Mä niin toivon, että meidän koira kuolee.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikki nämä vuodet mä olen kehunut koiraa ylitsevuotavasti, kun tekee tarpeensa pihalle lenkillä ollessaan tai muuten. Ja siis juuri sillä hetkellä kun se tapahtuu.
Tuo on ollut aina tuollainen, ihan aina. Mä olen ajatellut, että kun sinnikkäästi jatkan ja yritän kaikki poppakonstit mitä maailmasta löytyy, niin tuo loppuu. Mutta kun se ei lopu!

Mua väsyttää sekin, että suurin osa näyttää "tietävän" että koira on huonolla hoidolla, pelkkä narun jatke, ei ikinä koulutettu eikä ikinä sen kanssa seurusteltu jne ja että jos vain tulisi joku parempi ihminen niin koirakin muuttuisi kuin taikaiskusta sisäsiistiksi.

Vinkkinä vain, että mä tiedän paremmin tämän tilanteen koska olen elänyt siinä siitä saakka kun koira on meille pentuna tullut.

Ps. koira osaa olla kovaääninen halutessaan jotain, joten sen kyllä kuulee.

[QUOTE="itku";28614896]Kaikki nämä vuodet mä olen kehunut koiraa ylitsevuotavasti, kun tekee tarpeensa pihalle lenkillä ollessaan tai muuten. Ja siis juuri sillä hetkellä kun se tapahtuu.
Tuo on ollut aina tuollainen, ihan aina. Mä olen ajatellut, että kun sinnikkäästi jatkan ja yritän kaikki poppakonstit mitä maailmasta löytyy, niin tuo loppuu. Mutta kun se ei lopu!

Mua väsyttää sekin, että suurin osa näyttää "tietävän" että koira on huonolla hoidolla, pelkkä narun jatke, ei ikinä koulutettu eikä ikinä sen kanssa seurusteltu jne ja että jos vain tulisi joku parempi ihminen niin koirakin muuttuisi kuin taikaiskusta sisäsiistiksi.

Vinkkinä vain, että mä tiedän paremmin tämän tilanteen koska olen elänyt siinä siitä saakka kun koira on meille pentuna tullut.

Ps. koira osaa olla kovaääninen halutessaan jotain, joten sen kyllä kuulee.[/QUOTE]

No täällä on kyselty että onko käytetty lääkärillä, tarkempaa selvitystä koiran käytöksestä ja siitä MITEN olet koiraa opettanut. Mutta sä heittäydyt nyt vaan marttyyriksi. Ei kukaan voi sua auttaa mitenkään jos et kerro tarkemmin. Se ei nyt auta mitään että joku kertoo tietävänsä koirista superpaljon, kouluttaneensa superpaljon ja silti koira vaan on paska.

[QUOTE="itku";28614896]Kaikki nämä vuodet mä olen kehunut koiraa ylitsevuotavasti, kun tekee tarpeensa pihalle lenkillä ollessaan tai muuten. Ja siis juuri sillä hetkellä kun se tapahtuu.

Ps. koira osaa olla kovaääninen halutessaan jotain, joten sen kyllä kuulee.[/QUOTE]

Niin, kukaanhan täällä ei tiedä, millaisella hoidolla koira on. Mutta valitettavasti se mielikuva, minkä minä sain sinun kertoman perusteella on se, että koira on yksin (?) ulkona aamuvarhaisesta iltamyöhään se sen jälkeen se eristetään vielä yöksi eteiseen tai kuistille. Eli ehkä olisi kannattanut kertoa vähän enemmän, ettei tällaisia mielikuvia tulisi.

Miksi se automaattisesti tarkoittaa sitä että et tietäisi koirista mitään jos sinä et pärjää juuri kyseisen yksilön kanssa tai kyseisessä tilanteessa? Koiratkin ovat erilaisia, toiset vaativampia kuin toiset, joskus omia tapoja joutuu muutamaan vaikka ne jossakin toisessa tilanteessa olisikin olleet toimivia.

