Mä nirhaan tuon kakaran!!! Nyt on lasi täynnä,voi v......!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koko viikon on tehny vaan kiusaa,ihan pelkkää herjuutta!! Viimenen niitti pikkuveljen potkimisen ja veljen pehmolelujen silppuamisen jälkeen tänään oli kun laitoin ruuan lautaselle,otti yhden lusikallisen ja kaatoi lasillisen maitoa siihen lautaselle!!! Ai jumalauta!!!!!!!!!!!!!! Olkoon sit nälässä mun puolesta,mutta nyt en enää jaksa. Ihan vitun sama,kun ei ikinä mee perille kun sanoo hyvällä ja nätisti,AINA,IHAN JOKA HELVETIN KERTA sen tilanteen pitää mennä niin pitkälle että poika ottaa jäähyä tai karjun kurkku suorana. Joo,ei auta karjuminen,TIEDÄN. Nyt on kyllä pallo sen verran hukassa,että tekis vaan mieli huutaa kitarisat halki ja itkeä,EN JAKSA!!!

Onko minkä ikäinen?Meillä 2.5vee tekee tuota samaa ,mutta isolleveljelleen (13v) ja tää viikko on ollut ihan kamala kovien pakkasten takia joten toisaalta "ymmärrettävää" jotta meijän kuopus turhautuu tekemisen puutteesta ja alkaa tehdä tuhmuuksia...
Meillä tuo isonveljen kurmuutus on myös huomion hakua isoveikalta,mutta juuri sillä negatiivisella tavalla,huoh...

minkäikäinen tuhmuri sulla on siinä?
tarvisko joku hurjempi rangaistus ku jäähy? meillä semmonen taulukko mihin tulee pojoja kun tekee jotain hyvää ja miinusta kun on tuhmaa. on toiminu ihan hyvin. loppujen lopuks laskemme pisteet ja siitä saa palkkiota.

:hug:
Kyllä se siitä, vaikka nyt tuntuu aika uskomattomalta niin muutaman vuoden kulutta näillekin tempauksille osaa jo nauraa.

Tiedän...nyt ei kyllä pahemmin naurata,tuntuu että mun koko aika menee tuon mukulan jälkien korjaamiseen,mitään muuta en saa aikaseks kun kuljen perässä ja siivoan pyörremyrskyn jäännöksiä..ois ees joku nyrkkeilysäkki tai jotain,naapurit vois säikähtää jos menisin pihalle kirkumaan.

Lapsi todennäköisesti vaan innostuu kun sinulta menee pinna.
Kylmän (jäätävän) viileän rauhallisesti lapsi pois pöydästä maitotempauksen jälkeen, eikä välipaloja ennen seuraavaa ateriaa.
Tiedän, että on tosi vaikeaa pysyä kylmän viileänä kun sisällä kiehuu. Mutta se oikeesti auttaa, ainakin meidän 3-vuotiaalla, joka vaan keksii lisää hermojen riepottelua jos siihen sortuu lähtemään mukaan. Eli jäätävän asiallinen käytös auttaa meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23170146:
minkäikäinen tuhmuri sulla on siinä?
tarvisko joku hurjempi rangaistus ku jäähy? meillä semmonen taulukko mihin tulee pojoja kun tekee jotain hyvää ja miinusta kun on tuhmaa. on toiminu ihan hyvin. loppujen lopuks laskemme pisteet ja siitä saa palkkiota.

5v..ollaan kokeiltu tuota taulukkoa,mutta poika totesi itse jonkin ajan kuluttua,että "mä kakat nakkaan sun taulukoistas". On siis todella näsäviisas ja uhmakas tapaus -.-

Mun näkemys: lapsi ei saa tarpeeksi huomiota ja hakee sitä sitten tekemällä tuhmuuksia.
Huomiota se negatiivinenkin on.

Mitäpä jos ottaisit tuon "pirulaisen" ja lähtisitte ihan kahden kesken puuhailemaan jotain ihan sun ja hänen omaa juttua. Auttaisiko?

Onko minkä ikäinen?Meillä 2.5vee tekee tuota samaa ,mutta isolleveljelleen (13v) ja tää viikko on ollut ihan kamala kovien pakkasten takia joten toisaalta "ymmärrettävää" jotta meijän kuopus turhautuu tekemisen puutteesta ja alkaa tehdä tuhmuuksia...
Meillä tuo isonveljen kurmuutus on myös huomion hakua isoveikalta,mutta juuri sillä negatiivisella tavalla,huoh...

Totta tuo pakkanenkin,se syö hermoja kaikilta..sen takia varmaan tuntuukin nyt että polla räjähtää,normaalisti pinnani on hiukan pidempi =) hiukan.

Kyllä se huuto saattaisi helpottaa ;)
Mutta koska naapureiden kotirauhaa täytyy kunnioittaa sekä lasten korvia niin tee se siten, että painat pääsi tyynyä vasten ja sitten karjut sydämesi pohjasta..

auttaa..

[QUOTE="a.p";23170159]5v..ollaan kokeiltu tuota taulukkoa,mutta poika totesi itse jonkin ajan kuluttua,että "mä kakat nakkaan sun taulukoistas". On siis todella näsäviisas ja uhmakas tapaus -.-[/QUOTE]

jaiks. :D ei sais nauraa.. :snotty:
ehkä se on ohimenevää..:hug: totteleeko se isää vai..miten se on muiden seurassa?

Mun näkemys: lapsi ei saa tarpeeksi huomiota ja hakee sitä sitten tekemällä tuhmuuksia.
Huomiota se negatiivinenkin on.

Mitäpä jos ottaisit tuon "pirulaisen" ja lähtisitte ihan kahden kesken puuhailemaan jotain ihan sun ja hänen omaa juttua. Auttaisiko?

