Mä kävin tänään sit oikein arvauskeskuksessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissansilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kissansilmä

Aktiivinen jäsen
10.06.2005
2 700
0
36
Olipa hyvää palvelua terveys -tai arvauskeskuksessa, mullon jo pitkään ollut vasemmalla puolen vatsakipua, aiemmin se oli vaimeampaa mut nyt se on muuttunut päivittäiseks ja viiltäväks, olo on siis tukala. Tänään valitin asiaa lääkärissä niin auttopa valittaminen... Nuori lääkäri paineli vatsaa -kyseli ja tokas, että ei hän nyt osaa oikein sanoa, okey.. josko sitten vaikka otettais labroja? no- voiskai niitä ottaa ja määräs mut sit labraan. Kysyin voisko ultrata, jota sit hetken mietti ja vastas et voishan sitä määrätä vatsaultran- sain ajan 2 vkon päähän. Kyselin sit, mitä mä teen tän kipuni kans, johon vastas et syöt särkylääkettä ja jos tulee kuumetta tai ripulia esim. niin tuu sit takas tai mee päivystykseen... Just! Saimpa selvyyttä, labroista hän soittaa jos jotain erikoista on. Siis oikeesti, mulle nyt tuli olotila et mä olen kipujeni kans jotenkin sit kai luulosairas, hällä väliä???

Joo, mäkin kuulin olevani luulosairas... Kunnes vuoden taistelun jälkeen ne totes sidekudosreuman ja kilpiraujahasen vajaatoiminnan.. Tääkin vasta sitten kun raaskin mennä yksityiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, mäkin kuulin olevani luulosairas... Kunnes vuoden taistelun jälkeen ne totes sidekudosreuman ja kilpiraujahasen vajaatoiminnan.. Tääkin vasta sitten kun raaskin mennä yksityiselle.

Mäkin mietin yksityistä, mut sit tuli jotenkin vain tunne, josko mä vain kuvittelen olevani kipeä.. en tiiä... koskee nyt kuitenkin :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mäkin mietin yksityistä, mut sit tuli jotenkin vain tunne, josko mä vain kuvittelen olevani kipeä.. en tiiä... koskee nyt kuitenkin :|

Mä olen sitä mieltä että kyllä ihminen itse tietää onko sairas vai ei. Suosittelen ykstyistä! Mulla maksoi 120 ? kaksi käyntikertaa ja koko homma tuli hoitoon. Siel otettiin laajat verikokeet ja ultrattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Niin ja auta armias jos erehdyt itse hieman vinkkaamaan arvailuja johonkin diagnoosin suuntaan...

Arvaappa onko niitä muutama sellanen päivittäin jotka on netistä googlannu ja leikkineet tohtoria? Ihme jos ei lääkäriä vituta besserwisserit..

Olen ihan samoilla linjoilla kuin "hoh". Ja hyvää palveluahan olit saanut. Ei niihin ultraääniin niin vaan pääse ja vielä noin nopeasti. Mutta nykyään kun ei olla tyytyväisiä mihinkään. Ja voit vaan uskoa kuinka rankkaa lääkäreillä on hoitaa vaativia potilaita ja joka asiasta pitäisi jotain tietää. Tietotaito on kyllä suurimmalla osalla lääkäreistä aika huima.
Terv. sairaanhoitaja terveyskeskuksesta

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
meil on kyl aina menny kaikki tosi hienosti terveyskeskuksessa,ei mitään valittamista =)

niin on meilläkin ennen, meillon tosi hyvä omalääkäri -joka on nyt pitkällä sairaslomalla, Tää sen sijainen ei nyt mua vakuuttanut taidoillaan tai oli sen oloinen et ei paljon kiinnosta..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Olen ihan samoilla linjoilla kuin "hoh". Ja hyvää palveluahan olit saanut. Ei niihin ultraääniin niin vaan pääse ja vielä noin nopeasti. Mutta nykyään kun ei olla tyytyväisiä mihinkään. Ja voit vaan uskoa kuinka rankkaa lääkäreillä on hoitaa vaativia potilaita ja joka asiasta pitäisi jotain tietää. Tietotaito on kyllä suurimmalla osalla lääkäreistä aika huima.

Voi ihanuus sun kans! Mä en nyt mielestäni ollut niin vaativa, vaan halusin selvyyttä mun koviin- tukaliin kipuihini. Siis jos lääkäri vain painelee sun vatsaa ja tokaisee että empä osaa nyt sanoa ja antaa asian olla, niin siihenkö on vain tyydyttävä, pidettävä kipunsa ja oltava vain ja kärjistetysti sit sairastaa vaik jotain vakavampaakin, joka tutkimalla selviäis ja voitas hoitaa? Lääkäreiden ei tartte kaikesta tietää, paljosta kuitenkin ja jollei tiedä niin ottaa selvää tai laittaa potilas tarvittaessa eteenpäin...

Joo, tosi huima kun ei osaa edes verikokeita tulkita. Arvaa vain onko kiva olla sairaana yli vuoden ilman hoitoa.

