Mä lupasin etten tulee enää,mutta tapahtui tollaista että mä melkein tulin hulluksi tänään ja tarvitsen apua/neuvo:´(

on parempi vaihtoehto kuin esim.turvaketjut koska silloin ulkoapäin pääsee avaimilla sisään hätätilanteessa.
Meilä on aina takalukossa ovet ja avaimet ovessa sisäpuolella.Jäykkä lukko joten eskarilainenkaan ei avaimella saa auki.Avaimenhan voi laittaa myös lähelle kattoa oven viereen koukkuun jos lapsi osaa avaimella aukaista.

Takaovessakin on lukitus....varmaan Savannallakin?

On meilläkin 1,5v. kerran vaippasilteen pyllistellyt pihalla kun koululainen ei ollut kunnolla tönäissyt ovea kiinni,mutta onneksi en ollut nukkumassa ja tavoitin pikku puutarhurin samantien kun huomasin keittiön ikkunasta : ) No...ei silloin naurattanut.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
on parempi vaihtoehto kuin esim.turvaketjut koska silloin ulkoapäin pääsee avaimilla sisään hätätilanteessa.
Meilä on aina takalukossa ovet ja avaimet ovessa sisäpuolella.Jäykkä lukko joten eskarilainenkaan ei avaimella saa auki.Avaimenhan voi laittaa myös lähelle kattoa oven viereen koukkuun jos lapsi osaa avaimella aukaista.

On meilläkin 1,5v. kerran vaippasilteen pyllistellyt pihalla kun koululainen ei ollut kunnolla tönäissyt ovea kiinni,mutta onneksi en ollut nukkumassa ja tavoitin pikku puutarhurin samantien kun huomasin keittiön ikkunasta : ) No...ei silloin naurattanut.

varma tommonen sitte,mutta miten sen laitetaan,jos mä ymmärsin oikein niin ovikin pitää sitten vaihta?

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:

varma tommonen sitte,mutta miten sen laitetaan,jos mä ymmärsin oikein niin ovikin pitää sitten vaihta?
meijän melkein 2v kans yrittänyt monta kerta mutta näistä parvekke ikkunoista

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Onhan niitä hälyttimiä olemassa. Yleensä niitä kyllä on vanhuksilla, mutta voihan sitäki kysyä :D

ihan sama :D
mutta jotain edes turvalisuuden vuoks

NORMAALIT lapset ja niiden vanhemmat ei yleensä tarvitse mitään hälyttimiä.
Ihan tavallinen puhe ja oppi menee kyllä jo kolmen vanhan päähän!

Alkuperäinen kirjoittaja Ä:
Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Onhan niitä hälyttimiä olemassa. Yleensä niitä kyllä on vanhuksilla, mutta voihan sitäki kysyä :D

ihan sama :D
mutta jotain edes turvalisuuden vuoks

NORMAALIT lapset ja niiden vanhemmat ei yleensä tarvitse mitään hälyttimiä.
Ihan tavallinen puhe ja oppi menee kyllä jo kolmen vanhan päähän!

mutta jos ei auta,pitääkö mun otta riskia?ja joku heh,sanoi jo että mulla on epänormaalit lapset,eli epänormaalille mä mielummin asetan jotain,jos kerran oli jo niin voi toistuakin

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:hug:
Turvaketju sinne oven ylä-osaan. Meillä auttoi se, kun vilperit oppivat avaamaan oven ja karkaamaan kun silmä vältti.

Toi on siitä huono että jos tulee hätä esim.tulipalo niin ei pääse ulos :/ lapset pitää vaan opettaa että ulos ei lähdetä ja myös opettaa kuinka ovi saadaan auki hädän yllättäessä =) joo tiedän että ei helppo tehtävä mutta näin meillä toimittu =)

Niin..tuosta lainauksesta oli jäänyt takalukko sana pois.

Siis...TAKALUKKO tarkoittaa sitä,että ovessa on sellainen pikkuinen nappi lukossa...se nappi vain siirretään toiseen asentoon..silloin ovi on avattavissa vainavaimella.
Joku toinenkin systeemi on,mutta tuo on tavallisin.Ehkä miehesi osaa näyttää miten ovi takalukitetaan.

