen pienen kanssa kun touhuu,ruokaa laittaa ja leluja keräilee,siivoilee...huhhuh... oikeesti joudun pitää pausseja monta kertaa päivässä! heti kun vähän enemmänkin tekee jotain/menee kauppaan tai ulos,niin supistelee ja tulee sellanen ahdistavan huono olo... miten mä vielä 8 viikkoa kestän...

:hug: Ymmärrän paremmin kuin hyvin! Tosin mulla oli vaan yksi pieni siinä valmiina mutta kaikista pahimmat viikot oli 30-34, luulin kuolevani ennenku synnytän :| Vaunulenkit esikoisen kanssa oli AIVAN kamalia, lelujen noukkiminen ja yleinen kodinhoito sai sydämen hakkaamaan ja hien pintaan ja pienikin ponnistus ahdisti. Sit jostain syystä olo keveni ja helpotti ja jaksoin hyvin loppuun, vauva syntyi uutenavuotena :) Tsemppiä sinne!

kiitti...kaipa se helpottaa vähän kun vauva laskeutuu... oikeesti kun imuroin ja pesin lattiat tossa yks päivä,olin kuolla...aattelin,et oli kyl vika kerta ennen synnytystä..mut ei kyl voinu olla! oon tottunu imuroimaan ainakin kerran viikossa,mut nyt kyllä totuteltava harventamaan kertoja.
ja nuoremman kanssa olin kävelylenkillä,mikä oli varmaan aika naurettavannäköistä kun puuskutin ja otin lyhyitä askelia...lapsikin kysy rattaista:"äiti,jaksatko vielä työntää mua?" :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvin kestät! Mun piti rv28 asti jännittää päivä päivältä ja iloita joka viikosta jonka raskaus eteni. Loppuen lopuks poika synty sit rv32.

mullakin oli jo kuulemma paikat pehmenny,mut kohdunkaula onneks vielä täysmittanen...välillä vähän jänskäänkin,et mitä jos syntyy paljonki aikasemmin. lääkäri kehotti lepäämään enemmän,mut välillä se on hankalaa kun on kaks pientä hääräämässä tossa...

Aivan sama täällä, myötätuntoa sinne. Viikkoja vasta 29 ja silti ihan puhki välillä. Huushollaan yksin ja hoidan kolmea alle 7 vee lasta koska mies reissutöissä viikot. Hemoglobiini oli laskenut 105 ja yöt olleet huonoja lasten noroviruksen ja korvatulehdusten vuoksi ja sit iski tuo noro minuunkin. Oma paino noussut liikaa kun ei ole päässyt kunnolla liikkumaan miehen työn vuoksi ja on tullut liikaa syötyä herkkuja. Lapsia työntelen tuplarattailla mutta herkästi alkaa supisteleen ja puuskututtaa ja liitoskivutkin vaivaa. Olo on surkea ja tunsin suurta alemmuutta kun katsoin töllöstä eilen Martinan heilumista tanssilavalla vain pari viikkoa ennen laskettua aikaa.

ja kun martina oli ultrattavana,lääkäri/kätilö sanoi "koko komeus mitä sulla on tässä,on nahka ja vauva"...sil ei kyl ollu ylimääräistä MISSÄÄN..mä vaapun ku ankka jo nyt ja se veti sen keikankin viimesillään...nooh...

vois kai mies tehdäkin,mut mä siivoon sillon ku mua ahdistaa sotku..ei oo tiettyä siivouspäivää eli jos keksin et nyt pitää siivota,niin en odota et mies tulee töistä ja tarttuu heti imurinvarteen.
leluja kerää lapsetkin,mut selvähän se on et hyvillä mielin ne ei sitä joka kerta tee ja jos haluan lelut kasaan ilman huutoja/tappeluita,niin kerään itse...ja kyllä mies auttaa täysillä kun on kotona,mut esim just oli oli 5 päivää työmatkalla, ja normi työpäivä kestää kuitenkin iltaviiteen ja tänään on viihteellä. siinä on paljon aikaa mitä ollaan keskenämme...että näin. nyt vaan valituttaa kun on ollu raskasta viimeaikoina...

Ymmärrän kyllä hyvin että valituttaa, mutta tossa tilanteessa on vaan pakko tinkiä jostain. Ehkä teillä sitten pärjättäisiin muutama päivä vähän sotkuisemmissakin oloissa. Voisitte vaikka sopia miehen kanssa että se imuroi sunnuntaina tms. Lelut voi korjata illalla pois ja antaa muuten olla. Sun pitää ajatella myös vauvaa ja koittaa levätä niin ettei kuitenkaan ennen aikojaan tulisi ulos, eikä heittäytyä marttyyriksi joka väkipakolla raataa ilman apua. Palkatkaa vaikka siivooja hetkeksi aikaa ellei muuten onnistu.

Yhteistyössä