Voi hyvänen aika, vie jo piikille.. 7vuotias kuitenkin, ei koiralta tarvi mitä tahansa jaksaa! Tuon ikäinen on varmasti jo tapoihinsa täysin tottunut eikä niitä noin vain muuteta. Eläinlääkäri juuri sanoi tästäkin, varhainen puuttuminen saattaa auttaa.

Minulla ei ole koiraa ja ei ole koskaan ollut. En siis koe mitään erityistä tunnesidetta koiriin ja näin rohkenen ehdottaa, että voisiko koiran lopettaa? Seitsemän vuotta olette viettäneet yhteista aikaa ja nyt ei selvästikään sovi lapsiperheen arkeen koiran puuhat, joten vapauta nyt hyvä ihminen itsesi ja muu perhe.

Huh huh! Kuulostaa tosi rankalta.
Ehkä koirassa onkin joku vika. Tavallisesti koira kyllä sopeutuu perheen elämään ja oppii myöskin sisäsiistiksi. Koiralla voi olla jotain vikaa päässä ja käyttäytyy siksi noin.

Millainen on koiran ruokarytmi? Pennuilla olen ainakin huomannut sen, että kun ruokintakertoja vähentää (pennun kasvaessa) niin paskojakin tulee vähemmän. Pennullahan saattaa tulla ihan hirveän monet kakat päivän aikana, mutta ainakin mun aikuiset koirat paskovat 1-3 kertaa päivässä, yleensä kahdesti. Että jos koiralla on nykyisin aina kuppi tarjolla niin jos kokeilisit antaa vain kahdesti päivässä. Ja iltaruoka mielellään jo aika aikaisin, jotta sille kerkeää tulla kakkahätä sitten iltalenkkiin mennessä.

Ja oletko kokeillut sitä, josko koira ei saisikaan olla siinä kotipihalla ollenkaan. Tämä siis vain sisäsiisteysharjoittelun ajan. Eli koira muuten sisällä kokoajan, paitsi silloin kun viet sen lenkille. Ja lenkille tarpeeksi usein, jotta ei "pääse" tekemään sisälle.

Jos sun koira ei nykyisellään tajua, ettei sillä ole kokoajan ns. pääsyä vessaan? Kun jos se voi päivisin pihalla tehdä heti tarpeensa kun hätä tulee, koska se on koko ajan siellä pihalla. Tarkoitan vaan sitä, että saisit sille vahvistettua sitä käytöstä, että lenkillä tehdään tarpeet ja pitää välillä vähän pidättääkin.

Miten sä reagoit siihen, jos näet koiran tekemässä tarpeitaan sisällä?

Oletko todella 7 vuotta siivonnut jätöksiä?
Toisin kuin pennulla, tarpeiden tehdessä tiukka toruminen.

Tekeekö toistuvasti samoille paikoille tarpeensa?
Matoissa/lattioissa on vanhat hajut, joihin koira helposti tekee uudelleen tarpeensa vanhan hajun päälle.

Ota matot pois, puhdista mahdollisimman hyvin haju lattiasta (ei kloriitti -> ammoniakin tuoksu vain yllyttää tekemään tarpeensa, mutta esim. ensin fairy ja sitten vielä etikalla).

Jos ei eläinlääkäristä löydy mitään syytä, niin kyllä sitten voi viedä piikille. Ei se eläin kärsi, voihan se olla, että sillä on jonkinlainen "kehityshäiriö" siinä asiassa. Jos ei tähän mennessä ole oppinut sisäsiistiksi ja sotkee petinsäkin, niin anna mennä. Seitsemän vuotiaan koiran pitäisi jo osata vähän huonommallakin koulutuksella. Jossain kohtia saa jo luovuttaa.

Vrmaan kasvatus mennyt pieleen tai jotain. Kurja ettei mitään tehtävissä...toisaalta itse joskus toivoin, että mun mies kuolisi...sitten erottiin ja olihan se vaikeeta. Sitten tajusin, että ihanaa, että lasten isä on elossa ja voi hyvin. Mutta kun on väsynyt ja onneton, voi toivoa epätoivoisia juttuja.

Yhteistyössä