Mä olen aivan kauhea äiti, mutta nyt kun teini ei ole kotona, mä aion heittää kaikki sen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ni kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no en menis heittämään enkä heitä vaikka tytöllä saumat ratkeilee ja on osas reikiä :o ei se nyt stn tarkoita et joku resupekka on.eiköhän ne ite jo tuos iäs päätä mitä päällensä laittaa ja mitä haittaa joku purkautunu sauma jos ei nuorta itteensä häiri .ja kaapissa on miljoona reiätöntä paitaa mut kummasti ne lempparit vetää päällensä korjattuna tai ei

Aha. Just. Eli kulkekoon tän yh-äidin lapsi sitten reikäisissä vaatteissa kun eihän se mitään haittaa!
Ja sen verran köyhä ja kyvytön äiti olen, ettei meillä ole saumuria eikä ompelukonetta. Jotta jos korjata aikoo niin sitten on otettava neula ja lanka käteen ja opeteltava parsimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aha. Just. Eli kulkekoon tän yh-äidin lapsi sitten reikäisissä vaatteissa kun eihän se mitään haittaa!
Ja sen verran köyhä ja kyvytön äiti olen, ettei meillä ole saumuria eikä ompelukonetta. Jotta jos korjata aikoo niin sitten on otettava neula ja lanka käteen ja opeteltava parsimaan.

no mitä se yh äitiys asiaan liittyy jos lapsi viihtyy vaatteisaan? ja ihan vaan vinkkinä et lankaa ja neulaa meiläkin teini käyttää kun ei koneita omista.

Hei mä olen korjannut saumasta ratkenneita vaatteita mun viitosen käsityönumeron kanssa :D Etköhän siis opi sinäkin ;)

No kyllä toi nyt oikeasti aika änkyrältä kuulostaa. Voihan ne tosiaan käsinkin korjata. Ompelukoneen osto vaan olisi ihan taloudellinen teko, ettei tarvitse sauman ratkeamisen takia heittää vaatteita roskikseen.

Langalla ja neulalla meilläkin vaatteet korjataan. Jos on isompaa korjattavaa, voiko teini korjata koulussa tai m ummolassa. Hyvää oppia se vaatteiden korjaaminen on elämää varten.

Tuli muuten mieleen, että onko ne rikkinäiset vaatteet sun ostamia? Meillä oli teininä kaveriporukassa osa vaatteista sauman kohdaltarikki sen takia, että ne oli varastettuja, ja saumat täytyi ratkoa kaupassa jotta saisi hälyttimet pois.

Etkö sitten voi korjata niitä neulalla ja langalla ja jeesata tyttöäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja tuli vaan mieleen.:
Tuli muuten mieleen, että onko ne rikkinäiset vaatteet sun ostamia? Meillä oli teininä kaveriporukassa osa vaatteista sauman kohdaltarikki sen takia, että ne oli varastettuja, ja saumat täytyi ratkoa kaupassa jotta saisi hälyttimet pois.

On ne mun ostamia, tässä tuppukylässä ei voi varastaa vaatteita kun ei vaatekauppoja ole.

Okei, tää äiti nöyrtyy ja kaivaa roskista rikkinäiset vaatteet. :/

No huh! Ehkä tyttö tykkää et ne on rikkinäisiä. Saahan teinit toteuttaa itseään myös vaatteiden avulla. Mitä pahaa tuossa nyt on, jos ei itseään paljastele kuitenkaan. Antaisit tytön olla oma itsensä, se on nuorille tärkeää itsenäistymisenkin kannalta.

Tosiaan kaiva ne roskista pois.

Mä oon kyllä muiden kanssa ihan samaa mieltä. Me aikuiset ei valitettavasti ymmärretä noiden nuorten pukeutumistyyliä. Minunkaan vanhempani eivät ymmärtäneet vaatetyylejäni teininä, mutta onneksi antoivat pokkana kulkea niissä. Voi luoja sitä hepulia, jos meidän äiti olisi tehnyt noin. Olisin vaRmaan vieläkin vihainen. Kyllä ne kuule jossain vaiheessa tajuaa, mikä on järkevää pukeutumista. Anna lapsen leikitellä tyyleillä ja rikkinäisillä vaatteilla. Ja hae sovun pitämiseksi ne vaatteet roskista!! Muutenkaan teinin kanssa ei oo ruusuista, mutta tuolla saat vihaa lietsottua.

Yhteistyössä