Mä olen varmaan joidenkin mielestä kamala äiti koska...

Alkuperäinen kirjoittaja ei onnistu:
Alkuperäinen kirjoittaja nojaa:
Tässäpä klassinen "totta toinen puoli" -tapaus. Koko aloitusta ei olisi tehty, jollei ap tietäisi sydämessään että toi on vähän liikaa, oli kertaluonteinen tapaus tai ei. Sitä tosiasiaa ei poista mikää määrä hahahahaha-hymiöitä.

Tuota olen koko ajan jankannut että taitaa kuitenkin olla vähän huono omatunto kun pitää moisia mietiskellä.
Kelläpäs ei olisi tuossa tilanteessa.
Että ihan hyvä äiti kun moisia miettii:)

No mulla ei kuitenkaan ole huono omatunto, uskokaa te mitä tahdotte. Kyllä mun pitää lähinnä olla iloinen likan puolesta, kun hänellä on niitä välittäviäkin sukulaisia. Kun toista mummuaan likka ei edes tunne...

kerrot näin: täti halusi ensin yhdeksi mutta nyt haluaa toiseksikin viikonlopuksi, isänsä näkee likkaa yhtä vähän kuin sinä, näet likkaa jos tarvii jne. Kyllä tuo aikuisten valinnoilta kuullostaa..
Lapsi oppii jo pienenä miellyttämään vanhempia, jos hän huomaa, että äiti tulee tyytyvöiseksi kun lapsi toivoo yökylään sukulaisille, niin hän sitä pyytää..

Kun itse opiskelin korkeakoulututkintoa yh:na, lapsi oli välillä lauantait mummolassa. Isällään n. kerran kuussa koko viikonlopun. Yhtään enempää en minä olisi halunnut olla erossa. Teet mitä parhaaksi näet, mutta kyllä lapsen olisi mukavaa olla äidinkin kanssa välillä ja viettä ihan "luppoaikaa". Onko teillä yhteistä harrastusta? Meillä oli uinti 2x viikossa ja leffailta kerran viikossa. Sopi opiskelijan kukkarolle ja oli ihania.
Nyt mun pieni on jo 13v ja ollaan edelleen tosi läheisiä. Käydään melkein joka ilta uimassa tai lenkillä yhdessä, siinä tulee juteltua kaikkea : )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras vintiö:
kerrot näin: täti halusi ensin yhdeksi mutta nyt haluaa toiseksikin viikonlopuksi, isänsä näkee likkaa yhtä vähän kuin sinä, näet likkaa jos tarvii jne. Kyllä tuo aikuisten valinnoilta kuullostaa..
Lapsi oppii jo pienenä miellyttämään vanhempia, jos hän huomaa, että äiti tulee tyytyvöiseksi kun lapsi toivoo yökylään sukulaisille, niin hän sitä pyytää..

Luepa vähän tarkemmin ennenkuin alat syyttelemään mistään :whistle:

vieras vintiö kirjoitti oikein asiaa! Noin tuleekin läheiset välit, yhdessä olossa, harrastaessa, 'luppoaikaa' viettäessä.
Itsellä kuopus 13v poika ja on kyllä läheiset ja hyvät välit. puheella, omalla esimerkillä on pärjännyt ja yh:na olen ollut.

Kun meidän kaksi vanhinta oli alle kouluikäisiä ja itse opiskelin ja tein iltatöitä, olivat tytöt päivät hoidossa ja aika usein myös yökylässä, myös kokonaisia viikonloppuja. Olin itse vähän päälle parikymppinen ja paljon energisempi kuin nyt. Olin silloin täsmälleen samaa mieltä Scarlettin kanssa tästä yökyläilyasiasta. Mielestäni lapset viihtyivät hienosti, itse sain levätä ja isovanhemmat ynnä sisareni saivat olla osa lasten arkea.

Nyt olen yli kolmenkymmenen ja päivätyössä, vanhemmat tytöt ovat jo koulussa ja nuorimmainen reilun vuoden. Yökyläilyä harrastetaan erittäin satunnaisesti - ehkä noin kerran tai kahdesti puoleen vuoteen. Isommat käyvät satunnaisesti kavereittensa luona yökylässä ja leireillä. Jos vierailemme esim. sisareni luona, teemme sen perheenä.

Näin jälkikäteen ajatellen lapseni olivat tuolloin kovin pieniä päättämään, mitä he haluavat ja jaksavat tehdä. Pidin heitä paljon isompina ja itsenäisempinä kuin mitä he todellisuudessa olivat. Kun nyt katson vaikka kaverin nelivuotiasta, hän vaikuttaa minusta vielä ihan vauvalta, vaikka omat tuntui sen ikäisenä jo tosi itsenäisiltä.

En väitä, että olisin nyt jotenkin enemmän oikeassa kuin silloin olin. Tai että ymmärtäisin jotenkin paremmin lapsia kuin Scarlett. Mutta näkökulma tähän(kin ) asiaan muuttuu varmasti sitä mukaa kun omat lapset kasvavat ja perheen tilanne muuttuu.

Koululaiset osaavat myös ilmaista tunteensa ihan eri tavoin kuin päiväkoti-ikäiset. Meidän 8-vuotias kysyi viime sunnuntai-aamupäivänä, että "eihän tänään olla menossa minnekään?", vakka juuri edellisenä päivänä oli onnesta soikeana menossa mummin luo yöksi ja ukin kanssa kalaan - eikä siis ollut poissa kotoa kuin yhden illan ja yön.

Lopputulemani on se, että uskon, että Scarlett tietää, mikä hänen lapselleen on parasta. Toisaalta hänen oma mielipiteensäkin asiasta saattaa muuttua ajan myötä. Esimerkiksi minun on vaikea kuvitella, että enää antaisin esimerkiksi neljävuotiaan olla useita viikonloppuja yökylässä, vaikka silloin se tuntui hyvältä ja oikealta.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Minä en tajua sitä,että jos esim. lapsi on jo sen verran iso (kuten ap:lla) että itse haluaa mennä yökylään ja nauttii siitä.Niin mikä siinä on niin kamalaa?

En mäkään.
Miksei yölylässä saisi käydä ja varsinkin kun ne nyt sattuvat olemaan vain kolme peräkkästä viikonloppua.
En tajua en.
Onko vain yksi tapa olla äiti.

per ketju? Ja onnea vaan niille jotka kokee 4veen tietävän mikä on hänelle parasta! Ja vielä se, että onnee niille äideille joiden lapset valitsee jonkun tädin äidin edelle..

Yhteistyössä