Mä olen ainakin mielummin osittain negatiivinen ihminen kuin sellainen

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä taas pyrin mieluummin etsimään kaikesta jotain positiivista. Muuten elämä olis aika viddumaista.

En mä nyt meinannutkaan, että pitäisi kaikesta ettiä jotain negatiivista, mutta kenen järki kestää sellaista "kaikki on niiiiiiiin ihanaa" meininkiä koko ajan?

Ei positiivisuus tartte olla pelkkää naminamia. Mutta meillä positiivisilla on pienempi riski sairastua vakavasti ja parempi ennuste parantua, jos satuttas sairastumaan. Siinä mulle motivaatiota olla optimisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tomaattikeitto:
Negatiivisuudestakin voi ammentaa voimia, mielestäni ei voi olla kokoajan positiivinen -olematta välillä negatiivinen. Esittäminen sucks.

Nimenomaan sellainen esittäminen on niin raivostuttavaa, kaikki muka aina yhtä auringonpaistetta vaikka paskaa sataisi.

Mä löydän joka saatanan hiuksestakin negatiivisia ja positiivisia juttuja. Ajattelen jatkuvasti jotain. Hyviä ja huonoja puolia. Joka asiasta. JOKA ASIASTA. Ja kyrpii tämä ainainen vatvominen. Ois joko positiivinen tai negatiivinen, mut tämmönen vatvominen ja asioiden jatkuva punnitseminen on hanurista |O

Ei positiivisuus tartte olla pelkkää naminamia. Mutta meillä positiivisilla on pienempi riski sairastua vakavasti ja parempi ennuste parantua, jos satuttas sairastumaan. Siinä mulle motivaatiota olla optimisti.

No hyvinpä mä olen parantunut :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä taas pyrin mieluummin etsimään kaikesta jotain positiivista. Muuten elämä olis aika viddumaista.

Mii too. :D

Kuin myös.. Mutta raskaus on näköjään oma lukunsa. Olen aivan eri ihminen raskaana kuin 30 vuotta sitä ennen ollut ihminen. *vakava ilme*

Negatiivinen lapsi on itkuisempi ja kärsii enemmän turhaan. Tuostahan oli jotain tutkimusjuttua ihan hiljattain. Senhän jokainen jo tietää että ja hyvällä/ huonolla tuurilla piirre hyppii vanhempien yli :laugh:

Jos mä en yrittäis löytää kaikesta jotain positiivista, niin todennäköisesti olisin pyöreässä huoneessa kuseksimassa nurkkiin.

Mä taas olen mieluummin vaikka sellainen nami nami-tyyppi kuin synkistelevä ja itsesäälissä rypevä.

Negatiivisista ihmisistä tulee vanhoina niitä kitiseviä, kärttyisiä, ja valittavia vanhuksia joita sukulaiset eivät viitsi käydä katsomassa. Positiivisella asenteella pääsee elämässä pitkälle. Ei katkeroidu kun yrittää nähdä eri elämäntilanteissa ne positiiviset puolet. Positiivinen asenne kantaa elämän loppupeleissä pitkälle. Oman asenteen on todettu vaikuttavan esimerkiksi sairauksista parantumiseen, etenkin siihen kuinka nopeasti ihminen toipuu.

Minä ikävä kyllä kuulun perusnegatiivisiin ihmisiin :ashamed: . Miten saisikaan muutettua omaa luonnetta niin että ei aina odottaisi pahinta ja olisi sellainen kyyninen pahanilmanlintu? :headwall: :/

*muoks. Uskon kylläkin että kaikesta loppujen lopuksi selvitään. Aluksi kuitenkin aina ensin synkistelen.

Mä komppaan Orionia. Olen sellainen valoisa, avoin ja puhelias karjalainen. On elämässäni ikäviäkin asioita tapahtunut, oman lapsenikin olen joutunut hautaamaan. Positiivinenkin ihminen voi tuntea surua jne. vastaavia tunteita. Mutta positiivinen pystyy paremmin selviämään sen surunkin kanssa, näin minä uskon.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Olen ystävällinen, auttavainen, aurinkoinen ja sellaisia ihmisiä on ympärilleni kerääntynyt. Ja vaikeuksista huolimatta asiat aina järjestyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja vierahis:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä taas olen mieluummin vaikka sellainen nami nami-tyyppi kuin synkistelevä ja itsesäälissä rypevä.

Ai eikö ole muka välimuotoja? :o

sun alkuperäisen tekstin perusteella ei ole.

Ja tämän palstan mammojen logiikan mukaan jos välillä kirjoittaa jotain negatiivista, niin on aina negatiivinen ja aina valittaa :whistle: :whistle:

Mä kirjoitin sitä paitsi, että OSITTAIN negatiivinen. En mä kirjoittanut mistään synkistelijästä.

Siis positiivisuus ja negatiivisuus ovat periytyviä piirteitä. Ei niitä kokonaan pois saa. Ihmisen positiivisuutta voisi mitata 0-100 asteikolla.. 0 on synkistä synkin ja sata on lannistumaton.

Ja tämän palstan mammojen logiikan mukaan jos välillä kirjoittaa jotain negatiivista, niin on aina negatiivinen ja aina valittaa :whistle: :whistle:
Tuo johtuu vain siitä, että positiiviset asiat eivät kansaa kiinnosta. Vai montako positiivista juttua löydät esim iltapäivälehtien lööpeistä :D

No tottakai on. Sä vaan itse kerroit ettet kestäisi nami nami-tyyppejä. Sen toinen ääripää on sitten tuo supersynkkä. Ja mä siis vastasin että olisin mieluummin nami nami kuin supersynkkä ...jos siis kahdesta ääripäästä pitää valita =)

No tottakai on. Sä vaan itse kerroit ettet kestäisi nami nami-tyyppejä. Sen toinen ääripää on sitten tuo supersynkkä. Ja mä siis vastasin että olisin mieluummin nami nami kuin supersynkkä ...jos siis kahdesta ääripäästä pitää valita =)

Minä voisin olla namisynkkä :D

Yhteistyössä