mä itken kohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaan

Vieras
1 1/2v neidosta kysymys. kädet ranteitten päältä ihan karrella,myös polvitaipeitten reunat kutisee ja punaset..alkoi puoli vuotiaana taiveihottuma joka ei tosin enään niin laajasti ole kuin vuosi sitten. silloin söi vasta perunaa ja mustikkaa,nyt jo vaikka mitä paitsi kalaa,pähkinöitä,mansikkaa,sitrushedelmiä jne kutina kuitenkin aika kovaa yölläkin ja olen miettinyt että voisiko joku ruoka-aine aiheuttaa sitä. esim kananmunasta olen huomannut pahenevan ihottuman ja tulevan vähän naamallekin. pitääkö sitä nyt sitten välttää kokonaan kun leivoksissa oleva muna ei näkyvästi pahenna kun taas kokonainen muna pahentaa. entä suklaa,vehnä,hapanmaitotuotteet,jäätelö,tuore porkkana tai omena..karsisitteko näistä minkä ensimmäisenä? maitona käyttää kauramaitoa,mutta hapanmaitotuotteita saa ja suklaassakin maitoa kai on : ) syö aika usein suklaata vähän..ja tota tuoretta porkkanaa joka päivä..vehnää on jo syönyt puoli vuotta.. jos joku osaisi neuvoa,vaikka teksti onkin sekavaa. rasvana käytän ceralan plussaa,apobasea,kortisonikuureja parin vk.n jaksoina tai viikon ja saman verran aina taukoa,mutta jo parin päivän kortisonittoman ajan jälkeen pahenee iho,eikä parane täysin kuurin aikanakaan.

valitettavasti en osaa sinua auttaa mutta meillä on samanlaista tytöllä 2v. polvitaipeet ja käsivarrentaipeet on ihan punaiset ja kutiavat,iho hilseilee.Neuvolassa sanoi että olisi vähän atooppista ihoa.Itse en ole löytänyt vielä mitään hyvää rasvaa,enkä tuota kortisonia ole uskaltanut paljoa käyttää.

En nyt ehdi pitkälti vastaamaan, mutta mulle sanottiin aikoinaan, että varsinkin ranteissa ja nilkoissa oleva ihottuma viittaa usein maitoallergiaan. Meillä tuli taipeitten jälkeen noihin ja allergia maidolle ja munalle.
Suklaa pois, muna pois,, vehnä pois, tuore porkkana pois, omena myös.
Ota viljoista käyttöön esim. riisi. Mustikka on hyvä, vadelmaa yms. Ei jätskiä.

Ja varaa aika lääkäriin.

löytyykö lemmikkiä perheestä?Meillä samantapaista oireilua+nokkosrokkoa aina silloin tällöin,ekan 6 kuukautta huus ku syötävä.Vein yksityiselle ku neuvolassa atopiaan vaan jumivat ja löytyi koira-allergia :(.Sai 1kk zyrtec-kuurin.Nyt ollut terve reilu 2 kuukautta(1.9kk ikää) ja ceralan plus käytössä silloin tällöin.Loppu kortisonilla löträys enkä tuota ataraxia ole antanut ollenkaan joka määrättiin jo 3 kk nvolassa...

ei ole eläimiä ja allergiapolilla kävi aikanaan ja tätä ihottumaa on ollut jo kauan ennen kun annoin hapanmaitotuotteita..mutta se suklaahan sisältää maitoa,joskin ihottumaa oli jo paljon ennen suklaatakin..ja ennen mitään noista. isällään on atopiaa kyllä,että voisko olla vain sitä..

niin ja miten sä sanot ton ikäselle että et voi syödä enään juustoa,on suurinta herkkua : ( tai mitä hyvää annan suklaan tilalle jota rakastaa,oireet ei kyllä pahentuneet pääsiäisenä vaikka sai mumilta ison suklaamunan ja vetäsi kerrallaan : ) mutta kun kananmunan söi niin olikin punainen..

Yhteistyössä