Mä kuvittelin pääseväni helpolla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kun siis järkkäsin pojan synttärit muualla kuin kotona. Oltiin keilahallissa, jossa ohjelmassa oli ensin tunti keilaamista ja sitten tunti oltiin varattu huoneeseen syömistä ja lahjojen jakoa varten.

Lapsia oli yhteensä 12, joista nuorin oli 4 v ja vanhin 11 v. Enemmistö oli 7-vuotiaita.

Ensinnäkin lapset jo vähän kyllästyivät keilaamiseen ja levottomina odottelivat herkkuja. Ja kun vihdoin tunti oli mennyt niin herkuttelun jälkeen olisivat halunneet mennä takaisin keilaamaan.

Kovasti levottomia olivat kaikki ja mä kaatelin heille hiki päässä juotavaa, kielsin mm. repimästä valkokangasta alas katosta, koitan keksiä tekemistä ja lisäilin tarjottavia pöytään.

Sitten lapset lähtivät juoksentelemaan pitkin isoa aulaa ja mä keräsin kovalla kiireellä tarjottavat kasaan. Kantamukset autoon ja lapset sai sitten pihassa leikkiä kirkonrottaa kunnes heidät haettiin.

Ja JOS mulla ei olis yks kaveri ollut auttamassa (kenen lapset siis oli kutsuttuna myös synttäreille), niin kusessa olisin ollut...ihan oikeesti.

Tästä viisastuneena valitaan poitsun kanssa seuraavaksi sellainen paikka jossa saa riehua vaikka millä mitalla, tulla välillä syömään ja taas jatkaa riehumista...

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Meillä on keilahallilla sieltä väki joka pitää ne juhlat,ei siellä itte tartte olla..

Joo vai :o ? Tuolla oli yks ihminen auttamassa lapsia keilaamaan ja hänkin ainoastaan välillä kävi siinä. Ja siellä huoneessa oltiin ihan vaan keskenään, ei tullut edes ketään käymään...

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Eli kotosalla siis.

Alkaa oikeesti vaikuttamaan houkuttelevalta vaihtoehdolta vaikka siinä on sitten se siivous. Yks mitä mä mietin myös olis meidän kesämökki kun poitsulla kuitenkin melko sopivaan aikaan synttärit.

Siellä kun olis lääniä jossa juosta, olis kilipukkeja,lampaita,kanoja,mönkijä,traktori ja vaikka mitä kivaa. Mies vaan epäili että mökki olis liian pitkällä, mutta vois tosissaan miettiä sitä seuraavaksi kerraksi...

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Meillä on keilahallilla sieltä väki joka pitää ne juhlat,ei siellä itte tartte olla..

Joo vai :o ? Tuolla oli yks ihminen auttamassa lapsia keilaamaan ja hänkin ainoastaan välillä kävi siinä. Ja siellä huoneessa oltiin ihan vaan keskenään, ei tullut edes ketään käymään...

Paljon se touhu maksoi?

Meillä täällä maksaa 80 e,siihen kuuluu tunti keilausta,1,5tuntia lahjoja,syömistä ja muuta sen sellaista,ohjattuna.Ite viet ja haet.

Kakut ja kaikki juomia myöten kuuluu kans.

Niin ja sankarin lisäksi saa kutsua 10 vierasta.

Ja lahjaksi saa käytetyn keilan johon on kirjoittanut kaikki synttärivieraat nimensä:)

Yhteistyössä