Mä olen burana-addikti :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Burana 600-800mg tuli napsittua sellaset kymmenen vuotta.
Ihmettelin tosiaa ku alko vaa useemmin ja useemmin särkee päähän ja lopult joka päivä.
Vaikka otti kaks buranaa nii särki silti.
Pari viikkoo kesti päänsärky ku päätin et nyt loppu tää maksan ja vatsan rääkkäys.

Tässähän melkein alkaa tuntea itsensä jo addiktiksi, ei tekis mieli ottaa mutta ilmankaan ei voi olla :o :D No, jospa tää helpottais. Tänään mie nimittäin en oo syöny vasta ku 2 panadolia ja 2 buranaa, se on ennätys tähän asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei voi buranaan tulla mitään riippuvuutta...
Kerropa sitten miksi niitä saa ostaa vain tietyn määrän kerrallaan apteekista? Ja vähänkin vahvemmat ovat reseptitavaraa ja kulutusta valvotaan tiukasti? Huvin vuoksi varmaankin...

Buranaa ja Panadolia saa apteekista suunnilleen ämpärillä kantaa jos sitä on reseptiin sen verran määrätty. Eri asia on just nää Tramalit joista reseptikin jää apteekkiin..
Vaan kokeilepa huvin vuoksi uusia resepti ennekuin entinen annos on loppuunkäytetty ja kipaise sen kanssa apteekkiin... Pienenpuoleisen ämpärillisen saat...

No en osaa sanoo kuinka kauan noit pitää napsii.
Mulla hedarit ja migreenit johtu erittäin huonosta näöstä mitä optikot ei osannu kattoo piilokarsastuksen ja rankan hajataiton takia.
Sitte ku sai rillit nii ei auttan ku oli jo tullu särkylääkepäänsärky, buranapaketis muistaakseni lukeeki et saattaa aiheuttaa päänsärkyy.

mä tiedän tuon kivun. perjantaina poistettiin viisuri. Kipu on oikeasti ihan kamala. Minulla vielä seuraava vuorokausi siitä vuosi verta. Siinä vaiheessa ei pahemmin miettinyt saako tämän särkylääkkeen ottaa vai ei. Tärkein oli se että olo hiukan helpottaa.

mä tiedän tuon kivun. perjantaina poistettiin viisuri. Kipu on oikeasti ihan kamala. Minulla vielä seuraava vuorokausi siitä vuosi verta. Siinä vaiheessa ei pahemmin miettinyt saako tämän särkylääkkeen ottaa vai ei. Tärkein oli se että olo hiukan helpottaa.

Hitto aamen! Mä kestän nää päivät, on tekemistä ja siedettävä olo mutta auta armias ku tulee yö.. lakanoita en vaihda ennenku tää on ohi, muuten sais vaihtaa koko ajan. Pyörit pimeässä kun särkee niin paljon ja tuskanhikeä pukkaa niin ettei tosikaan, itkua saa niellä ja yrittää sinnitellä. Men tykkää näistä mun öistä ollenkaan :snotty:

Mulla hedarit ja migreenit johtu erittäin huonosta näöstä mitä optikot ei osannu kattoo piilokarsastuksen ja rankan hajataiton takia.
Sitte ku sai rillit nii ei auttan ku oli jo tullu särkylääkepäänsärky, buranapaketis muistaakseni lukeeki et saattaa aiheuttaa päänsärkyy.

Mulla on käyty kaikki mahdolliset ja mahdottomat lääkkeet läpi mun päänsärkyihin, se ei oo migreeniä eikä se helpota millään lääkkeillä. Sillon ku sitä yritettiin lääkkeillä helpottaa, niin voin sanoa että olin lääkekoukussa. Mä sain niin levottomia pillereitä ettei mitään rajaa, et muutama burana tähän särkyyn mihin ne oikeasti jeesaa on aika vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Kerropa sitten miksi niitä saa ostaa vain tietyn määrän kerrallaan apteekista? Ja vähänkin vahvemmat ovat reseptitavaraa ja kulutusta valvotaan tiukasti? Huvin vuoksi varmaankin...