Pääsithän sinä labroihin ja siihen ultraan. Mitä muuta odotit??? Että maha aukaistaan ja katotaan mitä siellä on? Ja mitäs muuta niihin kipuihin otetaan kuin särkylääkettä? Jostainhan lääkärin on kokeet aloitettava ja varmasti katsoo tulehduskokeet. Ne kertoo jo paljon.

Mulla on ollu vatsakipuja syödessä ja nielemisvaikeuksia, eikä terveyskeskuslääkäri osannu kun määrätä vatsalääkettä. Saman teki reumalääkäri, ja yksityislääkärikin kun hermostuksissani sinne marssin.
Edelleen syön vatsalääkettä, vuoden ollu vaivoja. Tarttis varmaan jaksaa vaatia tutkimuksia ja nostaa äläkkä, mut ei... :|

Niijuu, ja multa kiellettiin särkylääkkeet, ne kun ärsyttää mahaa sen verta paljon :/

Voi ihanuus sun kans! Mä en nyt mielestäni ollut niin vaativa, vaan halusin selvyyttä mun koviin- tukaliin kipuihini. Siis jos lääkäri vain painelee sun vatsaa ja tokaisee että empä osaa nyt sanoa ja antaa asian olla, niin siihenkö on vain tyydyttävä, pidettävä kipunsa ja oltava vain ja kärjistetysti sit sairastaa vaik jotain vakavampaakin, joka tutkimalla selviäis ja voitas hoitaa? Lääkäreiden ei tartte kaikesta tietää, paljosta kuitenkin ja jollei tiedä niin ottaa selvää tai laittaa potilas tarvittaessa eteenpäin...

Kuule jos sulla kovinkin tuskalliset ja kovat kivut on kuten annat ymmärtää niin aika hyvävointiselta tunnut olevan siihen nähden kun joudat täällä kirjoittelemaan. Akuutti hätä vaivallasi olisi ,mikäli kipu on niin sietämätöntä ettet voi enää olla missään. Kohtalainen kipu jonka kanssa voi vielä elää kuten näemmä sinä kykenet ei vaadi hoitoa heti. Moni vakavampikin asia saattaa viedä viikkoja, että löydetään mikä on kyseessä.

Kyllä se on ihan normaali käytäntö että ensin lähdetään selvittämään ja pois sulkemaan pienimmät pahat, painellaan, otetaan labrakokeet. Eikä ensimmäisenä olla kiidättämässä ultraääneen tai röntgeniin kuten moni kuvittelee. Ei sinne turhaan laiteta, jos siihen olisi varaa että ensimmäisenä mahakipujaan valittavalle laitetaan lähete ultraan, meillä ei riittäisi rahat ylläpitää minkäänlaista terveydenhuoltoa :)

Usko pois terveyskeskuksessa ravaa niin paljon luulosairaita, jotka lukevat netistä oireita ja päättelevät omassa päässään yksi yhteen ja marssivat luulukke vaatimaan kallokuvaukset kun päätä on vähän särkenyt sillointällöin. Et ole poikkeus, siksipä tuo palvelu niin huonoa nykyään onkin kun ihmiset kuormittavat terveyskeskuksia eikittyään kotitohtoria ensin itse.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:

Kuule jos sulla kovinkin tuskalliset ja kovat kivut on kuten annat ymmärtää niin aika hyvävointiselta tunnut olevan siihen nähden kun joudat täällä kirjoittelemaan. Akuutti hätä vaivallasi olisi ,mikäli kipu on niin sietämätöntä ettet voi enää olla missään. Kohtalainen kipu jonka kanssa voi vielä elää kuten näemmä sinä kykenet ei vaadi hoitoa heti. Moni vakavampikin asia saattaa viedä viikkoja, että löydetään mikä on kyseessä.

Kyllä se on ihan normaali käytäntö että ensin lähdetään selvittämään ja pois sulkemaan pienimmät pahat, painellaan, otetaan labrakokeet. Eikä ensimmäisenä olla kiidättämässä ultraääneen tai röntgeniin kuten moni kuvittelee. Ei sinne turhaan laiteta, jos siihen olisi varaa että ensimmäisenä mahakipujaan valittavalle laitetaan lähete ultraan, meillä ei riittäisi rahat ylläpitää minkäänlaista terveydenhuoltoa :)

Usko pois terveyskeskuksessa ravaa niin paljon luulosairaita, jotka lukevat netistä oireita ja päättelevät omassa päässään yksi yhteen ja marssivat luulukke vaatimaan kallokuvaukset kun päätä on vähän särkenyt sillointällöin. Et ole poikkeus, siksipä tuo palvelu niin huonoa nykyään onkin kun ihmiset kuormittavat terveyskeskuksia eikittyään kotitohtoria ensin itse.

Ps. jos kipu on vasemmalla puolella alavatsaa, voisiko syynä olla ummetus.

Yhteistyössä