Samaa mieltä tuosta huomion hakemisesta..mut täällä on kuitenkin myös puolivuotias vauva,jota ei ihan kokonaan voi sivuuttaa. Aina kun vauva on päikkäreillä,niin oon puuhaillutkin pojan kanssa jotain,mutta eilen päättyi kiva pelihetki siihen kun sain purnukkapelin kortit naamalle naurunräkätyksen kera. Kyllähän se vähän kenkutti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23170189:
jaiks. :D ei sais nauraa.. :snotty:
ehkä se on ohimenevää..:hug: totteleeko se isää vai..miten se on muiden seurassa?

Miestä tottelee hyvin..aina kun ovat keskenään niin mies kertoo miten hyvin on mennyt ja samaan lauseeseen ihmettelee miten se voi mun kanssa olla niin erilainen. Mulla ei varmaan oo minkäänlaista auktoriteettia pojan silmissä :/ Mut kyllä itekin hiljenisin kun mies bassollaan jyläyttää että NYT LOPPUU.

kokeile ottaa lapselta pois joku lempilelu joka on lapselle kaikista tärkein ja lapsi saa sen vasta takaisin esim seuraavana päivänä, jos ei tehoa sanot, että otat pois jonku toisen lelun jne. Tai sitten sellainen, että palkitset hyvästä käytöksestä, esim jos olet tänään koko päivän kiltti saat huomenna tikkarin tms jotain sellaista mistä lapsi tykkää. Uhkailu, kiristys ja lahjonta :D :D

[QUOTE="a.p";23170246]Pitää kyllä oikeesti kokeilla! :D Nyt onneks laantu jo pahimmat höyryt kun sain tänne jurmuttaa. Näppäimistöparka =)[/QUOTE]

Tosin saattaa johtaa siihen että lapsi kattoo silmät pyöreenä ("onko tuo tullut hulluksi" -ilmeellä), tosin sekin saattaa laukaista omankiukun kun alkaa naurattamaan.

Mistäkö tiiän.. testattu on. Tuolla muuten loppuu melko varmasti myös lapsen kiukkuhuuto..

Jaksuja sinne.

Meillä reilu 3v:n tämän aamun tempaus oli tönäistä pikkusisko rappuset alas. Voin sanoa, että oli niin viitta vaille, ettei meillä alettu käyttämään ruumiillista kuritusta tukkapöllyn muodossa. Pelästyin niin hemmetisti, mutta onneksi kuopukselle ei mustelmia tullut. No, "tyydyin" sitten huutamaan todellakin kurkku suorana. No tepsi sekin niin, että lapsi pelästyi ja alkoi itkemään, sillä en normaalisti niin hurjan huuda...

[QUOTE="vieras";23170251]kokeile ottaa lapselta pois joku lempilelu joka on lapselle kaikista tärkein ja lapsi saa sen vasta takaisin esim seuraavana päivänä, jos ei tehoa sanot, että otat pois jonku toisen lelun jne. Tai sitten sellainen, että palkitset hyvästä käytöksestä, esim jos olet tänään koko päivän kiltti saat huomenna tikkarin tms jotain sellaista mistä lapsi tykkää. Uhkailu, kiristys ja lahjonta :D :D[/QUOTE]

Tuota meillä harrastetaankin jonkun verran ja joskus toimii hyvin,joskus ei :) Ja sit kun sanoo että "saat illalla kaupasta lakun jos oot nätisti" niin jos ton lupauksen erehtyy antamaan jo aamupäivällä,niin saa kuunnella viiden minuutin välein että "joko on ilta? ai ei vai? no millon on? joko mennään kauppaan? ai miks ei? no joko nyt?" :D

Aika normaalilta arjelta kuulostaa, ainakin meidän vilkkaiden, tosi temperamenttisten ja uhmakkaiden lasten kanssa. Ei sillä että itelläkään se pinna olisi yhtään sen pidempi, mutta ehkä huomenna on jo parempi päivä :)

[QUOTE="minä";23170276]Jaksuja sinne.

Meillä reilu 3v:n tämän aamun tempaus oli tönäistä pikkusisko rappuset alas. Voin sanoa, että oli niin viitta vaille, ettei meillä alettu käyttämään ruumiillista kuritusta tukkapöllyn muodossa. Pelästyin niin hemmetisti, mutta onneksi kuopukselle ei mustelmia tullut. No, "tyydyin" sitten huutamaan todellakin kurkku suorana. No tepsi sekin niin, että lapsi pelästyi ja alkoi itkemään, sillä en normaalisti niin hurjan huuda...[/QUOTE]

Hui! Onneks selvisitte säikähdyksellä :O Mua kieltämättä kanssa vähän jänskättää että miten sit kun vauva tuosta kasvaa..tajuaako isompi että ei ehkä ihan sama voimasuhde oo heillä :/

[QUOTE="minä";23170276]Jaksuja sinne.

Meillä reilu 3v:n tämän aamun tempaus oli tönäistä pikkusisko rappuset alas. Voin sanoa, että oli niin viitta vaille, ettei meillä alettu käyttämään ruumiillista kuritusta tukkapöllyn muodossa. Pelästyin niin hemmetisti, mutta onneksi kuopukselle ei mustelmia tullut. No, "tyydyin" sitten huutamaan todellakin kurkku suorana. No tepsi sekin niin, että lapsi pelästyi ja alkoi itkemään, sillä en normaalisti niin hurjan huuda...[/QUOTE]

Siis... "ei EDES mustelmia tullut"... ja ..."hurjanA huuda"... Kuopus sylissä on vähän vaikea kirjoittaa. :)

Yhteistyössä