Buranaa ja Panadolia saa apteekista suunnilleen ämpärillä kantaa jos sitä on reseptiin sen verran määrätty. Eri asia on just nää Tramalit joista reseptikin jää apteekkiin..
Vaan kokeilepa huvin vuoksi uusia resepti ennekuin entinen annos on loppuunkäytetty ja kipaise sen kanssa apteekkiin... Pienenpuoleisen ämpärillisen saat...

Joo tiedän tuon kyllä. Sitä vain tarkoitin että yleensäkin Buranaa ja Panadolia saa helposti isoja määriä. Verrattuna näihin vahvempiin ku esim. Tramal jne..

Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksensa ja huonot vaikutukset pitemmässä juoksussa. Aina täytyy miettiä hyötyjen ja haittojen suhde. Mä oon joutunut lääkkeitä syömään yli 10 vuotta, välillä enemmän, välillä vähemmän. Eikä oo lääkärit pahemmin kyseenalaistanut sitä että tarviinko mä lääkettä vai en, oisko parempi olla kipee ku ottaa burana tms. Hoitamattomalla kivulla on myös pahat seuraukset..

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:

Mulla on käyty kaikki mahdolliset ja mahdottomat lääkkeet läpi mun päänsärkyihin, se ei oo migreeniä eikä se helpota millään lääkkeillä. Sillon ku sitä yritettiin lääkkeillä helpottaa, niin voin sanoa että olin lääkekoukussa. Mä sain niin levottomia pillereitä ettei mitään rajaa, et muutama burana tähän särkyyn mihin ne oikeasti jeesaa on aika vähän.

Niin no muutama, mutta kun joku kysyi että voiko tulla riippuvuus, ja mä vastasin että joo.

En oo itteeni psyykannu mihinkää, vetän vaa buranaa ku on särken päähän. Ja sit ku se alko olee koko ajan ja sit niit meni ku riisimuroi ni paiskasin ne hevon kuusee. Kyl siin oli jos jonki aikaa päänsärkyy.
Ja ihan samaa asiaa voi tapella sitten siitä kahvistakin, tai vaikka teestä.

En oo itteeni psyykannu mihinkää, vetän vaa buranaa ku on särken päähän. Ja sit ku se alko olee koko ajan ja sit niit meni ku riisimuroi ni paiskasin ne hevon kuusee. Kyl siin oli jos jonki aikaa päänsärkyy.
Ja ihan samaa asiaa voi tapella sitten siitä kahvistakin, tai vaikka teestä.

Totta tämäkin puoli, ei tartte tapella :D

Mun äidiltä on kielletty burana ja kaikki vastaavat. Joutui syömään aikoinaan niitä niin paljon kipuun, että maksa piiputti ja sano viittä vaille poks. Eikä es syöny muuta kun ohjeistettuja määriä.

Ja niissä on sisäisen verenvuodon riskikin jos syö hirveesti. Älkää leikkikö.

Alkuperäinen kirjoittaja Mun:
Mun äidiltä on kielletty burana ja kaikki vastaavat. Joutui syömään aikoinaan niitä niin paljon kipuun, että maksa piiputti ja sano viittä vaille poks. Eikä es syöny muuta kun ohjeistettuja määriä.

Ja niissä on sisäisen verenvuodon riskikin jos syö hirveesti. Älkää leikkikö.

Ei pidä leikkiäkään, mutta nyt minen voi muuta. Ylihuomiseen näin.

Tramalit sun muut asia erikseen, mitä ne alunperin yritti mulle antaa näihin särkyihin.. sellasia ei kiitos mulle.

Ei tramaleihinkaan jää koukkuun kun ei halua jäädä. Varsinkaan jos niitä ei tarvitse kuukausikaupalla syödä.

Ei tramaleihinkaan jää koukkuun kun ei halua jäädä. Varsinkaan jos niitä ei tarvitse kuukausikaupalla syödä.

Ei, mutta ne on eri asia ku buranat ja nää. Tramalit mä lasken jo sinne vahvempien puolelle, sellasiin joita mä en enää halua syödä.

Eli siis se että tramaleihin ei jää "koukkuun" ei ole tosi väittämä. Sopivasti kun niitäkin syö niin varmaan voi jäädä koukkuun.

Tramalit sun muut asia erikseen, mitä ne alunperin yritti mulle antaa näihin särkyihin.. sellasia ei kiitos mulle.

