Mä oon ihan järkyttynyt :O (ei ihan herkille, koira-asiaa)

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Isäntä kertoi että hänellä on töissä joku heppu mikä koirien kanssa pelailee paljonkin, on koko ikänsä pelannut. Kouluttanut joistain ongelmatapauksista kunnon kansalaisia yms.

Tämä heppu oli sanonut että suojelukoulutuksessa (jossain täällä Satakunnassa, ei sanonut tarkemmin) on tosi kovat käytännöt. Koiria kohdellaan päin h*vettiä, sähköiskuja pannasta ja sähköiskuja urosten sukukalleuksille yms.

Mä olen tosi... järkyttynyt. Voiko tommosta tapahtua ihan jossain virallisen tahon suojelukoulutuksessa, yhdistyksen tms. järjestämässä toiminnassa, vai onkohan noi jotain yksittäisiä pipipäitä mitkä ovat lyöneet sairaat mielensä ja ajatuksensa yksiin??
Kamalalta kuulostaa. Saa ukko urkkia vähän lisää... Jos se heppu vaikka äityisi kertomaan tarkemmin että missä tommosta tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja huh!!:
Ottakaa ihmeessä selvää onko noissa jutuissa mitään perää!! Ja vaikka vain epäilisitte moista, tehkää tutkintapyyntö poliisille.

Sanoin miehelle että koittaa kysellä tarkemmin. Ei se heppu ollut oikein halukas kertomaan. Mutta jos toi ukko vaikka vähän pissais sitä heppua linssiin ja sanois että se on kauheen kiinnostunut suojelukoulutuksesta... :whistle:

Kun ei voi tehdä mitään ellei tiedä missä tommosta tapahtuu ja keiden toimesta. Voi vaan kauhistella :o :'(

No eihän noin saa tehdä. :( Korjatkaa joku, jos oon väärässä, mutta kyllä mulla on semmonen käsitys, että noita sähkövehkeitä ei edes suomessa sais käyttää. Ja eikös tuo suojelutoimintakin ole lähinnä harrastuspohjaista, millanen ihminen ihan harrastuksekseen pahoinpitelee eläimiä!?

juu samanlaisia tarinoita kuullut olen, sekä myöskin kovissa koirapiireissä tapana ennen pk-koetta viedä koira ns. kopin taa ja pieksää nöyräks..

tarinoita, joita toiset uskoo ja toiset ei, mut ite erosin eräästä "koirakerhosta" tuollaisten kusipäiden takia ja koirana oli pk colli, jonka kanssa harrastettiin vaikka ja mitä

Alkuperäinen kirjoittaja Totoro:
No eihän noin saa tehdä. :( Korjatkaa joku, jos oon väärässä, mutta kyllä mulla on semmonen käsitys, että noita sähkövehkeitä ei edes suomessa sais käyttää. Ja eikös tuo suojelutoimintakin ole lähinnä harrastuspohjaista, millanen ihminen ihan harrastuksekseen pahoinpitelee eläimiä!?

Poliisit kaiketi saa jossain rajakoirien koulutuksessa? :/ Percstä. Mutta mä käsitin tästä kyllä ettei mitkään poliisit suinkaan kyseessä, vaan vitipäiset harrastelijat...

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
juu samanlaisia tarinoita kuullut olen, sekä myöskin kovissa koirapiireissä tapana ennen pk-koetta viedä koira ns. kopin taa ja pieksää nöyräks..

tarinoita, joita toiset uskoo ja toiset ei, mut ite erosin eräästä "koirakerhosta" tuollaisten kusipäiden takia ja koirana oli pk colli, jonka kanssa harrastettiin vaikka ja mitä

:( Mä tiedän sen verran että tässä oman seuran kentällä tota ei tapahdu, koska vietän itse siellä niin paljon aikaa. Mutta eipä siellä suojelukoulutustakaan näy, pk-väkeä kylläkin muissa puuhissa.

Vaan kaipa tommoset toteutetaan jossain metsän keskellä katseilta piilossa :( Tommosille idiooteille kyllä sois laitettavan sähköpantaa omille kulkusillensa |O

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
On asoita joihin ei kannata sivullisten puuttua, jos ei asiasta ymmärrä.

