Mä olen niin onnellinen... *pientä... onks tää nyt ironiaa, vai mitä lie*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Lunta tulee taivaan täydeltä ja tuulee niin että hyvä ettei lentoon lähde. No, onneksi on tuota ravintoa tullut sen verran nautittua, ettei ihan sentään tuuli lennätä.
Mutta lumi lentää ja kerää kinoksia, dyynejä ja nietoksia pitkin poikin pihaa.

Ja kun loka-auto on tulossa, niin mee sit tuonne pihaan kaivamaan sokkona, että olikohan se eka kaivo tuossa... no ei, mutta oisko tässä, no ei... aha, tässä se on.
Kakkoskaivo on sit varmaan tässä... no ei, oisko tässä? Ei... tässä ehkä? No ei perk ole. No mutta tässähän se on.

Kolmoskaivo onkin sit ihan eripaikassa... tuolla sivulla. Jahas... ensin kolataan reittiä sinne ja aletaan arpomaan. Tässä? Tässäkö? Ei... tuossa? No ei. No nyt löytyi.

Ja sitten pitää siirtää omaa autoa, että loka-auto sopii peruuttamaan pihaan kaivoille. Juu, helpommin sanottu kuin tehty. Ei voi peruuttaa... siellä on kinos. Ei voi ajaa eteenpäin, siinä on lumidyyni.
Tuohon ei voi ajaa, eikä tuohon... ainoa ns. hyvä paikka ois siinä, missä kököttää peräkärry. Siinä se auto ei ois minkään eikä kenenkään edessä eikä tiellä.

No mutta minne se peräkärry? Edessä on lunta, takana on lunta - itseasiassa koko kärry on täynnä lunta ja se on likimain hautautunut sinne lumeen.
Autoni saaa paikan väliaikaisesti ihan rappujen edestä. Mitä iloa isosta pihasta, kun autollekin on lumikinosten keskellä tilaa noin postimerkin kokoinen läntti?

Ja nyt ois kaikki valmista loka-auton saapua... paitsi että ne saamarin kaivonkannet on taas kohtalaisen lumikerrostuman alla... :kieh: :snotty:

Kyllä nyt maistuis kaupunkielämä kerrostalossa taas niin makealle...

Jotenkin tuttu tunne: maalla on mukavaa...
Mies työmatkalla, itse kipeänä, yksi lapsista kipeänä. Onneksi naapuri tuli lainaamaan traktoria auratakseen oman pihansa, nakitin sen auraamaan myös meidän :)
Niin ja onneksi mulla on nelivetoauto.

hih. kannattaa kesällä miettiä jätevesiasiat uudelleen...

meil ei oo tänä talvena viel kertaakaan kolattu. oon harjannu kulkureiteille polut ja auto näyttää liikkuvan pienessä hangessakin kun joka aaumu pihatietä sillä kurvaillaan. naapuri jo ehdotti et tulis kolaan traktorilla mut mä en tienny miks se olis pitäny kolata ku tuo auto siitä näyttää eteenpäin menevän. ja tääl on lunta se 30-50cm paitsi näköjään meidän pihatiellä.

Voidaan vaihtaa ap osia. :D Tule sä meille, niin mä tulen teille huhkimaan lumitöihin. Oikein harmittaa kun ei pääse mihinkään lumitöihin ikinä. :D Justiinsa ajattelin, että pitäis hommata oma lumilapio ja ruveta kuljettamaan sitä rattaissa, vois siistiä tuolla kaupungilla noita jälkakäytäviä ja suojateitä vähän. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Voidaan vaihtaa ap osia. :D Tule sä meille, niin mä tulen teille huhkimaan lumitöihin. Oikein harmittaa kun ei pääse mihinkään lumitöihin ikinä. :D Justiinsa ajattelin, että pitäis hommata oma lumilapio ja ruveta kuljettamaan sitä rattaissa, vois siistiä tuolla kaupungilla noita jälkakäytäviä ja suojateitä vähän. :whistle:

:D
Oishan nuo lumityöt kyllä muuten ihan mukavia, jos niitä sais rauhassa omaan tahtiin lykkiä.
Mutta kun tähän on lisättävä lapset 4,5v, melkein 3v, 1,5v ja vauva ikää 3,5vko:a, niin se ei enää olekkaan niin hauskaa, tai sanotaanko niin, että ainakaan se ei helpota asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
hih. kannattaa kesällä miettiä jätevesiasiat uudelleen...

Se tuleva laki pakottaakin miettimään - miettimään todella, sillä se ei oo mitään halpaa lystiä :/

meil on biolanin harmaavesisuodatin ja separetin biovessa. tuli maksamaan sellaisen 2000?. kannattaa miettiä tarkkaan kui paljon on valmis maksamaan siitä et vessanpöntössä on vettä. vaihtoehtoja löytyy. sen harmaavesisuodattimen voi tehdä myös imeytyskenttänä. mustavesihän se pahin ongelma on. ja tuo biovessa toimii lapasien kanssa myös. kuukausi huoltoon menee ehkä 5 min. riippuu kui paljon kakkaa. tutuilla on kolme muksua ja neljäs tulossa ja samanlainen pönttö.

Yhteistyössä