Mä mietin tänään, että minkälaiseen maailmaan mä olen lapsia hankkinut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sellon tapahtumat järkyttivät minua ja mietin surullisena, että minkälaiseen maailmaan olen lapsia hankkinut. Ihan järkkyä, jos ei voi kauppaankaan mennä turvallisin mielin. Näitä ampumatapauksia on ollut ihan liikaa ( esim. koulusurmat). Vaikka ne ovat onneksi harvainaisia, niin väkisin tulee mieleen, että niin voi käydä koska vaan ja missä vaan. Kaikenmaailman hullut juoksee vapaana normaalien joukossa ja tässä on lopputulos.

Alkuperäinen kirjoittaja niin..:
..ja ajatella että koskaan ei tiiä kenen lapsesta tulee tulevaisuudes esim koulusurmaaja!

No sitäkin olen surullisena miettinyt, että en voi tietää mitä omista lapsista tulee. Ei ne kaikki hullut ole lähtöisin epänormaaleista perheistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Niin ja töihinkään ei voi mennä ilman pelkoa tulla surmatuksi.

No pakkohan sinne töihin on mennä. Ei voi alkaa elää hysteerisenä ja pelätä kaikkea. Kyllä mä sen tajuan. Mutta silti mietityttää maailman pahuus. En voi sille ajatukselle mitään.

Usein mietin samaa. Omat lapset ovat vielä ihan pieniä ja tietysti toivoisin, että he saisivat elää turvallisessa maailmassa, jossa vahingoittamisen sijasta pidetään huolta toisista. Samaa kai lähes kaikki äidit ovat lapsilleen toivoneet tuhansia vuosia ja silti maailma on aina ollut aika raaka paikka. :(

Mä taas ajattelen, että kerran täällä vaan eletään. Jos sen käyttää pelkäämiseen ja pelon lietsomiseen, ei siitä voi nauttia. Yhtälailla sä voit kuolla auton ratissa tai kun ylität suojatietä. Varmaan paljon yleisämpää kuin se, että joku ampuu sut työpaikalla :ashamed:

Silti ajatukset ja rukoukset kaikille, keitä tämä tapaus kosketti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mnm:
Usein mietin samaa. Omat lapset ovat vielä ihan pieniä ja tietysti toivoisin, että he saisivat elää turvallisessa maailmassa, jossa vahingoittamisen sijasta pidetään huolta toisista. Samaa kai lähes kaikki äidit ovat lapsilleen toivoneet tuhansia vuosia ja silti maailma on aina ollut aika raaka paikka. :(

Näinhän se on, mutta koska täällä hyysätään ihan liikaa ei tämä ikinä paremmaksi paikaksi muutu. pahenee vaan - ikävää mutta totta :'(

Yhteistyössä