Mä jo kauhulla ootan sitä että mun tenava kasvaa(nyt ikää vähän päälle 1v).. Mitähän siitäkin tulee kun sille iskee uhma kunnolla päälle tai jos alkaa muuten vaan "harrastamaan tuhmuuksia"? Nyt jo meinaa välillä hermo mennä kun ei toinen ymmärrä mitä saa tehdä mitä ei..
Täältä kun lukee näitä juttuja niin se olis niin helppo antaa ohjeita tyyliin "Älä anna sen pompottaa sua vaan näytä kuka on pomo" "laita siivoamaan sotkunsa" yms mutta en usko että se on niin helposti toteutettavissa kun sanottavissa.. Tai siis.. Mutta ap:lle,voimia. Karju tyynyyn,jos se helpottaa.. Ja nytpä tuli mieleen omasta lapsuudesta juttu joka todellakin pysäytti mut jos olin tehny jotain tuhmaa/tyhmää; Äiti sanoi että ei jaksa enää vaan lähtee pois,lapset saa jäädä isin kanssa asumaan. Eikä tarvinnu edes "pelotella" sillä että isihän on päivät töissä (äiti oli tuolloin kotona,luulin sillon että oli kotiäiti mutta myöhemmin ymmärsin hänen olleen työtön) eli lapset olis yksin kotona.. 5v kyllä ymmärtää jos sanoo että äiti ei ihan oikeasti jaksa. Sit kun vielä näytät olevasi tooooosi väsyny,et laita ruokaa "kun et jaksa",makaat vaan sängyllä tai sohvalla niin luulis että aika pian lapsi unohtaa olla tuhma,tulee huoli.