Mä olen pulassa auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mä teen

Vieras
Auttakaas nyt tietämätöntä?!?
Viikkoja on nyt 19+3 ja lääkärissä kävin tänään sen takia etten enään pysty tekemään töitä kovien maha ja selkä kipujen kanssa(toivoin että olisi kirjoittanut pidempi aikaista saikkua että voisin hakea kelalta sairaspäivärahaa) ja vielä tällä hetkellä olen flusassa :( lääkäri siihen vaan tokasi ettei oikein osaa auttaa kun tää ei ole sairaus kirjoitti vaan viikon saikkua flunssan takia ja sanoi onko mun mahdollista jäädä pois töistä kokonaan eli en saisi mistään enään rahaa.
Pomoni tietää siis siitä etten tule takasin töihin enään eikä ole laittanut mulle työvuroja joten ei senkään tarvii maksaa mulle sairaspäivärahaa, olen siis osaaika työläinen.Niin mitä ihmettä mä teen mistä voin saada rahallista apua enne kuin pääsen äippä lomalle ajattelin huomenna aamulla marssia kelaan ja kysyä sieltä mut en vaan tiiä mitä kysyn vai pitäisikö mun soittaa kätilöopistolle jonne siis menen sitten synnyttämään jos ne voisi sielä sitten auttaa????

Eli apua mitä mä teen

Sä meet ilmoittautumaan työkkäriin, niin saat joko ansiosidonnaista tai kelan työttömyyspäivärahaa. Saattahan se sulle ehdottaa sieltä jotain kevyempää työtäkin, mut ainakin saat jotain tuloja.

Mitä työtä teet, onko sulla mahdollisuus johonkin erityisäitiysrahaan?

Mut jos saan työttömyys päivärahaa niin eikö se tarkoita sitä että mun pitäisi irtisanoa itseni ja siinä tulee se kolmen kuukauden karenssi??
Olen kotisiivooja ja en tiedä siitä erityisrahasta mitään???
Sitä mä ihmettelen että kyllä selkä kivuista moni muukin on saanut saikkua???

Siis haet aina vaan vaikka viikko kerrallaan sairaslomaa. Niin se menee. Eihän ne koskaan kovin pitkiä kirjottele. Tai kannattaa kokeilla yksityistä. Sieltä voi saada selkävaivojen takia useita viikkoja. Ei ketään voi töihin pakottaa jos työkyvytön.

Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Siis haet aina vaan vaikka viikko kerrallaan sairaslomaa. Niin se menee. Eihän ne koskaan kovin pitkiä kirjottele. Tai kannattaa kokeilla yksityistä. Sieltä voi saada selkävaivojen takia useita viikkoja. Ei ketään voi töihin pakottaa jos työkyvytön.

mäkin jäin miettimään asiaa uudestaan ja kannatan tätä. Eivät mielellään noin "alussa" kirjoita pitkää sairaslomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut minne vien sairasloma todistuksen kun mun pomon ei tarvii maksaa mulle mitään. vienkö viikko kerralla kelaan sen paperi ????
tuskin onnistuu niin??

Kai sen pitäisi onnistua.Viikko kerrallaan mäki oon sairaslomaa hakenu ja työnantaja haki kelalta sitä saikkurahaa ja ainaki mulle päätöksiä siitä on tullu. Mut käy kelalla?

Mene toiselle lääkärille! Ei raskaus ole sairaus, sen takia et saa saikkua, mutta noi kivut on ihan eriasia! Sano lääkärille, ettet raskauden takia halua saikkua vaan kipujen takia! (joskus potilaan pitää tietää paremmin, kuin lääkärin )

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Alkuperäinen kirjoittaja almie:

mäkin jäin miettimään asiaa uudestaan ja kannatan tätä. Eivät mielellään noin "alussa" kirjoita pitkää sairaslomaa.

Juuri näin.

Heh, tuttu tilanne!
Itelle kävi just noin kuin ap:lle (silloin tilapäisesti siivosin rappuja)... Ja syy miksi en saanu saikkua oli, koska siivoan! Eli yleensä luullaan että ihmiset eivät tykkää ko ammatista ja 'tällä keinoin' yritetään livistää töistä! Itse en pystynyt kanssa edes kävelemään, koska paikat (alamaha ja selkä) tuli niin kipeäksi! Ainut mitä lääkäri sanoi oli, että 'ota lopputili, jos et voi töitäs hoitaa, ei ole minun päänvaivani'... Ihan noilla sanoin vielä!!!
Koska paikat oli 'kiinni' ja eivät pehmenneet, ni ei ollut 'fyysistä' syytä jättää saikulle! Ja toinen EI PYSTY käveleen! Että ei voi muuta sanoa kuin että voimia! Sitä tuossa tilanteessa tarvitaan!!

Yhteistyössä