Mä olen raha-asioiden kanssa ihan yksin,miestä ei kiinnosta ollenkaan. Lainaa kyllä ottamassa,mut ei sit maksas takas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mä teen

Vieras
otettiin lainaa, vähän, mutta kuitenkin. Mies oli että joo se saadaan maksettua hyvin takaisin kun pääsi nyt töihinkin. Nyt sit kun lyhennyksien aika on niin rahaa ei sit olekkaan siihen.
Mitä veetä mä teen, mulla ei ole rahaa olen kht lapsen kanssa ja tuloton sit sen mukaiset.
Neuvottelin tästä lainasta miehen kanssa monta kertaa ja tein laskelmia ja kaikki olo ok.

Oikeesti mua niin vituttaa. Miks se haluaa tuhota tietonsa ja samalla mun

Mä annan joka pennin itseltni lainaan,mut se ei riitä

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen;28537433:
otettiin lainaa, vähän, mutta kuitenkin. Mies oli että joo se saadaan maksettua hyvin takaisin kun pääsi nyt töihinkin. Nyt sit kun lyhennyksien aika on niin rahaa ei sit olekkaan siihen.
Mitä veetä mä teen, mulla ei ole rahaa olen kht lapsen kanssa ja tuloton sit sen mukaiset.
Neuvottelin tästä lainasta miehen kanssa monta kertaa ja tein laskelmia ja kaikki olo ok.

Oikeesti mua niin vituttaa. Miks se haluaa tuhota tietonsa ja samalla mun

Mä annan joka pennin itseltni lainaan,mut se ei riitä

Lainanotto ja nosto on mukavaa siihen saakka, kunnes lyhennykset ja korot alkavat juosta. Velka on veli otettaessa, veljenpoika maksaessa.

Miehesi ei sitten haluakaan käyttää tulojaan takaisinmaksuun, siinähän jää vähemmän käyttörahaa...

Ei ku ei kuulemma ole kunmenee niin moneen muuhun paikkaan. Mä en käsitä tuota logiikkaa,jättää mielummin lainanlyhennyksen tuonnemmaksi tai maksamatta kun on jotain muuta muka tärkeämpää. No onhan ne omat menot tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen;28537478:
Mies on töissä ja mä olen lapsen kanssa kotona. Kuule sinne töihin ei ihan noin vain mennä jos ilmoittanu olevansa pois tietyn ajan. Et sit ole moista kuullut.

mun palkka on niin pieni,että ei siitäkään makseta lainan lyhnnystä kun ajattelee,että pitää maksaaa lapsen hoito ja töihin menot ja tulot.
Olen osa-aika töissä

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen;28537478:
Mies on töissä ja mä olen lapsen kanssa kotona. Kuule sinne töihin ei ihan noin vain mennä jos ilmoittanu olevansa pois tietyn ajan. Et sit ole moista kuullut.

Jos tulee ero, niin pääsee takasin töihin, tai puoliso kuolee tms. että eipä muutaku lusikat jakoon, en minä ainakaan nuon vastuuntunnotonta äijää kattelisi muutenkaan.

[QUOTE="vieras";28537497]Jos tulee ero, niin pääsee takasin töihin, tai puoliso kuolee tms. että eipä muutaku lusikat jakoon, en minä ainakaan nuon vastuuntunnotonta äijää kattelisi muutenkaan.[/QUOTE]

Ja pienillä tuloilla ei ole hoitomaksuja ja saa asumistukea.

Jos tuosta ollut mitään merkkiä ennakkoon niin miksi olet ottanut lainaa tuollaisen miehen kanssa? Mulla repeäis tyystin hermo, jos raha-asiat hoidettais jotenkin salamyhkäisesti.

Tämä on meidän eka laina ja tähän mennessä on hoitanut raha-asiansa niin hyvin kun vain mahdollista on ollut.
Nyt kun pääsi vakituiseen työihön niin alkoi puhua lainan ototsta. Meillä peritty talo ja siihen remonttilaina on otettu. Eipä tosiaan käynyt mielessäkään,että jättäisi nyt lainaa maksamatta.

[QUOTE="vieras";28537505]Ja pienillä tuloilla ei ole hoitomaksuja ja saa asumistukea.[/QUOTE]

Unohdat nyt,että miheen tulot otetaan myös huomioon joten ei saa tukea mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen;28537509:
Tämä on meidän eka laina ja tähän mennessä on hoitanut raha-asiansa niin hyvin kun vain mahdollista on ollut.
Nyt kun pääsi vakituiseen työihön niin alkoi puhua lainan ototsta. Meillä peritty talo ja siihen remonttilaina on otettu. Eipä tosiaan käynyt mielessäkään,että jättäisi nyt lainaa maksamatta.

Eikö hän tajua, mitä siitä seuraa, jos lainat pankille jättää pystyyn?

[QUOTE="sasa";28537519]Eikö hän tajua, mitä siitä seuraa, jos lainat pankille jättää pystyyn?[/QUOTE]

Kai sen on pakko tajuta kun kerroin. Hän vaan hymyilee ja sannoo,et hoida sä,sähän lainan olet ottanut ja halunnut. Vaikka tuo halu tuli kyllä enemmän miehen puolelta vaikka yhdessä sitä ollaan mietitty.
Mut kyllä meillä on molemmilla lainapapereissa nimet eli laina on myös hänen.

