mä kyllä tänään järkytyin, kun tajusin, miten paljon on ylipainoisia lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Maalla ja/tai alhaisen tulotason perheissä ollaan useammin lihavia. Eikä tarvitse ihmisten nyt suuttua tästä. Tämä on tutkittua tietoa eikä mun mielipiteeni.

Meillä maalla on laihat lapset, kun pitkä koulumatka kuljetaan jalan tai pyörällä.

Hyvä hyvä. Mutta nuo on kuitenkin faktoja.

ja yks mihin uskon monen sortuvan, on ajanpuutteen korvaaminen herkuilla. Kun ei ehdi viettää aikaa lasten kanssa, sitä sitten koitetaan paikata ostamalla herkkuja, käymällä usein pizzalla, mäkissä tms...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja vääntää silti pizzaa ja muuta mättöä niille :/

Niin, siitä saa rahaa, kuten työssäkäynnistä yleensä saa.

Vanhempien vikahan se on, jos lapsi on läski...ei siitä voi pizzeriaa, Heseä, Mäkkäriä tai kauppiasta (joka myy sipsejä ja karkkia) syyttää. Eikä autokauppiasta, joka myy perheelle sen auton jolla lapsi kuskataan sadan metrin matka hoitoon tai kouluun :|

Niinhän se on. Mutta kyllä se asiaan vaikuttaa, että pizzerioita ja mäkkejä on joka nurkassa, kiusaus herkkujen syömiseen kasvaa.

Nii.. Aina jos on pikkusenkaan normaaliarjesta poikkeava päivä, ni syödään mahat täyteen karkkia ja sipsejä ja muuta roskaa (kuten vaikka koulussa naamiaiset tai joku luokan retki..). Mun mielestä pitäis kieltää kaikki karkin mässytykset koulussa ja koulun järjestämillä retkillä. Nyt ku suorastaan kehotetaan ostelemaan sinne sitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Nii.. Aina jos on pikkusenkaan normaaliarjesta poikkeava päivä, ni syödään mahat täyteen karkkia ja sipsejä ja muuta roskaa (kuten vaikka koulussa naamiaiset tai joku luokan retki..). Mun mielestä pitäis kieltää kaikki karkin mässytykset koulussa ja koulun järjestämillä retkillä. Nyt ku suorastaan kehotetaan ostelemaan sinne sitä...

Meidan poikien koulussa ( taalla Sveitsissa ) on kielletty kaikki karkit ym. epaterveelliset valipalat tai evaat.

Yhteistyössä