Mä oon alkoholisti.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vuosia mennyt jo selvänä. Nuorempana kova alkoholiongelma mut pääsin irti. Nyt tullut ongelmia miehen kanssa ja oon juonut jo useana päivänä. Töihin olen kyllä mennyt ja juonut vasta illalla kun lapset nukkuneet mutta silti. Olo on kamala. Puoliso on työmatkalla. Tiedän etten jatka tätä kun mies tulee kotiin, tunnen itseni. Mutta ikävä huomata että kun tilaisuus tulee niin ratkean vieläkin. Aiemminkin ollut ongelmia mutta olen selvinnyt niistä ilman viinaa. Nyt kamala, kamala morkkis enkä tiedä miten tästä selviä. :( :( Että on ihmismieli heikko.

No, hei, joskus saa juoda:), ei se mitään pahaa ole. Ongelmille vaan pahaa juoda siks kun, se vaan pahentaa mieltä, paitsi jos elämässä paljon stressiä, niin ei muuta kun pää tyhjäksi ja biilettämään johonkin kaupungille, purkkamaan pahaa energia:)

Olen ollut vuosia absolutisti kun mopo aikanaan lähti niin kovasti kädestä ja mies ei voi sietää juomista. Eikä luota että menen baariin esimerkiksi vaan tanssimaan. En siis käy missään tällaisissa paikoissa. Ja nyt sit repesi.. :(

Joo, en tiiä mitä muuta sanois kuin että ajattele lapsiasi ja läheisiäsi. Jos et ittestäsi välitä niin välitä edes läheisistäsi ja mene hoitoon. Ajoissa. Mä menetin tänä vuonna äitini, alkoholismi oli osasyynä. Kännissä sille tapahtui hirvee onnettomuus ja niin siinä sitten kävi.... En enää ikinä näe häntä. Ja kukaan joka ei ole sitä kokenut, ei voi tietää, miltä tuntuu kun oma läheinen juo ja juo ja juo, se vaan lisääntyy ja lisääntyy, ihminen kärsii, kaikki muutkin kärsivät, yrittävät auttaa, mutta apu ei kiinnosta.

No joo en ala mitään saarnaamaan tän enempää. Sanon vain, että mä toivon, ettei kukaa njoudu kokemaan samaa kohtaloa kuin mun äitini. Enkä halua kenellekään myöskään alkoholistin läheisen osaa. Se on helvetti. Hae apua ennenkuin käy huonosti.

[QUOTE="vieras";24914484]Tiedän etten jatka tätä kun mies tulee kotiin, tunnen itseni. [/QUOTE]

Kykenet siis lopettamaan tarpeen vaatiessa. Olet hoitanut lapset ja työsi. Morkkis repsahduksesta on varmasti valtaisa, mutta mielestäni asiat eivät ole vielä mitenkään hullusti. Tolkuttomaan räkäkänniin et luultavamminkaan ole itseäsi juonut, sillä töihin olet aamulla päässyt. Onko tämä ensimmäinen kerta sitten nuoruusvuosien, kun ratkesit? Kuulostaa ettet ole nauttinut juomisesta? Ja koet tilanteen ongelmana. Sinulla on siis hyvä motivaatio jättää alkoholi uudelleen. Kyllä asiat järjestyvät, et ole vielä millään tavalla syvällä suossa :hug:

Kävin saunassa tässä välissä. Juu, siis räkäkänniä en yhtenäkään iltana ole vetänyt mutta kuitenkin sillä tavalla että seuraavana aamuna on ollut hieman heikohko olo. :( Kyllähän minä sillä hetkellä olen ehkä nauttinutkin kun olen pieneen nousuun päässyt mutta sitten onkin ollut olo jotain niin järkyttävää ( henkisellä tasolla ) ettei mitään käsitystä. Ja silti taas illalla olen korkannut.. :( Kiitos vastauksista! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvä luoja.;24914789:
Älä nyt hyvä ihminen ainakaan tältä naiselta ota neuvoja vastaan. :D

Ja muuten Savanna, voisitko kertoa millä tavalla se juominen viihteellä auttaa ongelmiin sen enempää kuin kotonakaan?

Onko kotona parempi juoda ongelmiin yksin? Jos mulla stressaava elämää, mä päästään höyryt ulkona;)

Ootko tehny esim. AUDIT testiä netissä? Ehkä sulla on vaan vaihe jolloin juot hieman enemmän. Kuuntelepa noita 70 vuotiaita, ovat juopotelleet nuorena enemmän ja vähemmän, ja vähentäneet sitten kun tulee sairautta ja ikää liikaa. Ei kaikki oo alkoholisteja jotka ottaa hieman useemmin tai enemmän! TOKI kannattaa miettiä suhdetta alkoholiin, ja tarvittaessa vähentää jos siltä tuntuu. Ehkä sinäkin löytäisit helpotusta murheisiisi jollain terveellisemmällä tavalla?? Vaikka liikuntaa tms.