Mä lupasin etten tulee enää,mutta tapahtui tollaista että mä melkein tulin hulluksi tänään ja tarvitsen apua/neuvo:´(

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
En tiedä miten kootanut itseä,mutta se tapahtui aamulla,kun toinen laspi tuli nukkumaan mun viereen,niin mun heti tuli mieleen missäs on esikoinen ja menin tarkistamaan hänet.....
Sitten huoma,ei häntä missään ole,etsinyt kahdessa vessassa eikä sieläkään ollut,sitten huusin jo Lucia,missä olet,mutta EI kukaan ei vasta,sitten taas Luciaaaaa,ei ja ei,sitten alkoi todellinen panikki,kun mies olisi sanonut jotain jos olisi lähtenyt jonnekin esikon kans ja kuitenkin on perjantai,ei hän edes voi olla pois töistä,no eli alkoi tommonen paniikki että juoksin ympäri kämppä enkä tiennyt mitä tehdä ja kun hermot oli niin pahassa kunnossa unohdin jopa missä on kännykkä,sitten pukeutuin ja ajattelin juosta naapureiden luo ja kysyä jos he soita jonnekin ja mitä tehdä....
Sitten kun menin ulos,niin katson yhtäkkiä ja esikoinen leikki sielä ulkona,mä oli ihan että häh,onnesta ja kaikista tuli itkua,sitten lähtimme kotiin ja mä kysyin että mitä sä teet täällä,miks olet yksin,miks et ole sanonut mitään,mikä tämä oikein on,niin vastaus oli että hän on odottanut kaveria kenen kaa oli eilen tutustunut ja että hän lupasi tulla mä olin että voi ei,kello on vielä niin vähän ettei mikään kaveri tulee vielä ulos ja että äidille pitää sanoa mihin lähdet.....

Oikeasti tärisen vieläkin....soitinkin jo monta kerta kaikille,mutta nyt tarvin apua,kun hän osaa kaikki avaata ja muutenkin viisas tyttö avaa vaikka mitä,niin mitäs voi keksiä ovelle,kun sitten mä en rupee edes enää nukkua eikä mitään,se tapaus oli varma pahin mitä pelkäsin

:hug: Meidän poikao n unisskävelijä ja aina olen pelännyt, että lähtee yöllä kadulle hoipertelemaan...siksi meillä on turvalukkoa ja kettinkiä yms. käytössä....

Vähän kaksipiippuinen juttu laittaa mitään turvalukkoja. Entä jos kotona sattuu jotain ja lapsen tarvii avata ovi.
Anteeksi Savanna, maalailen lisää kauhukuvia!

Minkäikäinen lapsi on?

Kuudenvanhalle riittää jo selityskin, että ulos ei mennä ilman lupaa, tai ilman vanhempia jos niin olette sopineet.
Mikäli tämä ei auta, hankkikaa oveen lukko, jonka vain te vanhemmat osaatte avata.

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Vähän kaksipiippuinen juttu laittaa mitään turvalukkoja. Entä jos kotona sattuu jotain ja lapsen tarvii avata ovi.
Anteeksi Savanna, maalailen lisää kauhukuvia!

mulla kaikki mielessä :ashamed: kans,en tajua mitä teen,rupen sitten nukkua oven vieressä,enkä voi heitä myös huoneseen lukitta,sekin varaallista

Hui, varmasti säikäytti! Tuon ikäisen voisi ottaa tiukkaan puhutteluun ja vannottaa että yksin ei saa lähteä ulos ja jatkossa pitää aina herättää äiti jos tahtoo jotain. Ja jos vaikka piilottaisi kengät, ei varmasti ilman kenkiä lähde lumeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
ja ikää vielä 3,5,ajatelkaa miten säikähdä,mä ajattelin että saan infarkti tai sitten näen unta vielä

Toi on kauhee tunne. Kuopus jäi samanikäisenä pihaan, kun lähdin viemään esikoista vessaan. Tultiin takas, niin kuopusta ei löytyny mistään. Oli lähteny pyörällä piiloon, kun oli itsekseen jostain suuttunu. Oli menny puskan taa piiloon, siellä istui pyörän päällä, kädet puuskassa, ihan hiljaa.Oli ihan kauheeta, kun ei sitä löytyny mistään, eikä se edes vastannu missä oot huutoihin..

ja ikää vielä 3,5,

Okei, eli noin pieni vielä :(.

Asentakaa nyt ensitöiksi kaikkiin ulos meneviin oviin ihan ylös turvalukot ja tarkistakaa vielä illalla ennen nukkumaan menoa, että ne on varmasti laitettu päälle.
Lisäksi ovet takalukkoon ja väliovet kiinni (näin lapdella menee ainakin enemmän aikaa temppuillessaan lukkoa auki ja vanhemmat heräävät, mahdollisesti ).

Lisäksi teroittakaa tytölle, että saa leikkiä yksin omassa huoneessaan jos herää ennen isää ja äitiä, mutta ulos ei saa mennä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
ja ikää vielä 3,5,ajatelkaa miten säikähdä,mä ajattelin että saan infarkti tai sitten näen unta vielä

Toi on kauhee tunne. Kuopus jäi samanikäisenä pihaan, kun lähdin viemään esikoista vessaan. Tultiin takas, niin kuopusta ei löytyny mistään. Oli lähteny pyörällä piiloon, kun oli itsekseen jostain suuttunu. Oli menny puskan taa piiloon, siellä istui pyörän päällä, kädet puuskassa, ihan hiljaa.Oli ihan kauheeta, kun ei sitä löytyny mistään, eikä se edes vastannu missä oot huutoihin..

voi ei :( se on niin kamala tunne :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja ikää vielä 3,5,

Okei, eli noin pieni vielä :(.

Asentakaa nyt ensitöiksi kaikkiin ulos meneviin oviin ihan ylös turvalukot ja tarkistakaa vielä illalla ennen nukkumaan menoa, että ne on varmasti laitettu päälle.
Lisäksi ovet takalukkoon ja väliovet kiinni (näin lapdella menee ainakin enemmän aikaa temppuillessaan lukkoa auki ja vanhemmat heräävät, mahdollisesti ).

Lisäksi teroittakaa tytölle, että saa leikkiä yksin omassa huoneessaan jos herää ennen isää ja äitiä, mutta ulos ei saa mennä!

entäs joku hälytin,sekin on mielessä,ainakin on kännykkään jos kännykkä on laukusta kaukana niin se hälyttä,mutta, jos joku oven vieressä?Onko jotain sellaista?

Yhteistyössä