Eihän tässä ole ymmärtämisestä kyse. Vaan ihan eläinsuojelulaista.

No,joskus,jossain tapauksissa se sähköisku toimii paremmin kuin vuosia kestävä jankkaus.

Ja aina ei ole kyse eläinrääkkäyksestä vaan ihan siitä että koirasta saadaan jälleen kerran yhteiskuntakepoinen. Esim. karkaavan koiran tapauksessa sähköpannalla- OIKEISSA KÄSISSÄ,OIKEIN KÄYTETTYNÄ- voidaan hankkia hyvä lopputulos pienellä vaivalla.

Iso kierroksilla käyvä koira kun ei aina kuule huutoa,remmistä vetoa yms..siksi näin.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:

No,joskus,jossain tapauksissa se sähköisku toimii paremmin kuin vuosia kestävä jankkaus.

Ja aina ei ole kyse eläinrääkkäyksestä vaan ihan siitä että koirasta saadaan jälleen kerran yhteiskuntakepoinen. Esim. karkaavan koiran tapauksessa sähköpannalla- OIKEISSA KÄSISSÄ,OIKEIN KÄYTETTYNÄ- voidaan hankkia hyvä lopputulos pienellä vaivalla.

Iso kierroksilla käyvä koira kun ei aina kuule huutoa,remmistä vetoa yms..siksi näin.

Luitko sä nyt ollenkaan että MISTÄ ja millaisesta tilanteesta mä tässä puhuin? Luepas uudelleen. Puhuin toistuvasti tapahtuvasta "suojelukoulutuksesta", tällä tavoin pyritään saamaan koirasta enemmän sitä agressiivisuutta irti, kun sitä rääkätään.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:

Sähköpanta on minun mielestäni hyvin arveluttava kapine, kaikesta huolimatta. Mutta mites sitten tuo, että isketään sähkäreitä kulkusille? Onko sekin vaan joku juttu, jota me tietämättömät harrastelijat ei vaan ymmärretä?

Kyllä tuo varmaan pitää paikkansa. Mun yks tuttu oli sotilaspoliisikoulutuksessa ja siellä kans näki aivan kauheaa koirien "koulutusta", mm. ihminen vastaan koira-taisteluita, joissa koira oli raivopäänä ihmisen kimpussa ja ihminen taisteli karatella tms. koiraa vastaan... )= Ja tuo on kuitenkin armeija, pitäis kait niiden noudattaa eläinsuojelulakia. Paskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:
Kyllä tuo varmaan pitää paikkansa. Mun yks tuttu oli sotilaspoliisikoulutuksessa ja siellä kans näki aivan kauheaa koirien "koulutusta", mm. ihminen vastaan koira-taisteluita, joissa koira oli raivopäänä ihmisen kimpussa ja ihminen taisteli karatella tms. koiraa vastaan... )= Ja tuo on kuitenkin armeija, pitäis kait niiden noudattaa eläinsuojelulakia. Paskaa.

Oiskohan kumminkin kyse ollu ihan perinteisistä suojelutreeneistä missä koira ottaa kontaktin maalimieheen. Lähtisin veikkaamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Oiskohan kumminkin kyse ollu ihan perinteisistä suojelutreeneistä missä koira ottaa kontaktin maalimieheen. Lähtisin veikkaamaan?

Älä veikkaile, kun et ollut paikalla. Tämä mies kertoi tapauksesta kyynelsilmin, vaikka raavas mies onkin.

En voi ymmärtää, miksi sellainen ihminen haluaa pitää koiria, joka ei niitä rakasta? Hakkaa vain. Sairasta.

Valitettavasti jotkut hankkittavat koiran valmiiksi huonon egonsa jatkeeksi... Usein kyseessä on mies, jolla on lähes "vitipää" kunnossa oleva dobermanni, saksanpaimenkoira tai joku näistä taistelukoiraroduista...

Joo, ja sitten ihmetellään kun nämä otukset vahingossa haukkaavat joltain kaistaleita kädestä tai naamasta... Sehän oli hyvin koulutettu eikä koskaan ennen ole purrut ketään.

Yhteistyössä