OVEA EI SIIS TARVITSE VAIHTAA : ) Eikä tule muitakaan kustannuksia...vaikka naapuriapua jos miehesikään ei osaa.Tuohon ei lukkoliikettä kannata kutsua.

kiitos ja heippa...
:wave: meni niin yli että nyt olen varma en jää tänne palstalle enää kuuntelemaan tämä paska ja arvostelu,olen mäkin ihminen ja en halua pilata oma elämää tän palstan takia,mun mies oli oikeassa että kannatta lopetta kun hänkin lui monta kerta arvostelu ja haukkuminen mun kohtaan....

Savanna! Kirjoitit eilen noin?

Alkuperäinen kirjoittaja ei välttämättä hyvä idea:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:hug:
Turvaketju sinne oven ylä-osaan. Meillä auttoi se, kun vilperit oppivat avaamaan oven ja karkaamaan kun silmä vältti.

Toi on siitä huono että jos tulee hätä esim.tulipalo niin ei pääse ulos :/ lapset pitää vaan opettaa että ulos ei lähdetä ja myös opettaa kuinka ovi saadaan auki hädän yllättäessä =) joo tiedän että ei helppo tehtävä mutta näin meillä toimittu =)

ei varmasti ole helppoa,mutta tiedän myös itseä,että en pystyy nukkua jos jo kerran kävi niin :/
sekä näin oikeasti tuun hulluks kun mulla on muutenkin yötyö ja sitten jos valvon niin ei tee varma kenellekään hyvää,mutta mulla on jotenkin tää hälytin mielessä,jos vaan olisin tiennyt minkäläisiä ne on mitä saa asetta

Niin..tuosta lainauksesta oli jäänyt takalukko sana pois.

Siis...TAKALUKKO tarkoittaa sitä,että ovessa on sellainen pikkuinen nappi lukossa...se nappi vain siirretään toiseen asentoon..silloin ovi on avattavissa vainavaimella.
Joku toinenkin systeemi on,mutta tuo on tavallisin.Ehkä miehesi osaa näyttää miten ovi takalukitetaan.

OVEA EI SIIS TARVITSE VAIHTAA : ) Eikä tule muitakaan kustannuksia...vaikka naapuriapua jos miehesikään ei osaa.Tuohon ei lukkoliikettä kannata kutsua.

nyt ymmärsin mikä se on =)

Korkeintaan LUKKOPESÄ eli LUKKO vaihdetaan, ovea ei. Lukkosepänliikkeet tekee sitä eli ne tulee pihaan autolla, irrottaa vanhan ja laittaa uuden tilalle.

Mie oon löytynyt omakotitalon katonrajasta kahden vanhana... :snotty: Oli siis puiset tikkaat katolle ja sinnehän piti päästä. Saattoi hurahtaa iskältä housuun kun huomasi mistä huuto kuuluu...

moi!

meillä on ovissa sellaiset hälyttimet, että kun sen napsauttaa hälytysasentoon, alkaa huutaa niin pirusti kun oven avaa!!
meillä 4 pientä lasta, just ton takia laitettiin ne että varmana kuullaan jos joku meinaa lähteä. ja esikoinen kun kävelee unissaan! monesti ollu eteisessä

ja nuo ei edes maksa monta kymppiä ja laitetaan ihan tarralla

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
moi!

meillä on ovissa sellaiset hälyttimet, että kun sen napsauttaa hälytysasentoon, alkaa huutaa niin pirusti kun oven avaa!!
meillä 4 pientä lasta, just ton takia laitettiin ne että varmana kuullaan jos joku meinaa lähteä. ja esikoinen kun kävelee unissaan! monesti ollu eteisessä

ja nuo ei edes maksa monta kymppiä ja laitetaan ihan tarralla

Kiitos!
Mistä sä olet ostanut? :hug:

rautakaupasta ostettiin, paketissa oli neljään oveen ja maksoi muutaman kympin! toinen osa oveen ja toinen osa oven pieleen. tosi helppo! voi laittaa myös ikkunoihin. ja ovat pieniä, valkoisia, siistinnäköisiä :)

Yhteistyössä