Mä Kans! Mitä mieltä olette tästä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Niitä plussia ja miinuksia otetaan vastaan. Ollaan mietitty josko tollainen rakennetuttais?

Eikö ketään häiritse se, että olohuone ja keittiö ovat täysin samaa tilaa? Välissä ei ole edes ns. baariseinää.

Meillä ei yleensä keittö ole aina siinä kunnossa, että sitä jaksaisi olohuoneesta katsella... ja muutenkin usein haluaa, että "huoneet" eivät ole samaa akustista tilaa.

Kiinnitin tähän epäpyhään oh-keittiö -allianssiin huomiota asuntomessuilla; lähes kaikissa pakettitaloissa tuntui näin olevan -- haluavatko suomalaiset OK-rakentajat tosiaan sitä, vai eivät vain tule ajatelleeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan kiva, tavallinen talo, pienehkölle perheelle.
Miinuksia on ahdas eteinen, josta ei näkymää mihinkään kivaan tilaan (olohuoneeseen vaikka). Eteinen on mun mielestä talon "käyntikortti". Samoin yläkerran aula on aika pieni tila.

Ja mä just katsoin että onpa ruhtinaallisesti neliöitä :D. Meille, nelihenkiselle perheelle, valmistuu joskus talo jossa on 110 asuinneliötä ja aiotaan mahtua mainiosti :)

Meillä on melkein tuollainen! Harmi kun ois itekin tajunnut laittaa nuo saunat ja suihkuhuoneet tonne! Ois saannut ikkunat molempiin. Meillä on lisänä kuitenkin keittiö-olkkarissa erkkeri, josta pääsee isolle terassille. Myös iso ulkoeteinen avokuistin tilalla.

Minua vähän häiritsi tuo keittiön ja olohuoneen yhtenäisyys, joten laitettiin semmoinen vitriinikaapisto jakamaan vähän tilaa.

Käytännöllinen ja kiva perinnetalo. Tuo teidän toinen yläkerran makkari on todella iso! Itsellä vaikeuksia sisustaa samantapaista, mutta 16 m2 kokoista huonetta. Niin iso, että lasten huoneen pienet kalusteet hukkuu sinne!

Yläkerran aula on teillä aika pieni, mutta kivan lukunurkkauksenhan siihen saa.

Samanlainen käytäväkodinhoitohuone ja minusta tuntuu välillä aika ahtaalta. Nyt toivoisin neliönmallista kodinhoitohuonetta!

Kolme vessaa meilläkin ja ehdottomasti hyvä juttu! :)

Alkuperäinen kirjoittaja O.C.:
Niitä plussia ja miinuksia otetaan vastaan. Ollaan mietitty josko tollainen rakennetuttais?

Eikö ketään häiritse se, että olohuone ja keittiö ovat täysin samaa tilaa? Välissä ei ole edes ns. baariseinää.

Meillä ei yleensä keittö ole aina siinä kunnossa, että sitä jaksaisi olohuoneesta katsella... ja muutenkin usein haluaa, että "huoneet" eivät ole samaa akustista tilaa.

Kiinnitin tähän epäpyhään oh-keittiö -allianssiin huomiota asuntomessuilla; lähes kaikissa pakettitaloissa tuntui näin olevan -- haluavatko suomalaiset OK-rakentajat tosiaan sitä, vai eivät vain tule ajatelleeksi?

Me ainakin just vartavasten haluttiin tupakeittiö. Ainoa mikä tilan katkaisee, on takka, jonka takana on pieni seinämä. Mun mielestä on vaan mukavaa että tuo tila on avointa. Keittiössä ja olohuoneessa vietetään kuitenkin paljon aikaa ja on mukava kun ei tarvi mennä eristyksiin keittiöön jos ja kun on vaikka vieraita.

Mä en kyllä ole tullut ajatelleeksikaan tuota siisteyspuolta. Olen vaan koko ajan nähnyt mielessäni semmoisen supersiistin keittiön ja olkkarin :D. No, onpahan sitten ainakin motivaatiota siivota kun muuten ehkä häiritsee silmää ja mielenrauhaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
No nyt pääsin kurkkimaan :). Ihana talo ja kiva pohjakuva. Siihen mäkin kiinnitin huomiota että olkkarista ei ole uloskäyntiä mutta sä jo mainitsitkin että sellainen tulee. Tuota kotihoidonhuonetta mietin myös. Meille tulee samanlainen, eli pitkä ja kapea. En vaan ole lainkaan varma sen käytännölisyydestä. Ainakin pyykit joutuu kuivattamaan varmaan kylppärin puolella.

Niin ja mahtaako keitiössä olla tarpeeksi kaappitilaa? Mahtuuko pöytä jonnekin muualle että vois sen seinän kaapittaa myös?

Mihin takka tulee?

Mutta juu, tosi kivalta kyllä näyttää :) :flower:

Mä olen just ostanut kuivurin ja siitähän en luovu eli pyykit kuivuu siinä ja ne mitä ei voi kuivaa niin sitten siellä kylppärin puolella. Onhan se pieni.

Toi keittiö mua kans vähän mietityttää. Just että kaappitilaa on tosi vähän. Ja ollaankin mietitty että jos se jätettäis "paketista" pois ja tehtäis itse vähän toisella tavalla.

Takka tulee wc:n puoleiselle seinälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Ainakin on vessoja tarpeeksi :D

Joo niin on :D Tai riippuu että montako teini-ikäistä tyttöä meillä on 15 vuoden päästä :laugh:

Mitä mä en nyt hokannut? Eikö se nyt ole aika normaalia et 2-kerroksisessa talossa on 2 vessaa? Vai näettekö te useampia?

Pesuhuoneessa kans pönttö ja lavuaari, niin kuin yleensäkkin.

tuo on näppärä niinkauan kun on pieniä lapsia; ulkoa on helppo käydä pisulla ku voi kengät jalassa lampsia pöntölle...
ja saahan noita asioita modattua eli pönttö ja allas pois pesuhuoneesta, jos siltä tuntuu!

Yläkerran veskissä sais olla suihku, voi toi alakerran ainoa suihku ruuhkautua, jos on monta asukasta. Yläkerran aula on kans pieni ja ikkunaton. Itse en ihan tällaiseen päätyis.

Me halutaan juurinkin talo jossa olohuone ja keittiö on yhtä yhtenäistä tilaa. Kun ollaan sopivaa pohjaa etsitty, niin erillisellä keittiöllä olevat on heti diskattu pois. Mä haluaisin kovasti saarekkeen, tuohon sellainen kyllä mahtuisi, mutta pitää sitä vielä miettiä.

Yläkerran aula on pieni ja varmasti pimeä. Sitä pystyy kyllä isontamaan, koska aiotaan tehdä yläkerta itse. Toisaaltaan mä en tiedä mitä siihen isompaan aulaan sitten laittais? Tuo yläkerta tulee sitten joskus olemaan lasten valtakunta. Ehkä sinne vois rakentaa isomman vessan sillä suihkulla, niinkuin joku ehdotti.

Yhteistyössä