Tramalit helposti aiheuttaa henkistä ja fyysistä riippuvuutta. Ovat opiaattijohdannaisia ja sen sarjan lääkkeitä ettei ihan pikku kipuun edes määrätä. Hieman eri sarjassa kuin burana. Eikä se koukkuun jääminenkään ole halusta kiinni.

Se on se maksa. Ei se kestä liikaa.
On siinä muutakin.. Ja lähes mihin tahansa särkylääkkeeseen voi tulla riippuvuus. Joku jo mainitsikin ns. särkylääkepäänsäryn joka sitten jo on oire riippuvuudesta.

öö, ne rajotukset tuli muutama vuosi takaperin sen takia kun ihmiset veti viinaa ja särkylääkkeitä sekaisin itsaritarkoituksessa. ne rajoitukset sitten laitettiin joihinkin lääkkeisiin niin, että saa vahingoitettua itseään mutta ei tapettua. tuo oli se perimmäinen syy minkä takia käsikauppasärkylääkkeiden myynti on tänä päivänä rajoitettua. ja tuo on apteekista kerrottu kanta tuota asiaa kysyttäessä.

öö, ne rajotukset tuli muutama vuosi takaperin sen takia kun ihmiset veti viinaa ja särkylääkkeitä sekaisin itsaritarkoituksessa. ne rajoitukset sitten laitettiin joihinkin lääkkeisiin niin, että saa vahingoitettua itseään mutta ei tapettua. tuo oli se perimmäinen syy minkä takia käsikauppasärkylääkkeiden myynti on tänä päivänä rajoitettua. ja tuo on apteekista kerrottu kanta tuota asiaa kysyttäessä.

Aijaa, minen tiennytkään. Mutta mä nyt yleensä pärjäänkin vuoden yhdellä paketilla buranaa tms :D

Alkuperäinen kirjoittaja miz:
:D hihi ... voi voi raukkaparka burana addiktia.. :D
Mut oikeesti.. kannattaisko käydä pyytämässä jotain vahvempaa lääkettä?
Se että kärsit ilmeisen kovasta hermokivusta ei ole järkevää. Kipu voi "jäädä päälle". :/

Mie meen sillon keskiviikkona ottaa tikit pois, niin katsotaan sitten se tilanne.

Ylihuomenna?
Ei noita vahvempiakaan lääkkeitä kannata pelätä. Toki mm. tramaliin voi tulla riippuvuus, mutta ei se tule lääkärin ohjeen mukaan käytettynä ja kun lopettaa ne vähentäen ei pitäisi tulla mitään oireita.
Parempi se on syödä vahvempia kipulääkkeitä viikko kaks kun joutua kuukauden päästä luovuttamaan kivun edessä ja syödä sitten vahvoja lääkkeitä pitkään. Kipu voi jopa jäädä pysyväksi.
Hermokivusta mulla ihan omakohtaisia ikäviä kokemuksia.. :snotty:

:D hihi ... voi voi raukkaparka burana addiktia.. :D
Mut oikeesti.. kannattaisko käydä pyytämässä jotain vahvempaa lääkettä?
Se että kärsit ilmeisen kovasta hermokivusta ei ole järkevää. Kipu voi "jäädä päälle". :/

Mie meen sillon keskiviikkona ottaa tikit pois, niin katsotaan sitten se tilanne.

Ylihuomenna?
Ei noita vahvempiakaan lääkkeitä kannata pelätä. Toki mm. tramaliin voi tulla riippuvuus, mutta ei se tule lääkärin ohjeen mukaan käytettynä ja kun lopettaa ne vähentäen ei pitäisi tulla mitään oireita.
Parempi se on syödä vahvempia kipulääkkeitä viikko kaks kun joutua kuukauden päästä luovuttamaan kivun edessä ja syödä sitten vahvoja lääkkeitä pitkään. Kipu voi jopa jäädä pysyväksi.
Hermokivusta mulla ihan omakohtaisia ikäviä kokemuksia.. :snotty:

Tähän täys peesi!

Mulla on kans omakohtaista kokemusta hermovauriokivusta. Ei oo hauskaa ei, ei siitä pääse eroon millään.. Mulle ei oo passannu Tramalit eikä Panacodit joten kovaa kipua kun on joutunut hoitamaan liian hepposilla lääkkeillä niin tässäpä sitten lopputulos. Nyt sitten kärvistellään joka päivä.. :/

Yhteistyössä