Mä inhoan mun kotia!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaah

Vieras
Omaa syytä, laiskuutta, mitä lie...
Joka paikka täynnä tavaraa, pyykit viikkaamatta, keittiö ja vessa haisee, lattioihin jää sukat kiinni... Verhoja ei oo vaihdettu koskaan, lakanoitakaan en jaksa vaihtaa (viimeks kaks kk sit vaihdettu), sohvat kaipaa pesua, ja ikkunat...

Mä alotan siivoomisen aina innolla, mut sit into lopahtaa kun hommaa on niin paljon. Nyt siirsin jo kirjahyllyt, mutta sitten homma lopahti siihen. En vaan jaksa. Ja nyt masentaa jo kaikki, tunnin oon itkeny omaa saamattomuuttani ja pahaa oloa.

Mä inhoon mun elämääkin. Mä inhoon itseäni. Paskaa kaikki.

Niin tutuntuntuista tuo tunne!! :hug: mitä jos tekisit niin että otat yhdelle päivälle yhden asian jonka hoidat,sitten kun olet sen hoitanut saat ihan rauhassa olla vaan etkä stressaa tulevista töistä,pikkuhiljaa...vaikka vaihtaisit ne lakanat tänään,huomisen peset pyykkiä,seuraavana päivänä imuroit,seuraavana pyyhit pölyjä ..jaa no ne tavarat voit kerätä ennen kaikkea imurointia vaikka kahtena-kolmena eri päivänä:)Tsemppiä!!

Siivoa joka päivä vähäsen, esimerkiksi puol tuntia. Kun haluttu siisteystaso on saavutettu, jatka joka päivä siivoomista sen verran mitä tarvitsee. Illalla tai ruuan jälkeen astiat pesuun ja keittiö siistiks ja pari kertaa viikossa tai kerran viikossa imurointi.
Ei se nyt kovin vaikeaa ole, itse siivoan joka päivä noin 15minsaa, tiskaan ja kerään lelut pois ja petaan sängyt. Kerran tai kaksi viikossa imuroin ja kerran viikossa pesen lattiat.

Mulla siivoaminen on mahdollista vain jos juon ensin energia juomaa ja siivoan sitä kuitenkaan ajattelematta. Enkä yritä tehdä kaikkea kerralla, vaan esim. pelkästään vessan tai tiskit ja pyykit.
Lakanoita ei tule usein vaihdettua, se kun tuntuu niin työläältä. Mut kun sen on tehnyt, niin huomaa ettei sei ollutkaan työlästä, se vaan tuntuu siltä

Mä olen monesti miettinyt, että siivoaminen olisi kivempaa kaverin kanssa. Vois siivota yhdessä ensin mun kodin ja sitten kaverin kodin.

Tai sitten ajattelis siivouksen palkkatyöksi. Ihan kuin siivois jonkun vieraan kotia ja maksais sitten itselleen palkaksi jotain kivaa.

Ota itteesi niskasta kiinni ja siivoa suunnitelman mukaan joka päivä joku kohde. Kyllä se siitä helpottaa kun alulle saa siivouksen. Sitten kun on saanut jotain aikaiseksi, niin tulee parempi mielikin ja into siivota. Mulla oli viikko sitten samat fiilikset, mutta nyt on jo kevätsiivous lähes tehty. Tsemppiä!

Voi, tiedän. Ei meillä varmaan ihan noin paha tilanne ole, mutta ärsyttää kyllä muakin kämpän kunto ja oma saamattomuus ja ennen kaikkea se, että ei ole aikaa siivota. Kotiin kun tulee klo 17 ja laittaa siinä sit safkaa ni johan saakin alkaa jo laittaa lasta nukkumaan... Viikonloppuna olis tietysti paremmin aikaa siivota, mut ei vaan jaksais.

Mutta valmistun koulusta ensi viikolla niin johan on aikaa sen jälkeen! Ei enä tarvitse kun töissä käydä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
sekin aika mitä täälä valitatte huuonoa siivoa ni SIIVOTKAAAA! ei se koti kuntoon tuu täälä päivittelemällä.

Mä olen koko päivän jo pessyt pyykkiä, siivonnut keittiötä ja vienyt tavaraa kirpulle. Silti tuntuu ettei mitään ole saanut aikaan... Enkä saa sitä hajua pois keittiöstä :headwall:

Itse olen huomannut käytännössä, että ei kukaan pysty siivoamaan kaikkea kerralla vaan esim. tänään vessan siivous, huomenna imurointi koko asunnossa ja ylihuomenna pyyhkeiden vaihtaminen. Pala palalta ja vartti riittää.

Koska teillä on niin paljon tavaraa niin sinun kannattaa ehkä aloittaa siitä, että otat mustia jätesäkkejä ja heität niihin kaiken turhan. On myös helpompaa siivota jos ei ole mattoja ainakaan keittiössä.

Voimia siivoukseen!

Ihan sama täällä. Joka paikka täynnä tavaraa, paperia, lehtiä ym.
Järjestystä ei löydy. Hukkaan kaikki tärkeät paperit, ainakin silloin kun tarttisin niitä.
Ei oo kunnon sisustusta, ei ole paikkoja mihin kaiken työnnän. Vaatehuone ihan täynnä.
En jaksa pedata, lyön itseni vaa sängynpohjaan.
Ehkä jaksaisin toisten huushollia siivota, omaa en!!

Joku täällä jo mainitsikin mutta hyvä vinkki : turhat kamat pyörimästä helkkariin . Varsinkin ne jotka ovat kaappeja täyttämässä vuodesta toiseen ilman että niitä tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
Itse olen huomannut käytännössä, että ei kukaan pysty siivoamaan kaikkea kerralla vaan esim. tänään vessan siivous, huomenna imurointi koko asunnossa ja ylihuomenna pyyhkeiden vaihtaminen. Pala palalta ja vartti riittää.

Koska teillä on niin paljon tavaraa niin sinun kannattaa ehkä aloittaa siitä, että otat mustia jätesäkkejä ja heität niihin kaiken turhan. On myös helpompaa siivota jos ei ole mattoja ainakaan keittiössä.

Voimia siivoukseen!

Miksi ei pysty? Joka perjantai tai lauantai siivoan koko asunnon, en nyt ihan verhoja ja lakanoita joka kerta vaihda mutta imuroin, pesen lattiat, tuuletan matot, pesen keittiön ihan kunnolla ja wc:n. Vaihdan pyyhkeet ja pöytäliinat ja pyyhin pölyt.
Tosin asunto on pieni, noin 65neliötä ja siivoan joka päivä lelut iltaisin pois ja tiskit tiskaan ja tavarat paikoilleen.
Voisihan sitä selittää että kun en ole juuri nyt töissä, mutta kyllä sama rutiini oli töissä käydessänikin. Lapsuuden kodista opittu malli josta en ole päässyt irti :)

Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:

Voimia siivoukseen!

Arvaa montako kertaa oon alkanu raakkaamaan tavaraa, mutta oon niin pihi etten raski heittää mitään pois... Kirppispöytä on jo kolmatta viikkoa, mutta edelleen nurkat on täynnä.
Ekohörhelö minussa ei anna heittää tavaraa roskiin...

Yhteistyössä