[QUOTE="sasa";28537528]Mitä olet valmis tekemään luottotietojesi säilymisen eteen? Ne ovat erittäin tärkeitä elämässä. Tärkeämpiä kuin hulttio puoliso.[/QUOTE]

Mä en voi käsittää,et mitä on tapahtunut. Aina ollut kunnollinen ja ok mies, ei valittamista. Mikä nyt on tullu. Epäilin jo kaikkea mahdollista ,et olisi jotain pelivelkoja ( en ole kuullut kyllä että edes pelaisi), olisi toinen nainen mihin rahat menee tjms. Mutta ei ainakaan tunnusta mitään sellaista ja kotona se on kuitenkin ja remppaa taloa. Toimii ihan kuin ennenkin,mutta tuosta rahasta kitsastelee ja sanoo,että ei omaa osaansa maksa.
Ensimmäinen lyhennys tulee kesäkuun alussa

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen;28537569:
Mä en voi käsittää,et mitä on tapahtunut. Aina ollut kunnollinen ja ok mies, ei valittamista. Mikä nyt on tullu. Epäilin jo kaikkea mahdollista ,et olisi jotain pelivelkoja ( en ole kuullut kyllä että edes pelaisi), olisi toinen nainen mihin rahat menee tjms. Mutta ei ainakaan tunnusta mitään sellaista ja kotona se on kuitenkin ja remppaa taloa. Toimii ihan kuin ennenkin,mutta tuosta rahasta kitsastelee ja sanoo,että ei omaa osaansa maksa.
Ensimmäinen lyhennys tulee kesäkuun alussa

No sanoppa miehelle että remppaa pois vaan, pankki saa siitä sitten paremman hinnan ja voi sillekin jäädä jokin roponen siitä perintötalosta. Pankki ei kauaa saataviaan odottele, kun kerran omaisuutta on.

[QUOTE="vieras";28537571]No ei todellakaan oteta kun eroat ja muutat omillesi ja käyt töissä.[/QUOTE]

Joo vastasin väärin, katsoin väärin tuon sinun vastaus kohdan.

Tosin tuokaan ei ihan äkkiä käy ja lainan lyhennys on jo keksäkuun alussa. Onko noin,että pääsee töihin noin vai heti jos eroaa vai menekö siihenkin joku varoaika, koska onhanminulle palkattu sijainen siki aikaa kun olen imoittanut olevani poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen;28537546:
Kai sen on pakko tajuta kun kerroin. Hän vaan hymyilee ja sannoo,et hoida sä,sähän lainan olet ottanut ja halunnut. Vaikka tuo halu tuli kyllä enemmän miehen puolelta vaikka yhdessä sitä ollaan mietitty.
Mut kyllä meillä on molemmilla lainapapereissa nimet eli laina on myös hänen.

Eli sen lisäksi että on idiootti, on lisäksi tyhmä.

Pelasta nopeasti mitä pelastettavissa on. Olette yhteisvastuullisesti ottaneet lainan ja yksinään et pysty sitä hoitamaan. Mene pankkiin heti tänään ja kerro missä mennään. Luottotietoja ei idiootin takia kannata nuorella iällä menettää. Ala järjestelemään asiaa _heti_nyt_tänään.

Tarvittaessa vaikka ero ja ositus.

[QUOTE="vieras";28537590]No sanoppa miehelle että remppaa pois vaan, pankki saa siitä sitten paremman hinnan ja voi sillekin jäädä jokin roponen siitä perintötalosta. Pankki ei kauaa saataviaan odottele, kun kerran omaisuutta on.[/QUOTE]

Ottaako pankki talon jos se ei ole lainan vakuutena? Ja kuinka nopeasti. Talo on minun

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen;28537592:
Joo vastasin väärin, katsoin väärin tuon sinun vastaus kohdan.

Tosin tuokaan ei ihan äkkiä käy ja lainan lyhennys on jo keksäkuun alussa. Onko noin,että pääsee töihin noin vai heti jos eroaa vai menekö siihenkin joku varoaika, koska onhanminulle palkattu sijainen siki aikaa kun olen imoittanut olevani poissa.

Katto kelan sivuilta, kyllä se siellä kerrotaan, kysy kelasta ellet löydä.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mä teen;28537606:
Ottaako pankki talon jos se ei ole lainan vakuutena? Ja kuinka nopeasti. Talo on minun

Pankki vie saatavansa ulosottoon ja ellei sulla ole rahaa maksaa, talo ulosmitataan ja saat sitten jäävän osuuden rahoista ittelles. Sitä ennen tosin sulta menee luottotiedot ja sen jälkeen et saa edes vuokra-asuntoa. Lainan maksu jää sinulle, jos miehellä ei ole omaisuutta tai sitten sitä ulosmitataan hänen palkastaan. Pankki ottaa sen lainan takasin kyllä, tavalla tai toisella.

Yhteistyössä